گفتگو با خدا

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
گفتگو با خدا (nbookcity.com)

دانلود کتاب گفتگو با خدا

این کتاب بسیار ارزشمند است چون‌ که گفتگو با خدا نوعی ثروت به‌ حساب می‌آید، آن‌ هم ثروتی لایتناهی!

خیلی از افراد حتی اگر ثروتمندترین اشخاص در جهان هم باشند، ممکن است فقیرترین فرد ازنظر این کتاب باشند، زیرا آن‌ها هیچ گفتگوی خالصانه‌ای باخدا ندارند و یا می‌خواهند که نداشته باشند! حتماً که همه‌ی ما سؤالاتی از خدا داریم که برایمان حل ناشدنی است و حتی اگر افراد دیگر به آن‌ها پاسخ دهند زیر بار نمی‌رویم و تأکید داریم که حتماً کسی به عظمت پروردگارمان باید به سؤالات بشری که آن را خلق کرده است، پاسخ بدهد و لا غیر!

شاید برخی به شما لقب دیوانه و یا لجباز یک‌دنده را بدهند ولی شما از اعماق قلبتان به این مسئله اعتقاد دارید که فقط برای رفع ابهام و نزدیک‌تر شدن به خدایتان این پافشاری را انجام می‌دهید. البته خواسته‌ی شما هم کاملاً درست و منطقی است و اتفاقاً جوابی منطقی‌تر نیز دارد، همان‌گونه که شما با پروردگارتان صحبت می‌کنید، پروردگار هم با شما صحبت می‌کند، به درد و دل‌ها و بعضاً گلایه‌های شما گوش می‌دهد و با لبخندی مهربانانه دست نوازشی بر سر شما می‌کشد و به‌تمامی سؤالات و ابهامات شما پاسخ می‌دهد و این‌گونه است که شما قانع می‌شوید و عاشق خدای خود.

خلاصه کتاب

کتاب گفتگو با خدا یکی از آثار موفقیت‌ آمیز از نیل دونالد والش است که تمامی ذهنیت شما را از خداوند تغییر داده و او را در نظر شما کاملا جذاب و خارق‌ العاده‌ جلوه می‌دهد. همه‌ی ما می‌دانیم که کسی که در همه‌جا و هرزمانی ما را یاری می‌کند و با تمامی اشتباهات و خطاهایی که انجام داده‌ایم، باز هم پذیرای ما است، خداست. همه‌ی ما در قلب و ذهنمان باخدا صحبت می‌کنیم، اما تمامی این صحبت‌ها یک‌سویه و فقط از جانب ما است و ما جوابی در قبال آن دریافت نمی‌کنیم که اگر دریافت می‌کردیم یا دیوانه بودیم و یا پیامبر!

ولی این عقیده کاملاً اشتباه است! شما در این کتاب، گفتگویی دوسویه میان خود و خدایتان برقرار می‌کنید! گفتگویی که هرچقدر به درازا بکشد و عمیق‌تر شود، به لایه‌های عمیقی از جان و روح شما رسوخ کرده و آرامشی باورنکردنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. این کتاب نوعی کتاب عرفانی و معنوی است که شما را به دنیایی دوست‌داشتنی و سرشار از آرامش می‌برد. فرض کنید شما می توانید گیج کننده ترین سوالات هستی را از خدا بپرسید – سوالاتی درباره عشق و ایمان ، زندگی و مرگ ، خیر و شر. فرض کنید خدا پاسخهای واضح و قابل فهمی ارائه داده است. این اتفاقی است که برای نیل دونالد والش افتاده است.

می تواند برای شما نیز اتفاق بیافتد. شما در حال گفتگو با خدا هستید… “گریه های قلب شما را شنیده ام. من جستجوی روح شما را دیده ام. می دانم چقدر عمیق حقیقت را خواسته اید. و در حال خوشحالی و درد آن را خواسته اید. از من خواسته اید که خود را نشان دهم، توضیح دهم، آشکار کنم. من اینجا هستم، آنقدر ساده که نمیتوانید اشتباه بگیرید. در واژگانی بسیار ساده، که نمی تواند شما را گیج کند. بنابراین پیش بروید، از من چیزی بخواهید، هر چیزی. من به شما پاسخ می دهم. من برای انجام این کار از کل جهان استفاده خواهم کرد. حواست باشد؛ این کتاب تنها ابزار من نیست.

ممکن است سوالی بپرسید و جوابش را در کتاب گفتگو با خدا بیابید. اما تماشا کنید، گوش کنید. کلماتی که در آهنگ بعدی می شنوید. اطلاعاتی را که در مقاله بعدی می خوانید. اتفاقی دانستن شخص بعدی که ملاقات می کنید. یا زمزمه رودخانه بعدی ، اقیانوس بعدی ، نسیم بعدی که گوش شما را نوازش می دهد – همه این ها ابزار من هستند. همه این راه ها برای من باز است. اگر گوش کنید با شما صحبت خواهم کرد. اگر مرا بخوانید به سوی شما خواهم آمد. من به شما نشان خواهم داد که همیشه در آنجا بوده ام. همیشه.”

بخشی از متن کتاب

بزرگترها رفتار خود را مخفی نگاه می دارند، و تصور می کنند کوچکترها آنها را نمی بینند. ولی جوانها همه چیز را می بینند و هیچ چیز از دید آنها پنهان نمی ماند. آنها دورویی و سالوس بزرگترها را می بینند و نومیدانه سعی دارند آن را تغییر دهند. بی فایده بودن سعی آنها، راهی باقی نگذاشته جز این که از بزرگترها تقلید کنند. با این همه به جوانها هرگز آموزش متفاوتی داده نشده است. به آنها اجازه داده نشده با دیدی انتقاد آمیز اعمال بزرگترها را تجزیه و تحلیل کنند. به آنها فقط اجازه داده شده داده ها را به خاطر بسپارند. آنچه شما به خاطر می سپاريد، بعدها به عمل در می آورید.

چگونه می توانیم جوانانمان را تعلیم دهیم؟ با آنها به صورت روح و نه جسم برخورد کنید. آنها روحی هستند که در جسم تجسد يافته اند. در قفس تن محبوس ماندن و به این محدودیت عادت کردن برای روح، کار آسانی نیست و این محدودیت بسیار فشار آور است. به همین دلیل بچه ها با احساس آن ناگهان، فریاد برمی آورند. این فریادها را بشنوید و درک کنید به بچه ها این احساس را القاء کنید که آنها موجوداتی «نامحدود»، و لايتناهی هستند. سپس آنها را با نرمی، و دقت کامل به دنیایی که خلق کرده اید، معرفی کنید.

خیلی خیلی مراقب آنچه وارد حافظه و ذهنیت بچه می کنید، باشید. بچه ها هرچه را می بینند و تجربه می کنند، به خاطر می سپارند. چرا به محض به دنیا آمدن بچه، به کفل او می زنید؟ آیا این یگانه راه و روش موجود برای اولین نفس کشیدنهای بچه است؟ چرا بچه را به مجرد تولد از مادر، تنها شکل زنده ای که در حال حاضر او می شناسد، جدا می کنید؟ آیا اندازه گیری قد و وزن بچه را نمی شود چند دقیقه ای به تأخیر انداخت تا بچه تازه به دنیا آمده امنیت و آسایش ناشی از وجودی را که به او زندگی بخشیده چند لحظه ای تجربه کند؟

نقد کتاب گفتگو با خدا

کتاب گفتگو با خدا قصد دارد که به همه‌ی انسان‌های بگوید که خداوند در کنار عظمتش نه‌ تنها ترسناک و نامهربان نیست، بلکه منبعی از آرامش و محبت است که شما را بیشتر از هر چیز دیگری در میان مخلوقاتش دوست دارد و تنها چیزی که از شما می‌خواهد دوست داشتن متقابل و کمی اعتماد خالصانه به اوست! در لحظه‌ به‌ لحظه‌ی این کتاب شما آرامشی وافر و باورنکردنی را تجربه می‌کنید که ناشی از درد و دل با خالق و سرمنشا خود است.

کتاب گفتگو با خدا، آغازگر مجموعه ای است که بیش از ده سال در حال تغییر زندگی میلیون ها نفر از افراد است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,106 بار

Neale%20Donald%20Walsch%20 %D9%86%DB%8C%D9%84%20%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%84%D8%AF%20%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%B4

عنوان کتاب: گفتگو با خدا (سه جلد)

نویسنده: نیل دونالد والش

مترجم: توران دخت تمدن

تعداد صفحات کتاب: 245 ، 286 و 318 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.45 ، 1.78 و 2.41 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کتاب هیچ چیز تصادفی نیست که به صورت کاملا کاربردی نگاشته شده به شما کمک می‌کند به دور از این‌که بخواهید اتفاقات زندگی خود را به خوب و بد تقسیم کنید، به دنبال کشف معنای اتفاقاتی...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 570
حدس می‌زدم در چنین موقعیتی حتماً به ویژه نام مرا آورده است که باید اسرار و جزئیات از من مخفی بماند. در این ویلا دارد چه اتفاقی می‌افتد؟ نمی‌توانستم رک و راست از او چیزی بپرسم. چنین...
بروزرسانی: 8 ماه قبل
تعداد بازدید: 243

یک پاسخ

  1. این کتاب فوق العاده اس هر کسی هزار بار در عمرش باید اینو بخونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *