فرمول برنامه ریزی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
فرمول برنامه ریزی (nbookcity.com)

دانلود کتاب فرمول برنامه ریزی

کتاب فرمول برنامه ریزی با نگاهی جامع و البته بی‌طرفانه، ایرادات و امتیازات برنامه‌ ریزی خوب را بررسی می‌کند. موقعیت و نوع فعالیت افراد باعث نمی‌شود ارتباط متفاوتی با کتاب برقرار کنند.

از طرفی حجم کم آن سبب می‌شود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن مطالب مفیدی به خواننده منتقل شود؛ چراکه این یک کتاب فلسفی نیست و به تحلیل چندانی نیاز ندارد. همچنین نویسنده به‌صورت کاملا حرفه‌ای از ورود به حاشیه و سردرگم‌کردن مخاطب خودداری کرده است. کتاب فرمول برنامه ریزی دقیقا یک فرمول ارائه می‌کند؛ اما برخلاف تصور عمومی، این فرمول چهارچوبی خشک نیست؛ بلکه این فرمول متغیرهایی دارد که می‌توان آنها را کاملا منحصربه‌فرد جای‌گذاری کرد و برای هر فردی برنامه‌ای طبق جایگاهش تعریف کرد. همین باعث شده است کتاب کاملا منعطف باشد و بتوان آن را به عموم مخاطبان توصیه کرد.

در کتاب فرمول برنامه‌ ریزی، می‌خوانید:

  • 8 دلیل اینکه چرا در انجام فهرست کارهای روزانه‌ی خود شکست می‌خورید.
  • 10 مورد از مشهورترین سیستم‌های برنامه‌ریزی (و نقاط ضعف آن‌ها).
  • آموزش قدم به قدم ایجاد یک برنامه‌ی کامل.
  • چگونگی حفظ سیستم برنامه‌ریزی خود.
  • نقاط قوت و نقاط ضعف برنامه‌های کاغذی و آنلاین.
  • طرز کار فهرست‌های برنامه‌ریزی و تقویم‌ها در کنار هم.

چکیده کتاب

دیمون زاهاریادس در کتاب فرمول برنامه ریزی: راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری، به شما نشان می‌دهد که چگونه کارهایتان را مدیریت کنید و برنامه‌هایی بنویسید که کمک کنند مهم‌ترین کارتان را به انجام برسانید. این تک مهارت منجر خواهد شد تا بیشتر استرس‌تان از بین برود. میلیون‌ها نفر از برنامه‌هایی استفاده می‌کنند که منجر به ناکامی‌شان می‌شود. آن‌ها هرچقدر هم که سخت‌کوش باشند، در پایان هر روز، فهرست بلند بالایی از کارها و وظایف ناتمام برایشان باقی می‌ماند.

احتمالا بر حسب تجربه با این موضوع برخورد کرده باشید. اگر شما هم مانند بیشتر مردم برنامه‌ریزی می‌کنید، برنامه‌هایتان مطمئنا کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند. در نتیجه روحیه خود را از دست داده و عصبی می‌شوید. خبر خوب این است که راه‌حل ساده‌ای وجود دارد: به کارگیری رویکردی که به طور منحصر به فردی برای کمک به ساماندهی، مدیریت، و انجام به موقع تمام کارها و مسؤلیت‌هایتان، طراحی شده است. کتاب فرمول برنامه ریزی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در حوزه مدیریت زمان و استرس، تنها راهنمای مورد نیازتان جهت ایجاد یک سیستم مدیریت وظیفه‌ی شخصی مؤثر است.

بخشی از متن کتاب

جذاب نیست ولی تعداد زیادی از مردم روی کارایی آن قسم می‌خورند‌. واقعیت این است که ایجاد فهرست کارهایتان بر روی کاغذ نقاط مثبت زیادی به همراد دارد. اول، چیزی در نوشتن یک وظیفه وجود دارد که آن را در ذهن‌مان حک می‌کند. با این کار احتمال بیشتری وجود دارد که آن را به خاطر بسپاریم. همچنین بیشتر تمایل به انجام دادن آن داریم. تایپ کردن کلمه‌ها بر روی لپ‌تاپ یا تلفن‌تان چنین تاثیری ندارد. این موضوع یکی از دلایلی است که چرا توصیه کردم هدف‌های خود را بنویسید (در بخش چطور از یک سیستم کارآمد نگهداری کنیم).دوم، دفترچه یادداشت با روش ترجیحی شما در نوشتن کاملا سازگاری پیدا خواهد کرد. این برای سازماندهی خطی، یعنی قالبی که برای یک فهرست کارهای عادی استفاده می‌شود، بسیار خوب می‌باشد.

همچنین می‌تواند برای نقشه‌کشی ذهنی و شیوه‌های یادداشت‌برداری دیگر هم به کار گرفته شود.سوم، می‌توانید از سروکله زدن با یک نرم‌افزار جدید هم اجتناب کنید‌. احتمال دارد که اکنون هم از تعدادی اپلیکیشن در طول روز استفاده می‌کنید، از پردازشگر‌های کلمه گرفته تا فایل‌های نمودار‌ها و جداول. هر کدام از آن‌ها پتانسیل خراب شدن، یا از بین بردن جریان کاری و حرکت شما را دارند. این نیمه‌ی تاریک وابستگی به نرم‌افزار است. همچنین، استفاده از اپلیکیشن‌های بر پایه‌ی رایانش ابری دسترسی همه روزه و همه ساعته را تضمین نمی‌کنند. چه اتفاقی می‌افتد اگر سرور‌ها از کار بیافتند و یا حک شوند، یا به لپ‌تاپ یا موبایل خود دسترسی نداشته باشید؟

نقد و بررسی کتاب فرمول برنامه ریزی

«فرمول برنامه ریزی ؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری» کتابی در زمینه موفقیت باموضوع مدیریت کاری و برنامه‌ریزی اثر دیمون زاهاریادس است. این اثر درباره ایجاد فهرست‌های کاری برای مدیریت وقت و زمان و برنامه‌ریزی و انجام صحیح کارها صحبت می‌کند. فهرست کارها یکی از ساده‌ترین سیستم‌های مدیریت وظیفه روزانه‌ای است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال همچنان میلیون‌ها نفر را ناامید می‌کند. شاید شما هم یکی از آنها باشید. اولا، این مسئله تقصیر شما نیست. افراد معدودی آموزش اصولی برای نحوه ایجاد فهرست‌های موثر دریافت می‌کنند. به ندرت این مهارت در مدرسه آموزش داده می‌شود.

و زمانی که اکثر ما وارد محل کار می‌شویم، رویکردی ضعیف و نامؤثر را برای به انجام رساندن وظایف به کار می‌گیریم. ثانیا، بدون آموزش اصولی، احتمالا شما از شیوهٔ مدیریت وظیفه‌ای استفاده می‌کنید که توانایی‌تان در انجام کارها را از بین می‌برد. بدون یک استراتژی اصولی برای مدیریت کارها، روزهایمان به شدت از کنترل خارج می‌شوند. همانطور که کارهای با اولویت بالا از سررسیدشان می‌گذرند، میزان استرس‌مان فوق‌العاده افزایش می‌یابد. فرمول برنامه‌ریزی، کتاب کوتاهی است که طراحی شده تا به شما کمک کند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به کار کنید.

دیمون زاهاریادس در این راهنمای عملی به شما نشان می‌دهد که چگونه کارهایتان را مدیریت کنید و برنامه‌هایی بنویسید که کمک کنند مهم‌ترین کارتان را به انجام برسانید. این راهنمای عملی برای سرسری گرفتن و کنارگذاشته شدن نوشته نشده است. بلکه برای خوانده شدن و بکارگیری است. ۸ دلیل اینکه چرا در انجام فهرست کارهای روزانه‌ی خود شکست می‌خورید؛ ۱۰ مورد از مشهورترین سیستم‌های برنامه‌ریزی (و نقاط ضعف آنها)؛ آموزش قدم به قدم ایجاد یک برنامه‌ی کامل؛ چگونگی حفظ سیستم برنامه‌ریزی خود؛ نقاط قوت و نقاط ضعف برنامه‌های کاغذی و آنلاین؛ طرز کار فهرست‌های برنامه‌ریزی و تقویم‌ها درکنار هم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 3,006 بار

Damon%20Zahariades%20 %D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%88%D9%86%20%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%B3 1

عنوان کتاب: فرمول برنامه ریزی 

راهنمایی برای ایجاد فهرست کاری

نویسنده: دیمون زاهاریادس

مترجمان: امیرپویا چراغی و ژاله بهادری

تعداد صفحات کتاب: 144 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

دیمون زاهاریادس با کتاب هنر نه گفتن به شما نشان می‌دهد که چگونه تقاضا، دعوت‌، خواهش‌ و هر چیز دیگری را که به حریم خصوصی‌تان تجاوز کرده، بدون احساس گناه رد کنید. روش‌هایی هم که به آن‌ها پرداخته، موجب کاستن ناامیدی و ناراحتیِ درخواست‌کننده بابت شنیدن کلمۀ «نه» خواهد شد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4112

2 پاسخ

  1. ممنون بابت انتخاب این کتاب، خیلی دوست داشتم که این کتاب رابخونم. اگرکسی موفق به انجام برنامه‌هاش نمیشه وپروژه هاش نیمه کاره میمونه حتماً این کتاب رو بخونه بعد انجام بده اونوقت منتظر نتایج عالی اون باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *