برای سخنرانی نیامده ام

برای سخنرانی نیامده ام (nbookcity.com)

دانلود کتاب برای سخنرانی نیامده ام

با خواندن کتاب برای سخنرانی نیامده ام، پی میبریم که مارکز نه تنها نویسنده خارق العاده ای بود بلکه راوی و سخنرانی بی همتا هم بوده است.

غیر از خواندن آثار ادبی نویسنده های بزرگ، خواندن شرح حال و حرف هایی که در دنیای واقعی گفته اند، همیشه الهام بخش و اثرگذار بوده است. این کتاب مجموعه ای از حرف ها و سخنرانی های گابریل گارسیا مارکز در محافل مختلف، در طول زندگیش بوده. قشنگی این سخنرانی‌های مارکز به این است که او همچنان در خلال سخنرانی، باز هم برای مخاطبانش قصه می گوید.

گابریل گارسیا مارکز را بایستی در زمره شاخص ترین نویسندگان و ادبای قاره امریکا و حتی جهان دانست که برنده جایزه نوبل نیز گردید، مارکز که در آثار خودش در بکارگیری سبک رئالیسم جادویی منحصر به فرد بود، در این کتاب، قدرت فن بیان و شیوایی سخن خودش را هم به رخ کشیده است.

خلاصه کتاب

کتاب برای سخنرانی نیامده ام، روایاتی مستندگونه و جذاب از نویسنده‌ای بزرگ است. گابریل گارسیا مارکز با کتاب هایی مانند صد سال تنهایی شناخته شده است اما کتاب پیش رو یک کتاب کاملاً متفاوت است. این کتاب همان چیزی است که ما را به دل اندیشه‌ های گابوی محبوب و یکی از بهترین نویسندگان قرن می‌برد و اجازه می‌دهد او را بیشتر و بهتر بشناسیم.

او در سخن‌ گفتن هم مانند نوشتن بی‌پرواست و همان شور و انرژی‌ای که در داستان‌ هایش است در صحبت‌ هایش هم موجود است. کتاب برای سخنرانی نیامده ام در واقع مجموعه‌ای از وقایع زندگی این نویسنده است. این ماجراها از هفده سالگی این نویسنده و خداحافظی‌اش با همکلاسی هایش شروع می‌شود و تا سخنرانی‌اش هنگام دریافت جایزه‌ی نوبل ادامه پیدا می‌کند.

هر سخنرانی در این کتاب یک اسنپ شات از زندگی این نویسنده است که گوشه‌ای تازه از زندگی او را پیش روی مخاطب می‌گذارد. این کتاب دوست‌ داشتنی و جذاب است و روند رشد یک نابغه را ترسیم می‌کند. مردی که قصه‌ هایش به جان می‌نشینند و شخصیتش محبوب مردمش است. دلایل زیادی برای خواندن این کتاب وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین‌ هایشان اشاره می‌کنیم:

  • شناخت بیشتر گابریل گارسیا مارکز: کتاب‌ سال‌های زیادی را از نوجوانی تا کهنسالی مارکز را پوشش می‌دهد و در نتیجه چیزهای زیادی برای گفتن دارد.
  • آشنایی با روند رشد شخصیتی او: زمان در کتاب برای سخنرانی نیامده ام پیش می‌رود و به‌خوبی می‌توانید روند شکل‌ گیری یک نویسنده‌ی بی‌نظیر از یک نوجوان ۱۷ ساله را ببینید.
  • همچنین خواندن کتاب برای سخنرانی نیامده ام نگاه تازه‌ای از قلم نویسنده به خواننده می‌دهد و به‌ قدری جذاب و گیرا است که همان‌ طور که نمی‌ توانید کتاب‌ های مارکز را زمین بگذارید، نخواهید توانست خواندن سخنرانی‌ هایش را هم متوقف کنید.

بخشی از متن کتاب

بیانیه ای را قرائت میکنم که گروه صد نفره نوشته است؛ گروهی که من نیز عضو آن هستم. نویسندگان و هنرمندان بی شماری از آمریکای لاتین آنرا امضا کرده اند. نسخه کامل آن طی همین جلسه به حاضران ارائه خواهد شد. کره زمین بدترین دوران بحران زمینی را در تاریخ طی میکند. تقریباً نیمی از جنگل های مناطق حاره از بین رفته است. هر سال بین شانزده تا بیست میلیون هکتار از زمین های جنگلی نابود و هر ساعت یک گونه ریشه کن می شود.

در سال دو هزار، سه چهارم جنگل های مناطق حاره آمریکا نابود خواهند شد. احتمالا پنجاه درصد گونه حیوانات را نیز از دست خواهیم داد. حدود هجده کشور از مهمترین کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب سرنشینان بدوی و بومی خود را از دست خواهند داد و از تاریخ محو خواهند شد. از جانب دیگر هر سال میلیونها هزار کیلو از زباله های مسموم کننده در آب های ما ریخته میشود؛ آبهای ما که کشورهای توسعه یافته آن را به زباله دانی عظیم زهر تبدیل کرده اند.

۷۸ درصد این زباله ها از ایالات متحده آمریکا سرچشمه میگیرد. به عبارت دیگر آنچه را طبیعت طی میلیونها سال آفریده است بشر طی چهل سال نابود میکند. خوشبختانه ما اهالی آمریکای لاتین چیزهای بسیار دیگری داریم تا نجات بدهیم. ما مالک ۵۸ درصد جنگل های مناطق حاره جهان هستیم که نهصد میلیون هکتار است. تنها کشور برزیل صاحب ۳۳ درصد این جنگل هاست. کشور پاناما به تنهایی به اندازه تمام کشورهای اروپایی درخت دارد.

جنگل تامبوپاتا در کشور پرو، غنی ترین جای پرندگان و پروانه ها در جهان است. نباتات و حیوانات شهر تپوئیس در ونزوئلا، گنجینه ای طبیعی به وجود آورده است. جنگل لاکاندونا بزرگترین منظقه پر رطوبت نیم کره شمالی را در بر دارد. در رودخانه آمازون نه تنها هر روز یک پنجم آب شیرین جهان جریان دارد، بلکه یک پنجم از تمام نژاد پرندگان جهان در آن زیست میکند.

راهروی مهاجرتی پرندگان آمریکا از شرق مکزیک عبور میکند، از آمریکای مرکزی میگذرد و به منطقه آمازون میرسد. کشور مکزیک و کلمبیا دو کشور از چهار کشوری هستند که نباتات و حیوانات آن با جاهای دیگر فرق میکند. فقط اتحاد و پافشاری دولت های ما می تواند این ثروت های بیشمار را از فاجعه نابودی نهایی نجات بخشد. آقایان رئیس جمهور با این حضور ذهن است که گروه بیشماری از هنرمندان و نویسندگان محترم…

نقد کتاب برای سخنرانی نیامده ام

کتاب برای سخنرانی نیامده ام مجموعه سخنرانی های گابریل گارسیا مارکز پیرامون موضوعات مختلف است: از چگونگی نویسنده شدنش گرفته تا صحبت در مورد سینما، مسائل زیست محیطی، امریکای لاتین و گردهمایی های بین المللی و غیره.

این سخنرانی ها با توجه به تاریخ زمانی به ترتیب از سال 1944 هنگامی که گابو برای اولین بار در زندگی اش توانسته بود بورس تحصیلی ای در دبیرستان به دست آورد، آغاز می شوند و تا سال 2007 و دعوت از او برای سخنرانی در چهارمین کنفرانس بین المللی زبان و در حاشیه آن تجلیل از بیست و پنجمین سالگرد دریافت نوبل این نویسنده امریکای لاتین ادامه پیدا می کنند.

قبل از هر سخنرانی توضیح خیلی مختصری آمده و گفته این امر کجا و کی و به چه مناسبتی روی داده است. اکثر سخنرانی ها کوتاه اند و در حقیقت مارکز علاقه ای به سخنرانی نداشته است. اسم کتاب هم جمله ای هست که در یکی از همین سخنرانی ها گفته شده است.

کتاب برای سخنرانی نیامده ام را به دوستداران گابریل گارسیا مارکز برای شناخت بیشتر این نویسندهٔ بزرگ پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 199 بار

Gabriel%20Garc%C3%ADa%20M%C3%A1rquez%20 %DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%84%20%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B2 01

عنوان کتاب: برای سخنرانی نیامده ام

(مجموعه سخنرانی ها)

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1982

مترجم: بهمن فرزانه

تعداد صفحات کتاب: 87 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.11 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

شخصیت‌های اصلی نمایشنامه های آنتوان چخوف را بورژواهای معمولی، ملاکان کوته‌فکر و آریستوکرات‌های کوچک تشکیل می‌دهند. آنها نمایانگر امیدهای بربادرفته، فرصت‌های سوخته، تعلل و دل سپردن به قضا و قدر هستند. طنز تلخ مستتر در نمایشنامه‌های او از چنین مضامینی تشکیل شده...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 8058
بیشتر آن بخش از اشعار بوکوفسکی را شامل می شود که یا آن‌ها در آخر عمر نوشته و یا پس از مرگ وی به چاپ رسیده است.  نوشته‌های بوکوفسکی به شدت تحت تأثیر فضای شهر لس‌آنجلس است که در آن زندگی می‌کرد.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 436

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *