گربه ای که کتاب ها را نجات داد

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
گربه ای که کتاب ها را نجات داد (nbookcity.com)

دانلود کتاب گربه ای که کتاب ها را نجات داد

کتاب گربه ای که کتاب ها را نجات داد رمانی فانتزی از پزشک و نویسنده ژاپنی، سوسوکه ناتسوکاوا است.

نخستین رمان او که چندجلدی است، سال ۲۰۰۹ در ژاپن منتشر شد که علاوه‌ بر کسب چند جایزه، بیش از سه میلیون نسخه از آن به فروش رسید. رمان حاضر نیز به بیش از بیست زبان در سرتاسر دنیا ترجمه و منتشر شده است.

این رمان نشان می دهد که: کتاب خواندن فقط برای لذت یا سرگرمی نیست. گاهی لازم است چند خط را عمیقا بررسی کنی و یک جمله را بارها و بارها بخوانی. گاهی خیلی کُند پیش می‌روی و نتیجه این کار پرزحمت و مطالعه دقیق این است که یهو به جایی می‌رسی که دیدگاهت وسیع‌تر می‌ شود. مثل این است که بعد از بالا رفتن از یک کوره راه طولانی، به یک منظره بسیار قشنگ می‌رسی…

خلاصه کتاب

کتاب گربه ای که کتاب ها را نجات داد داستان پسر دانش آموزی به نام رینتارو ناتسوکی است که عاشق کتاب خواندن و البته بسیار معمولی است. وقتی رینتارو خیلی کوچک بود، پدرومادرش از هم جدا شدند. با مرگ مادرش حول‌ و حوش زمانی‌که مدرسه را شروع کرد، رفت تا با پدربزرگش زندگی کند. از آن زمان به‌ بعد، فقط خودشان دو نفر بودند.

این زندگی برای دانش آموزی دبیرستانی و معمولی کمی غیرعادی بود؛ تااینکه پدربزرگ رینتارو از دنیا می‌رود و کتاب فروشی‌اش به رینتارو ارث می‌رسد؛ با این توضیح که کتاب فروشی در شرف تعطیلی است. هیچ کس دیگر کتاب نمی‌خرد و نمی‌خواند! یک شب ناگهان گربه‌ٔ سخنگویی به سراغ رینتارو می‌آید و از او می‌خواهد که کتاب‌ها را نجات دهند.

گربه می‌گوید که دنیا پر است از کتاب‌های تنهایی که خوانده نشدند و بهشان بی‌مهری شده و حالا گربه و رینتارو باید آن‌ها را از دست صاحبان غافل خود آزاد کنند. رینتارو درخواست گربه را قبول می‌کند و وارد این مأموریت می‌شود. در این مأموریت شگفت انگیز آنها سراغ آدم هایی می‌روند که با کتاب‌ها رفتارهای عجیب غریبی انجام می‌دهند… رمان گربه ای که کتاب ها را نجات داد را به دوستداران داستان هایی «دربارهٔ کتاب‌ها» پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از متن کتاب

سایو قصد داشت خودش را قانع کند که این احساسش فقط به خاطر نماینده ی کلاس بودن و یا پروسه ی تحویل تکالیف به رینتارو است، اما در اعماق ذهنش می دانست که دلیل واقعی احساسش هیچ کدام از این دو دلیل نیست. تصویر قدیمی رینتارو – پسری ساکت که با کسی کار نداشت و اغلب هم سرش داخل کتاب هایش بود – در ذهن سایو نقش بست. اما حالا گربه ای پشمالو هم در این تصویر حضور داشت.

«هی، ناتسوکی امروزم غایب بود؟» سایو به طرف صدا برگشت. پسری قدبلند و سال بالایی بیرون در ایستاده بود. ریوتا آکیبا، کاپیتان تیم بسکتبال و یکی از باهوش ترین دانش آموزان سال آخری به سایو لبخند زد. او که همیشه خوش برخورد بود، نظر بسیاری از دختران مدرسه را به خود جلب کرده بود. سایو با لحنی سرد به او گفت: «چی میخوای آکیبا؟»

آنها هر دو عضو شورای دانش آموزی بودند و به همین دلیل همیشه با یکدیگر تعامل داشتند اما آن روز سایو واقعا حوصله ی او را نداشت. وقتی که پای احساسات در میان بود سایو اصلا با سیاست عمل نمی کرد؛ به طرز آشکاری با آکیبا غیردوستانه برخورد میکرد اما آکیبا از این موضوع لذت میبرد. «انگاری امروز هم ناتسوکی نیومده مدرسه. خیلی بده که!»

«شنیدن این جمله از زبون یه سال بالایی که خودش هم غیبت داشته اصلا جالب نیست!» «بهم برخورد. من رفتم که یه سری بهش بزنم و یکم سرحال بیارمش. میدونی که پدر بزرگش تازه فوت شده.» آکیبا به دختری که از کنارش رد شد چشمکی زد. این جلف بازی او باعث شد تا سایو چشمانش را بچرخاند. «آها باشه حالا که دوست داری سرحال بیاریش، میشه یه بار دیگه بری سراغش و تکالیفش رو هم براش ببری؟ تکالیف دیروز هم هست.»

چی؟ مگه خودت نمیخوای ببریشون؟ «من نمیدونم چطوری باید یه پسری که تازه پدر بزرگش رو از دست داده سرحال آورد. شاید بهتر باشه که این کارو بسپرم دست یه پسر دیگه.» «اصلا دوست ندارم که این حرف رو بزنم اما من و ناتسوکی هیچ نقطه ی مشترکی نداریم نه از لحاظ هوشی نه ورزشی، نه شخصیتی، اصلا به هم نمی خوریم. به هیچ وجه نمیتونیم همدیگه رو درک کنیم.»

نقد کتاب گربه ای که کتاب ها را نجات داد

رینتارو ناتسوکی، در شرف تعطیلی کتاب فروشی دست دومی است که از پدربزرگ کتاب‌خوان محبوبش به ارث برده است. سپس، یک گربه سخنگو با یک درخواست غیر معمول ظاهر می شود. گربه از نوجوان کمک می خواهد تا برای ذخیره کتاب به او کمک کند. دنیا پر است از کتاب های تنهایی که خوانده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند و گربه و رینتارو باید آنها را از دست صاحبان غافل خود آزاد کنند. در کتاب گربه ای که کتاب ها را نجات داد ماموریتشان آنها را به سفری شگفت انگیز می فرستد.

جایی که آنها وارد پیچ و خم های مختلف می شوند تا کتاب ها را آزاد کنند. در طول سفر، گربه و رینتارو با مردی آشنا می‌شوند که کتاب‌ هایش را رها می‌کند تا در قفسه کتاب از بین بروند، یک شکنجه‌گر ناخواسته کتاب که صفحات کتاب‌ها را به قطعاتی برش می‌دهد تا به مردم کمک کند تا سرعت مطالعه را افزایش دهند، و یک هواپیمای بدون سرنشین انتشاراتی که فقط می‌خواهد کتاب‌ های پرفروش بسازد. ماجراجویی‌های آنها در یک چالش نهایی و فراموش‌ نشدنی به اوج می رسد…

رمان گربه ای که کتاب ها را نجات داد داستانی جذاب و فانتزی است. داستانی برای کسانی که کتاب برایشان بسیار بیشتر از کلمات روی کاغذ اهمیت دارد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 596 بار

Sosuke%20Natsukawa%20(%D8%B3%D9%88%D8%B3%D9%88%DA%A9%D9%87%20%D9%86%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D9%88%DA%A9%D8%A7%D9%88%D8%A7)

عنوان کتاب: گربه ای که کتاب ها را نجات داد

نویسنده: سوسوکه ناتسوکاوا

مترجم: الهام صیفی کار

تعداد صفحات کتاب: 258 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 18.34 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در داستان کتاب اقیانوسی در ذهن ارلی رفتارهای متفاوت زیادی داشت؛ در هیچ کلاسی به جز ریاضی شرکت نمی‌کرد، با کسی حرف نمی‌زند، به تنهایی در موتور خانه مدرسه زندگی می‌کرد و...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 720
کتابی روانشناسی، با ترجمه‌ی روان به فارسی است که می‌تواند شما را در حل اختلافات زندگی زناشویی کمک کند. اگر قصد دارید تغییری اساسی در زندگی خود ایجاد کنید این کتاب انتخابی مناسب و ایدئال برای شما خواهد بود...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 874

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *