طلوع ستاره مغرب

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
طلوع ستاره مغرب (nbookcity.com)

دانلود کتاب طلوع ستاره مغرب

کتاب طلوع ستاره مغرب دومین جلد از مجموعه‌ی 5 جلدی «افسانه» از براندون مال است.

این مجموعه‌ی مال پس از انتشار با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبین روبه‌رو شد و نویسندگان آن هری پاتر جدید معرفی کردند. مجموعه‌ی «افسانه»، داستان یک خواهر و برادر را روایت می‌کند که به دنبال پدربزرگ و مادر بزرگ خود هستند. این رمان در اخرین سرزمین اسرار آمیز اتفاق می‌افتد براندون مال در این مجموعه منطقه‌ی حفاظت شده‌ی منحصر به فردی را به تصویر کشیده است.

در این منطقه موجودات مختلف که همگی ویژگی‌های جادویی و اساطیری دارند با یکدیگر زندگی می‌کنند. این منطقه برای جلوگیری از انتقراض آنها طراحی شده است به همین علت همه‌ی آنها در امنیت به سر می‌برند. هرگونه سرپیچی از قوانینی که برای منطقه محافظت شده وضع شده، عواقب سنگینی برای آنها به همراه دارد. اما رقابت و مبارزه در بیرون از منطقه محافظت شده نیز بالا گرفته است و قدرت‌ها به دنبال کنترل این منطقه هستند.

خلاصه کتاب

در جلد اول این مجموعه، با کندرا و ست آشنا شدیم و نخستین مواجهه‌ی آن‌ها را با آشیانه‌ی افسانه دنبال کردیم. حالا، در جلد دوم افسانه با نام طلوع ستاره مغرب این دو نفر با پایان مدرسه بار دیگر پیش پدربزرگ خود بازمی‌گردند. پدربزرگ آن‌ها متخصصانی را استخدام کرده است تا در مقابل انجمن ستاره‌ی مغرب از آشیانه محافظت کنند. اما فرصت کوتاه است و اعضای انجمن ستاره‌ی مغرب به پشت دروازه‌های آشیانه‌ی افسانه پیشروی کرده‌اند. آیا آن‌ها می‌توانند بر ترس‌هایشان غلبه کنند، از نیروهای جادویی‌شان استفاده کنند و دوباره آشیانه‌ی افسانه را نجات دهند؟

براندون مال در این مجموعه‌ی مسحور کننده، در خلال داستانی هیجان‌ انگیز، ما را به سفری به دنیای موجودات افسانه‌ای می‌برد تا با جادوی واقعی روبه‌رو شویم و موجوداتی را ببینیم که برداشت ما را از «خوب» و «بد» دستخوش تغییر می‌کنند، موجوداتی که بسیاری از آن‌ها خطرناک‌اند و اگر فرصتی پیش بیاید، برای نجات خود دست به هر کاری خواهند زد!

براندون مال مانند بسیاری از کودکان و نوجوانان عاشق قصه‌های تخیلی و داستان‌های جی.کی. رولینگ و جی. آر. آر. تالکین بود و می‌توان ردپای  آنها را در نوشته‌های مول از جمله همین کتاب طلوع ستاره مغرب مشاهده کرد. مول پیش از آنکه به نویسندگی روی بیاورد، شغل‌های مختلفی را امتحان کرد. حتی اولین تلاش‌هایش برای انتشار رمان بی‌نتیجه ماند و اولین رمان او هرگز منتشر نشد. در نهایت تلاش‌های او در سال 2006 نتیجه داد و توانست اولین رمان خود را با نام «افسانه» منتشر کند. افسانه مجموعه‌ای 5 جلدی است و آخرین جلد آن را در سال 2010 عرضه شد.

بخشی از متن کتاب

– پس بریم سراغ بیزینس. کالا رو آوردی؟ ست از جعبه وسایل ضروری اش هشت باتری بیرون آورد و روی زمین گذاشت. دورن حیرت زده گفت: «می بینی؟ تا حالا همچین صحنه زیبایی دیده بودی؟» نویل گفت: «شروع خوبیه. اما بحث اینه که اینها زیاد دووم نمیارن. باز هم باتری داری دیگه؟» ست اطمینان داد: «زیاد دارم. این فقط یه امتحانه. اگه درست یادم باشه گفته بودین که هم وزن باتری ها طلا میدین .» نویل و دورن به هم نگاهی انداختند. نویل گفت: «فکر کنم ما چیز دیگه ای داشته باشیم که بیشتر ازش خوشت بیاد.»

دورن گفت: «دنبالمون بیا.» است به همراه ساتیرها به سمت یک آلونک سفید رنگ که کمی آنطرف تر از تور بود، به راه افتاد. نویل در را باز کرد و به سرعت داخل شد. با یک بطری در دست بیرون آمد. پرسید: «نظرت چیه؟ یه بطری نوشیدنی به جای اون هشت تا باتری.» دورن گفت: «خیلی خوبه. باعث میشه خیلی زود روی سینهت مو دربیاد. خیلی خوش شانس بودیم که تونستیم همچین چیزی رو از پدربزرگ و مادربزرگت بگیریم.» است به دو ساتیر نگاه کرد: «جدی دارین میگین؟ من فقط دوازده سالمه! فکر می کنین من کی ام؟» نویل چشمکی زد و گفت:

«با خودمون فکر کردیم پیدا کردن همچین چیزی باید واست سخت باشه.» دورن گفت: «درجه یکه ها!» – شاید اون معجون درجه یک باشه. اما من هنوز بچه ام. یه بطری نوشیدنی به چه دردم می خوره؟ نویل و دورن نگاه نگرانی به هم کردند. نویل دستی به موهایش کشید و با حالتی معذب گفت: «آفرین ست. تو…تو امتحان ما قبول شدی. پدر و مادرت باید بهت افتخار کنن.» نویل سقلمه ای به دورن زد. – آره. ما بعضی وقت ها آدم ها رو امتحان می کنیم. سر به سرشون میذاریم.

نویل بار دیگر داخل آلونک رفت. یک قورباغه آبی با خطهای زرد بیرون آورد. – ست، ما در اصل این مد نظرمون بود. ست پرسید: «یه قورباغه؟» دورن گفت: «یه قورباغه معمولی نیست. نشونش بده.» نویل شکم قورباغه را قلقلک داد. کیسه هوای جانور باد شد تا به اندازه یک طالبی بزرگ شد. سپس آروغ بلندی زد. ست خندید. ساتیرها هم با او خندیدند. نویل یک بار دیگر شکم قورباغه را قلقلک داد و صدا تکرار شد.

نقد کتاب طلوع ستاره مغرب

در داستان رمان طلوع ستاره مغرب در پایان سال تحصیلی کندرا و ست بار دیگر به آشیانه افسانه باز می‌گردند. پدربزرگ سورنسون برای تقویت امنیت این پناهگاه افسانه‌ای در مقابل انجمن ستاره مغرب، سه متخصص را به آشیانه افسانه دعوت کرده است. انجمن قصد دارد تا با نفوذ به پناهگاه، ابزار جادویی پنهان در آن را بدزدد و از قدرت آن برای سرنگون کردن پناهگاه‌های دیگر و به‌دست آوردن سایر ابزارها استفاده کند؛ و این اتفاق می‌تواند به معنی پایان دنیا باشد!

وقت تنگ است. اعضای انجمن ستاره مغرب به پشت دروازه‌های آشیانه افسانه رسیده‌اند. آیا کندرا می‌تواند به‌موقع از قدرت جادویی که پری‌ها به او بخشیده‌اند، استفاده کند؟ آیا می‌توانند بر ترس فلج‌کننده‌ای که در انتظارشان است غلبه کنند و بار دیگر آشیانه افسانه را نجات دهند؟

اگر از خواندن جلد اول این مجموعه یعنی کتاب لذت برده اید، رمان طلوع ستاره مغرب نیز برای شما لذتبخش خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 221 بار

Brandon%20Mull%20 %D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%86%20%D9%85%D8%A7%D9%84

عنوان کتاب: طلوع ستاره مغرب

(دومین کتاب از پنجگانه افسانه)

نویسنده: براندون مال

مترجم: میلاد فشتمی

تعداد صفحات کتاب: 311 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 28.32 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رقابت برای لایک گرفتن تمامی ندارد. راه های لایک گرفتن هم تمامی ندارد و به تعداد آدم ها راه هست برای اخذ لایک. کتاب بر لایک رفته کشکولی است از مطالب کوتاه، در تقلید طنزآمیز از مطالبی که به قصد لایک...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 395
مجموعه‌ای است از چهار سخنرانی که در روزهای 18 تا 21 ماه مبارک رمضان سال 1348 در حسینیه ارشاد ایراد شده است و مشتمل است بر یک مقدمه و دو بخش. در مقدمه کلیاتی درباره جذب و دفع به طور عموم و جاذبه و دافعه انسانها...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 461

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *