جعبه ی پرنده

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
جعبه ی پرنده (nbookcity.com)

دانلود کتاب جعبه ی پرنده

کتاب جعبه ی پرنده، اثری است ترسناک و جذاب از جاش ملرمن که با اشتیاق برای پی بردن ماجرا می خوانیدش.

اما به هیچ چیزی پی نمی برید، انسان هایی که فقط تلاش می کنند تا زنده بمانند هیچ هدفی جز این ندارند و قرار است که فقط نمیرند. در آخر شما می مانید و ترس در خط به خط کتاب که گوشه های ناخنتان را می جوید.

اما قرار نیست هیچ وقت بفهمید آن موجودات چه چیزی هستند و چرا این اتفاقات می افتد! شما در آخر هیچ سرنخی ندارید جز انسان نیمه دیوانه ای به نام گری که دیوانه نشده و خودکشی نمی کند!

خلاصه کتاب

کتاب جعبه ی پرنده، رمانی نوشته ی جاش ملرمن است که نخستین بار در سال 2014 به انتشار رسید. چیزی آن بیرون است، چیزی ترسناک که نباید دیده شود. اگر حتی چشمتان به آن بیفتد، به خشونتی دیوانه وار دچار خواهید شد. هیچکس نمی داند که آن چیز چیست و از کجا آمده است. پنج سال پس از شروع این اتفاقات، هنوز تعدادی بازمانده وجود دارند که مالوری و دو فرزندش نیز جزو آن ها هستند.

او که در خانه ای متروکه در کنار رودخانه زندگی می کند، رویای فرار از این جهنم و رفتن به جایی امن را در سر دارد. حالا که پسر و دخترش چهار ساله هستند، وقت رفتن فرا رسیده، اما سفر پیش رو، وحشت انگیز خواهد بود: بیست مایل در رودخانه در یک قایق با چشمانی بسته در حالی که مالوری به جز هوش خود و گوش های تعلیم دیده ی فرزندانش، هیچ چیز دیگری برای اتکا ندارد. یک تصمیم اشتباه، همه ی آن ها را خواهد کشت. اما چیزی در تمام این مدت، به دنبال آن هاست…

کتاب پیش رو ماجرایی مخوف را از گسترش و شیوع پدیده ای به تصویر می کشد که افراد را به جنون آنی و خودکشی سوق می دهد. ماجرای اصلی از جایی آغاز شده که دنیا به شکلی مرموز و ابهام آمیز به مشکلی عجیب و ناشناخته گرفتار شده است؛ گویا چیزی در هوا یا نوری در آسمان یا موجودی ناشناخته تنها با نشان دادن خودش به مردم آن ها را به کام مرگ هدایت می کند.

ملوری شخصیت اصلی داستان کتاب جعبه ی پرنده است که تا کنون از مرگ در امان مانده. داستان از چهار سال پس از آن اتفاق که هم چنان ادامه دارد آغاز می شود، در حالی که منابع غذایی به پایان رسیده، همه ی پنجره ها با پرده ها و کارتون هایی ضخیم پوشانده شده، هیچ کس نمانده تا ملوری را در بزرگ کردن بچه ها و حفظ جان آن ها یاری کند.

دو کودک چهارساله در کنار ملوری هستند که تاکنون محیط بیرون را ندیده اند و خود ملوری مدت هاست که از دیدن آن خودداری کرده است؛ اکنون او به این می اندیشد که آیا تلاش برای حفظ بقا هم چنان کارساز است و آیا دلیلی عقلانی برای ادامه دادن به این زندگی که از استاندارهای اولیه برخوردار نیست و حتی دیدن در آن ممنوع به نظر می آید وجود دارد؟

بخشی از متن کتاب

به خودش گفت: «بهونه میاری که چهار سال منتظر بودی چون می ترسیدی خونه رو برای همیشه از دست بدی. به خودت میگی که چهار سال منتظر بودی چون می خواستی اول همه چیز رو به بچه ها یاد بدی؛ اما هیچ کدوم از این آموزش ها ثمری نداره. برای این چهار سال منتظر بودی چون اینجا، توی این سفر، روی این رودخونه، جایی که اون دیوونه ها و گرگ ها کمین می کنند، جایی که اون جونورا حتما نزدیک هستن، دقیقا امروز، باید کاری رو انجام بدی که حتی بیشتر از چهار سال هم بیرون از خونه انجام ندادی: امروز باید چشماتو باز کنی.»

و این حقیقت داشت و او این را می دانست. انگار همیشه می دانسته. نمی دانست که از چه چیزی بیشتر می ترسد؟ احتمال بودن یک جانور در تیررس دیدش؟ یا طیف ناشناخته ای از رنگ ها زمان بازکردن چشم هایش که گویی در برابرش فوران می کنند؟ حالا دنیا چه شکلی شده؟ آیا اصلا آن را می شناسد؟ خاکستری است؟ آیا درختان همان شکل اند؟ یا گل ها، نی ها و آسمان؟

شاید تمام دنیا دیوانه شده؟ آیا دنیا با خودش در جنگ است؟ آیا زمین اقیانوس های خود را پس می زند؟ باد شروع به وزیدن کرد. آیا باد هم چیزی دیده است؟ آیا آن هم دیوانه شده؟ اگر تام بود، حتما می گفت: «درست فکر کن، داری انجامش می دی. داری پارو می زنی. فقط پارو زدنو ادامه بده. همه ی اینا یک معنی می داد: قراره موفق بشی باید چشماتو باز کنی. می تونی از پسش بر بیای، چون مجبوری.»

نقد کتاب جعبه ی پرنده

کتاب جعبه ی پرنده داستانی ماورایی را روایت می کند  که بر اساس آن فیلمی نیز در سال ۲۰۱۸ ساخته و پرداخته شد. این کتاب به زندگی زنی با نام مالوری پرداخته است که در تلاش است را خود و فرزندانش را از مهلکه ای که دنیا دچار آن شده است نجات دهد، از این رو تلاش های بسیاری انجام می دهد، تلاش هایی که داستان را هیجانی و فوق العاده می کند.

جاش ملرمن مرتب بین گذشته و حال در رفت و آمد است و داستانش را به شکلی نفس گیر روایت می کند؛ داستانی ترسناک و تصویری از دنیایی رو به فرو‌پاشی که وادارتان می کند یک نفس بخوانیدش.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 974 بار

Josh%20Melerman%20 %D8%AC%D8%A7%D8%B4%20%D9%85%D9%84%D8%B1%D9%85%D9%86

عنوان کتاب: جعبه ی پرنده (کابوک)

برنده ی جایزه ی Michigan Notable Book Award در سال 2015

نامزد جایزه ی James Herbert Award در سال 2015

نامزد جایزه برام استوکر در سال 2014

جز برترین داستان های ژانر وحشت

نویسنده: جاش ملرمن

مترجم: معصومه مظاهری

تعداد صفحات کتاب: 431 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 31.92 مگابایت

نوع فایل: (ZIP) PDF

منبع: شهرکتاب

فایل کتاب با ترجمه ای دیگر جایگزین شد.

نوشته‌های مشابه

بیمار خاموش  یک داستان هیجان انگیز روانشناسی تکان دهنده از الکس مایکلیدیس درباره رفتار خشونت آمیز زنی علیه همسرش - و روانشناس او که سعی زیادی در فاش کردن انگیزه او دارد – است...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 6921
بکمن با استادی تمام، یک خودکشی را دستمایه و هسته ی داستانی قرار می دهد که در صفحاتش امیدواری موج میزند و شعار اصلی کتاب هم همین است. جایی که از زبان یکی از شخصیت های فرعی گفته...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 286

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *