برنامه‎ ریزی به روش بولت ژورنال

روش بولت ژورنال (nbookcity.com)

دانلود کتاب برنامه‎ ریزی به روش بولت ژورنال

رایدر کارول، نویسنده کتاب برنامه‎ ریزی به روش بولت ژورنال با استفاده از آزمایش و خطاهای زیاد، به‌تدریج روشی شگفت‌ انگیز را ابداع کرده است.

این روش برای دستیابی به هر هدفی و رسیدن به هسته‌ی مرکزی ایده‌آل‌ها کاملاً پاسخ‌گوست. این کتاب نقطه تلاقی بین یک دفتر برنامه ریزی، دفتر خاطرات، دفترچه یادداشت، لیست کارها و کتاب طراحی است؛ ابزاری عملی و درعین‌حال بسیار راحت که کنترل زندگی و زمان را برای همیشه در دستانتان قرار می‌دهد.

مقصر اصلی ناتوانی، شکست و عقب‌ نشینی‌های بسیاری از ما تمرکز ذهنی است. شما می‌توانید تمرکز کنید اما نه روی چیزهای درست و در زمان مناسب! با مطالعه کتاب حاضر و بکار بستن نکات آن، به‌ تدریج متوجه خواهید شد که کمتر حواستان پرت می‌شود، کمتر تحت‌ فشار قرار می‌گیرید و بسیار عمیق‌تر به زندگی نگاه می‌کنید.

تابه‌حال به این توجه کرده‌اید که ذهنتان چقدر سریع از رویا و فکری به رویای دیگری می پرد؟ این حواس‌پرتی به‌تدریج مسئولیت‌هایتان را زیادتر خواهد کرد. جسم و روحتان به‌تدریج زیر کوهی از آرزوها و افکار مدفون می‌شود تا جایی که زندگی طاقت‌فرسا خواهد شد و شما کم‌کم باور می‌کنید که نمی‌توانید! اما کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال، ثابت می‌کند که این باور تنها یک داستان خیالی و بی‌رحمانه است که ما برای خود تعریف می‌کنیم.

جملات برگزیده کتاب:

  • نوشتن سفری به دنیای درون است.
  • کمرنگ‌ترین جوهرها از بهترین حافظه‌ها ماندگارترند.
  • اهداف به ما فرصت می‌دهند تا آنچه را می‌خواهیم تعریف کنیم.
  • برای اینکه بدانید کجا هستید باید ابتدا بدانید چه کسی هستید.
  • بولت ژورنال با ادغام جنبه‌های مهم زندگی مانند یک پل بین عقاید و اعمال عمل می‌کند.
  • چیزهایی را که از مفید‌بودنشان مطمئن نیستید یا فکر می‌کنید زیبا نیستند، در خانه نگه ندارید.
  • بولت ژورنال به شما قدرت اداره‌کردن می‌دهد. اینکه به جای واکنش نشان دادن به اتفاقات، به آن‌ها پاسخ دهید.
  • زندگی قصدآگاه یعنی قبل از اینکه دیگران بخواهند برای ما تصمیم بگیرند، خودمان برای زندگی خود تصمیم بگیریم.
  • بولت ژورنال به شما کمک می‌کند ذهن آشفته‌تان را از افکار بیهوده خالی کنید و در نهایت افکارتان را واقع‌گرایانه بسنجید.

خلاصه کتاب

بولت ژورنال نوعی سبک زندگی است که با آن می توانید کنترل زندگی‌تان را به‌دست بگیرید، برنامه‌ریزی کنید، زمانتان را مدیریت کنید، به اهدافتان برسید و در کل زندگی‌تان را بهتر کنید. این نوع برنامه ریزی و این سبک زندگی با نوشتن در یک دفتر خالی آغاز می شود.تفاوت این برنامه ریزی با سایر روش های برنامه ریزی در این است که این دفتر خالی یا این برنامه برای شما یک جور است، برای یک کارمند جور دیگر است و برای یک دکتر نوعی دیگر.

شکل این دفتر حتی برای خود شما هم در طول زمان تغییر می کند. همانطور که پاییز هجده سالگی شما با پاییز چها سالگی شما متفاوت است. بولت ژورنال را هیچ فروشگاهی به فروش نمی رساند. زیرا یک دفتر برنامه ریزی از پیش طراحی شده نیست.

بولت ژورنال یک روش است که شما پس از اموختن می توانید یک برنامه ریزی به همان روش انجام دهید.این کتاب قرار است به  شما در هر منسب و شخصیتی که هستید چهارچوب اصلی بولت ژورنال را بیاموزد تا بتوانید با یک روش صحیح ، ساده و زیبا به زندگیتان هدف و امید را هدیه کنید.

بخشی از متن کتاب

ما با متعهد‌ شدن به کاغذ، زندگی را در افکارمان استنشاق می‌کنیم. ابزارهای محدودی مانند کلمات، تصاویر و یادداشت‌ها وجود دارند که می‌توانند به‌وسیلۀ نوک یک قلم، جهان‌های درون و بیرون را به یکدیگر متصل کنند. در دنیایی که به‌سمت حذف ماهیت فیزیکی اطلاعات حرکت می‌کند، شاید روشی که نگارش به‌روش قدیمی را می‌طلبد، پس‌رفت به‌ نظر برسد. ولی مطالعاتی در حال انجام است که کاربردی‌ بودن با دست نوشتن را در دنیای دیجیتال نشان می‌دهد.

نتایج یک تحقیق در دانشگاه واشنگتون نشان داده است، آن دسته از دانش آموزان مقاطع ابتدایی که تکالیف خود را با دست می نویسند، از جملاتی با ساختار کامل‌تر استفاده می کنند و همچنین سریع‌تر از روی متن می خوانند. دلیل عمدۀ آن تأثیر با دست نوشتن در سرعت و عمق‌بخشیدن به توانایی ما در شکل دهی (و درنتیجه تشخیص) حروف و علامت‌ها است. جریان پیچیده‌ای که در نوشتن با دست لامسه را درگیر می‌کند، می‌تواند بهتر از تایپ‌ کردن ذهن ما را شبیه‌سازی کند.

این حرکت نواحی مختلفی از مغز را به‌ صورت هم‌زمان فعال می‌کند و از این طریق تأثیر عمیق‌تری روی آنچه یاد می‌گیریم می‌گذارد. بنابراین در مقایسه با تایپ‌ کردن در یک محیط نرم‌افزاری، با این روش اطلاعات مدت بیشتری در ذهنمان باقی می‌مانند. در یک مطالعه روی دانشجویان یک دانشگاه، کسانی که از آن‌ها خواسته شده بود در یک کلاس یادداشت‌های خود را دستی بنویسند، نسبت به کسانی که آن‌ها را تایپ کرده بودند نتیجۀ بهتری در آزمون نهایی از خود نشان دادند. آن‌ها همچنین توانستند تا مدت طولانی پس از آزمون، همچنان این اطلاعات را در ذهن خود حفظ کنند.

نقد کتاب برنامه‎ ریزی به روش بولت ژورنال

متن کوتاهی که در ادامه می خوانید، بخشی از کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال است. رایدر کارول با نوشتن این کتاب، شیوه برنامه ریزی سنتی را تغییر داد و سبک جدیدی خلق کرد.

«اگر از زندگی خود راضی نیستید، از خود بپرسید فردا چه کار کوچکی می‌توانم انجام دهم که شرایطم را کمی بهتر کند؟ شاید جواب سؤالتان زنگ‌زدن به دوستتان باشد، شاید چند دقیقه زودتر راه‌افتادن به‌سمت محل کارتان باشد تا با گذشتن از یک مسیر زیبا روزتان را بسازید، شاید هم جمع‌کردن لباس‌هایتان از روی مبل. ما به‌ دنبال پیروزی هستیم، هرچقدر هم که کوچک باشد. انتظارتان را از خودتان آن‌قدر پایین بیاورید که واقعا انجامش دهید و آن را در بولت ژورنالتان به‌عنوان یک وظیفه ثبت کنید.»

کسانی که مشغله‌ی زیادی دارند و همیشه کارهایشان عقب می‌افتد و نمی‌توانند نظم را در زندگیشان برقرار کنند یا کسانی که تا به‌حال با هیچ روش دیگری نتوانسته‌اند مدیریت زمان را پیاده‌سازی کنند دوست دارند که تغییرات بزرگ را تجربه کنند و سرعت پیشرفت خود را افزایش دهند می‌توانند از مخاطبین این کتاب باشند.

همچنین خواندن کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که دوست دارند از زمان‌ خود به بهترین نحو استفاده کنند. کتاب حاضر پیشنهاد خوبی برای دانشجویان، دانش‌آموزان و استادان نیز است.

کتاب های پینشهادی

تعداد بازدید: 10,659 بار

Ryder%20Carroll%20 %D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%B1%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%84

عنوان کتاب: برنامه‎ ریزی به روش بولت ژورنال

ردیابی گذشته، ساماندهی حال، طراحی آینده

نویسنده: رایدر کارول

مترجم: زهرا نجاری

تعداد صفحات کتاب: 352 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 19.64 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

فایل کتاب ویرایش شد.

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

ابتدا باید بگویم که گرچه تحقیقات و کتاب‌های گوناگونی در مورد انواع آیین‌های تشرف چاپ و منتشر شده ولی فقط در معدودی از آنها مجموعه آیین تشرف در کلیتش معرفی شده است که عبارتند...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 216
مهم‌ترین هدف و دغدغه اصلی نگارنده این اثر مساله‌هایی بود که بسیاری از افراد در طول زندگی‌شان با آن سر و کار دارند. برای مثال چطور می‌توان اثری شیوا و خلاقانه آفرید و هم زمان از پس مخارج زندگی هم برآمد. آیا بهتر است تمام انرژی...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1073

2 پاسخ

  1. چ طور میتونم از میزانِ فوق العاده بودنِ این کتاب بگم ؟! به من خیلی کمک کرد. اگه زندگی شلوغ و پخشی دارین و خیلی به لحاظ روانی به هم ریختین و خودتونم نمیدونین چرا این قدر پر مشغله هستین و باید چ کرد، یا به کار هاتون نمیرسید. این کتاب رو بخونید و دونه ب دونه تکنیک هاشو اجرا کنید. و دست ب قلم بشید …. خیلیی ب من کمک کرد و ذهنمو آروم و مقید کرد زندگیمو…. امیدوارم اگه میخونیدش ب شمام چنین حسی بده :))))

  2. چیزی که من از خواندن کتابها دستگیرم شده اینه که هیچ کتابی کامل نیست من این کتاب رو مکمل کتابهای (برتری خفیف-اثر مرکب-خودتان را بهتر بشناسید-خواستن توانستن نیست- زندگی خردمندانه -فرمول برنامه ریزی-درجا زدن ممنوع – آخرین راز شاد زیستن – چیرگی- عادتهای اتمی-عادتهای افراد میلیونر- رهایی از زندان ذهن -قدرت حال -فکر نکنید زندگی کنید- بی خیالی – مربی زندگی خود باشید-یک گام کوچک برای تغییر زندگی-شکستن مرزهای عملکرد و….)میدانم بفرما این هم از معرفی کتاب کلی کتاب بهتون معرفی کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *