کتابفروشی کوچک بروکن ویل

کتابفروشی کوچک بروکن ویل (nbookcity.com)

دانلود کتاب کتابفروشی کوچک بروکن ویل

فضاسازی رمان کتابفروشی کوچک بروکن ویل به قدری قوی است که شما پس از مدتی احساس می‌کنید درست وسط شهر بروکن ویل قرار گرفته‌اید.

و درباره‌ی ساکنان و سبک زندگی آن‌ها اطلاعات بسیاری به دست می‌آورید. این کتاب هر آنچه در یک داستان نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد: سرگرم کننده است، یک داستان عاشقانه‌ی عالی دارد که به مرور و در دل خرده روایت‌ها شکل می‌گیرد، از طرف دیگر شخصیت‌های متنوع و جذابی در این رمان وجود دارند که شما را شیفته‌ی خود می‌کنند. رمان پیش رو در سطح جهانی پرفروش است و مطمئن باشید علت این استقبال را پس از مطالعه‌ی آن متوجه خواهید شد.

رمانیست درباره کتاب‌ها. همه‌جور کتابی؛ از زنان کوچک و هری پاتر گرفته تا جودی پیکولت و جین آستین، از استیگ لارسن و جویس کارول اوتس گرفته تا مارسل پروست. کتابی‌ست درباره لذت و شعف کتاب خواندن، درباره آموختن از کتاب‌ها و گریختن به آنها، و حتی شاید پنهان شدن پشت آنها. درباره این سؤال که کتاب‌ها بهترند یا زندگی واقعی.

خلاصه کتاب

کتاب کتابفروشی کوچک بروکن ویل یک داستان شگفت‌ انگیز درباره تحولی که کتاب‌ها در زندگی مردم این شهر کوچک ایجاد می‌کنند. این داستان درباره ایمان به معجزه‌‌های همیشه کارساز پنهان شده در میان کتاب‌ها می‌پردازد. این رمان اثری است که دوستدار کتابی مانند کاتارینا بیوالد برای سایر عاشقان کتاب نوشته است.

سارا لیندکوئست، دخرتی منزوی که وقتش را در یک کتاب‌فروشی کوچک در سوئدمی‌گذراند، به دعوت دوستش، ایمی، به یک کشور کوچک و نسبتا متروک در ایالت آیووای آمریکا می‌رود. ایمی در نامه‌هایی که برای سارا نوشته تصویری از شهر بروکن‌ویل، همان شهر کوچکی که سارا به آنجا می‌رود، برایش شرح داده است. از آدم‌های اندکی که در شهر مانده‌اند نوشته و افرادی را برایش توصیف کرده است. سارا با توصیفات ایمی از بروکن‌ویل، مایل می‌شود آنجا را از نزدیک ببیند و بلاخره راهی می‌شود.

سارا فرزند بزرگ خانواده است که پیوسته با خواهر کوچکترش که دانشگاه رفته، مقایسه می‌شود و این موضوع برایش دردناک است؛ اما مسافرت پر رمز و رازش به این شهر کوچک هم برای او و هم آدم‌های اطرافش تغییراتی بزرگ به همراه دارد. سفری که باعث می‌شود او هم خودش را بهتر و بیشتر بشناسد و هم قدرت سازگاری‌اش را با دنیای پیرامونش بیشتر کند و از مهم‌ترین نقطه عطف زندگی، یعنی عشق، درک بیشتری بدست آورد…

بخشی از متن کتاب

کشیش بروکن ویل نباید کارهای مهم تری از کندن علف داشته باشه؟ این کار در شأن شما نیست… ویلیام آه کشید (گرچه آهسته، برای خودش) و از کنار باغچه گلها بلند شد. گفت: «بله. درسته.» کارولین سر تکان داد. «چه کمکی از دست من ساخته است، کارولین؟» البته شکی نداشت که کارولین کسی بود که قصد داشت به او کمک کند؛ آن هم در مورد کاری که هنوز روحش هم خبر نداشت چه می توانست باشد. اما کارولین او را با گفتن این حرف به حیرت انداخت: «من یه سوال دارم که ذهنم رو به خودش مشغول کرده….»

صدایش رفته رفته خاموش شد، انگار انتظار داشت او چیزی بگوید. ویلیام منتظر ماند. به نظر رسید کارولین داشت تلاش می کرد کلمات مناسب را پیدا کند، چون تقریبا حدود یک دقیقه کامل ساکت آنجا ایستاده بود، بعد با سردرگمی ادامه داد: «اگه شما بشنوید که… مسئله ای که قاعدتا بایستی اشتباه باشه، اما شما خودتون اون رو تجربه نکردین، ولی از یه منبع موثق شنیدین که اشتباهه و همه شواهد هم حاکی از اشتباه بودنش باشه، آیا درسته که بدون اینکه خودتون اون رو بررسی کنید در موردش قضاوت کنین و رأی به اشتباه بودنش بدین؟»

ویلیام اصلا متوجه منظورش نشد، اما اذعان کرد که به نظر او، البته به نظر شخصی اش، هر چقدر هم برای قضاوت چیزی که خودت همه حقایق را درباره اش نمیدانی احتیاط کنی باز هم کافی نیست؛ حالا هر جور قضاوتی کارولین غرید. قضاوت نکردن چیزی خودش یک جور قضاوت بود، هیچ کاری نکردن خودش یک کار بود. اما کشیش جوابش را داده بود و پیش خودش اعتراف کرد که ممکن بود حقیقتا حق با کشیش باشد. كل ماجرا ناخوشایند بود، آهی کشید و گفت: «خیلی ممنونم.» ویلیام جاخورد. تته پته کنان گفت: «خواهش می کنم.»

اینکه کارولين نظرش را پرسیده و بعد هم تشکر کرده بود مضطربش کرد. کارولین با قدمهای محکم برگشت کتاب فروشی وقتی از خالی بودن کتاب فروشی مطمئن شد گفت: «خب، یکی بهم بده.» یه چی؟» یکی از اون کتابها رو.» نتوانست بگوید کتابهای ناجور، با حالتی موقرانه گفت: «من زن منصفی هستم، همون طور که اشاره کردی، قضاوت کورکورانه چیزها اشتباهه. یا در این مورد، قضاوت یه کتاب نخونده. پس یکی بهم بده.» و با لحن تهدیدآمیزی اضافه کرد: «بعد نظرم رو بهت میگم.»

نقد کتاب کتابفروشی کوچک بروکن ویل

کتاب کتابفروشی کوچک بروکن ویل، رمانی نوشته ی کاتارینا بیوالد است که نخستین بار در سال 2013 انتشار یافت. بروکن ویل در آیووا، تا به حال هیچکس را مثل سارا در خود ندیده است، کسی که راهی طولانی را از سوئد آمده فقط برای این که دوستش ایمی را ببیند. اما وقتی سارا از راه می رسد، درمی یابد که مراسم خاکسپاری ایمی تازه به پایان رسیده است.

خوشبختانه، مردم شهر مراقب این گردشگر غیرمعمول هستند،حتی اگر نیاز عجیبش به کتاب ها را درک نکنند. سارا در این شهر، به یاد دوستش، یک کتابفروشی به وجود می آورد. تمام چیزی که سارا می خواهد این است که کتاب های موردعلاقه اش را با مردم بروکن ویل سهیم شود و آن ها را مجاب کند که کتاب خواندن، یکی از لذت های بزرگ زندگی است. اما سارا چند تصمیم غیرمتعارف می گیرد که ممکن است باعث برملا شدن رازهای زیادی شود و شرایط را برای همه ی مردم شهر تغییر دهد.

اگر شما هم مثل سارا از دنیای کتاب‌ها بیش از دنیای واقعی خوشتان می‌آید، داستان جذاب کتابفروشی کوچک بروکن ویل را از دست ندهید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 344 بار

Katarina%20Bivald%20 %DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A7%20%D8%A8%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%AF

عنوان کتاب: کتابفروشی کوچک بروکن ویل

جز برترین کتاب های امیدبخش

جزو برترین کتاب ها درباره کتاب ها

نویسنده: کاتارینا بیوالد

مترجم: لیلا کرد

تعداد صفحات کتاب: 386 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 33.19 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه:

نوشته‌های مشابه

یک روز مادر شنل قرمزی به او گفت: «دخترم ، مادربزرگت سرما خورده است. به دیدن او برو و یک شیشه آب پرتقال با چند تا کلوچه برایش ببر...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1912
در دنیای امروز با پیشرفت روانشناسی بیشتر مردم متوجه شده‌اند که توجه به سلامت روان به‌ اندازه‌ی سلامت جسم مهم است و مطالعه و بررسی مشکلات روانی که هر فردی ممکن از درگیر آن باشد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 3012

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *