وصایای تحریف شده

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
وصایای تحریف شده (nbookcity.com)

دانلود کتاب وصایای تحریف شده

در کتاب وصایای تحریف شده، میلان کوندرا با استفاده از شباهت‌های ساختاری میان رمان و موسیقی سعی می کند آنچه را در ذهن دارد بیان کند.

این کتاب علیرغم سنگین بودن از نظر معنا بسیار دلپذیر است و مباحث زیبایی شناسی را به زبان ساده بیان می کند.

خواندن این کتاب به همه ی دوستانی که به مباحث زیبایی شناسی و موسیقی و داستان نویسی علاقه دارند ولی تا الان شروع نکردند و یا از خواندن متن های سنگین خسته می شوند پیشنهاد می شود .

خلاصه کتاب

کتاب وصایای تحریف شده، اثری نوشته ی میلان کوندرا است که اولین بار در سال 1993 به چاپ رسید. این کتاب که دربردارنده ی مقاله هایی درخشان و تفکر برانگیز از یکی از استادان بی چون و چرای داستان نویسی در قرن بیستم است، مانند یک رمان نگاشته شده است: شخصیت هایی ثابت در سراسر نُه بخش این کتاب در رفت و آمد هستند و این موضوع در مورد تم های موردعلاقه ی کوندرا نیز صادق است.

او با شور و حرارتی خاص از حقوق معنوی و اخلاقی هنرمندان دفاع می کند و آن ها و اثرشان را شایسته ی احترام از طرف جامعه ی پیرامون می داند. مسئله ی خیانت به هنرمندان و آثارشان (که اغلب توسط پرشورترین طرفداران آن ها اتفاق می افتد) از جمله مباحث مهم این کتاب فوق العاده بدیع و آموزنده به شمار می آید.

وصایای تحریف شده مقاله‌ای است جذاب و گیرا که در ابتدا به نظر می‌رسد با نقل قول های پراکنده و بی سر و ته از افراد مختلف مواجهیم اما نویسنده با زیرکی داستان خودش را معرفی می کند. این کتاب داستانی برای یک بار خواندن نیست بلکه مقاله‌ای است برای تامل و اندیشیدن، کتابی که باید آن را بارها خواند.

بخشی از متن کتاب

  1. برای هنر هیچ چیز بدتر از بیرون افتادن از تاریخ خودش نیست ، چرا که این ، سقوطی است به درون آشوبی که در آن ارزش های زیبایی شناختی دیگر درک نمی شوند.
  2. رمان های قرن نوزدهم با همگی استادی خود در تحلیل راهبردهای عشق، جنسیت و عمل آموزش را پنهان می داشت.
  3. تاریخ یک هنر٬ به دلیل ماهیت شخصی اش، انتقامی انسانی است علیه بی شخصیتی تاریخ انسانیت.
  4. مردمان عموما به درد نوستالژی می اندیشند، اما آنچه بدتر است درد بیگانگی است.

نقد و بررسی کتاب وصایای تحریف شده

کتاب وصایای تحریف شده در حقیقت یک رمان یا چیزی حتی شبیه رمان هم نیست! بلکه کتابی ست درباره رمان! در واقع یک سری مقاله است از یه نویسنده درباره عناصر داستان. کتاب با نقل بخشی از کتاب چهارم رابله شروع می شود و در ابتدا به نظر می رسد با یک سری نوشته کاملا منفک درباره آثار دیگران روبرو هستیم اما کمی بعد که نویسنده داستان خودش رو هم زیر تیغ می برد چیز دیگری به دست می آید.

از طنز و درک خودش و رمان نویسان بزرگ اروپا و دید مردم به طنز شروع می کند و بعد به موضوع جالبی می رسد مثل تاریخ و زمان! تاریخی که خود میلان کوندرا درباره اش می گوید: «تاریخ، تا کی می توانیم به این مرجع منسوخ تکیه کنیم ؟!» کتاب از هشت فصل با عنوان های وسوسه برانگیزی زیرتشکیل شده:

  • روزی که پانورژ دیگر آدم ها را نمی خنداند
  • سایه اخته گر کارتای قدیس
  • بداهه گویی در گرامی داشت استراویینسکی
  • یک جمله
  • در جستجوی حال از دست رفته
  • آثار و عنکوبوت ها
  • راه هایی در مه
  • دوست عزیزم؛ در خانه خودت نیستی!

کتاب وصایای تحریف شده برای سرگرم شدن نوشته نشده بلکه نوشتاری عمیق و کاملا حرفه ای درباره هنر نوشتن است که قطعا با یک بار خواندن و یا حتی بدون استاد راهنما خواندن بی نتیجه خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

کتاب وصایای تحریف شده

عنوان کتاب: وصایای تحریف شده

نویسنده: میلان کوندرا

مترجم: کاوه باسمنجی

تعداد صفحات کتاب: 230 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.8 مگابایت

نوع فایل: (RAR) PDF

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

مضمون رمان درباره مهاجرت، غربت و نوستالژی است. جهالت اثر بی نظیر دیگری از نویسنده چک-فرانسوی، میلان کوندرا است. این رمان به مضامینی از جمله مهاجرت، غربت و نوستالژی می پردازد.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2032
کتاب هنر رمان، عصر جدید اروپا را همچون دورانی توصیف می‌کند که دارای دو خصیصه‌ی متضاد، یا به عبارت دیگر دارای ماهیتی «دوگونه» است: از یک سو فلسفه و علوم، انسانی را پرورش می‌دهند که جهان را منحصراً از دید علمی و فنی می‌نگرد، می‌کوشد تا بر طبیعت و انسان‌های دیگر مسلط شود و در نتیجه...
بروزرسانی: 3 سال قبل
تعداد بازدید: 1245

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *