هم پیمان

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
هم پیمان (nbookcity.com)

دانلود کتاب هم پیمان

مجموعه سه گانه ناهمتا اثری عالی است که هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. کتاب هم پیمان آخرین جلد از این سه گانه است.

ورونیکا راث، نویسنده، و پدیدآور اهل ایالات متحده ی آمریکا است. سه گانه ی ناهمتا (ناهمتا، شورشی و رمان حاضر) که جزو پرفروش ترین کتاب های فانتزی دنیاست، اثر وی می باشد.

او کوچک ترین بچه ی خانواده است و پدر و مادرش زمانی که پنج سال داشت، از هم جدا شدند. ورونیکا پس از حضوری یک ساله در کالج کارلتون، مسیرش را تغییر داد و به تحصیل در رشته ی نویسندگی خلاق روی آورد. این رمان پایانی غیرقابل پیش بینی دارد و با وجود تلخ بودن، در نهایت خیلی خوب جمع بندی شده است. (اصلا انگار پایانِ تلخش به یاد ماندی اش می کند)

خلاصه کتاب

کتاب هم پیمان درس های زیادی را در مورد شجاعت و فداکاری و دوستی و عشق می دهد. به مخاطب نشان می دهد نباید جادوی از خودگذشتگی را نادیده گرفت که زندگی همیشه نیاز به شجاعت دارد و باید دلیر بود و مبارزه کرد، حتی اگر به ظاهر نتیجه ای ندهد و با وجود همه ی نظرات منفی و انتقادها باید بگوییم از قشنگ ترین رمان هایی است که تا همیشه در ذهنتان میماند.

سه گانه ی ناهمتا، داستانی جذاب درباره ی دنیایی پساآخرالزمانی است که به وسیله ی شجاعت، عشق و از خود گذشتگی دگرگون می شود. این مجموعه با ارائه ی احساساتی ژرف و ماجراهایی میخکوب کننده و با نثری زیبا و غنی، مطمئنا هواداران فیلم ساخته شده بر اساس این مجموعه را نیز راضی نگه خواهد داشت. یک انتخاب می تواند تغییری شگرف ایجاد کند. جامعه ای که بیتریس پرایر در آن زندگی می کند، به پنج فرقه تقسیم شده است: راستگویان، از خود گذشتگان، بی باکان، صلح طلبان و خردمندان.

بیتریس که عضو خانواده ی از خود گذشتگان است، باید بین ماندن در خانواده اش و فرقه های در حال تغییر، دست به انتخابی سرنوشت ساز بزند. انتخاب او باعث تعجب و شوکه شدن جامعه و البته خودش خواهد شد. اما بیتریس مجبور است که رازی را نیز نزد خود مخفی نگاه دارد، چرا که در این دنیا، وجه تمایز هر کس از دیگران، از او فردی خطرناک خواهد ساخت.

نویسنده کتاب هم پیمان از دید واقعا جالبی به زندگی و انسان ها نگاه کرده است. هر کدام از شخصیت ها نمادی از انسان های اطرافمان هستند. این کتاب برای هر خواننده ای، پنجره ای به یک دنیای جدید است که هیچ وقت تا این حد به آن دقت نکرده است! پایان کتاب، خیلی زیبا اما شوکه اور است اما باز هم ارزش خواندن را دارد به طوری که ممکن است بارها بخواهید این رمان را بخوانید…

بخشی از متن کتاب

نیتا جلوی در ایستاده و با پایش روی زمین ضرب گرفته. این بار بلوز آستین کوتاه سفیدی پوشیده و موهایش را پشت سرش جمع کرده، وقتی من را میبیند لبخند میزند اما لبخندش به چشمانش نمی رسد. می گویم: «نگران به نظر میرسی» «چون نگران هستم. بیا بریم یه جایی هست که میخوام نشونت بدم.» من را به طرف راهروهای نیمه تاریکی میبرد که کسی بجز چند نگهبان در آن رفت و آمد نمی کند.

انگار همه شان نیتا را میشناسند چون برایش دست تکان میدهند و به او لبخند میزنند. او دستهایش را توی جیبش فرو برده و هر بار که به او نگاه میکنم سعی میکند نگاهش را به سمت دیگری بچرخاند. از دری رد میشویم که به راحتی باز میشود، بدون اینکه کد امنیتی یا کارت شناسایی بخواهد. اتاق به شکل دایره ی بزرگی است که لوستری شیشه ای از وسطش آویزان است.

کف چوبی اش از تمیزی برق میزند و دیوارهای برنزی اش زیر نور لوستر می درخشند، تابلوهای برنزی هم به دیوار زده شده که روی هر کدامشان نامی نوشته شده است. تعداد این اسامی بسیار زیاد است. نیتا زیر لوستر می ایستد و دست هایش را از هم باز میکند: «این درخت اجداد مردم شیکاگوئه. یعنی درخت خانوادگی تو.»

به یکی از دیوارها نزدیک میشوم و به اسامی نگاهی می اندازم تا شاید با اسم آشنایی برخورد کنم. بالاخره یکی از اسمها توجهم را به خودش جلب میکند. یوریا پدرد و ازیکل پدرد. کنار اسم هر کدامشان با سایز کوچکتری نوشته شده د د و کنار اسم یوریا یک نقطه هم به چشم میخورد که انگار به تازگی حک شده. احتمال میدهم علامت سنت شکن بودنش باشد.

میپرسم: «میدونی مال من کجاست؟» به آن طرف اتاق میرود و به یکی از تابلوهای روی دیوار اشاره میکند. این درخت بر اساس اجداد مادری کشیده شده برای همین ژنین تریس رو نسل دوم به حساب می آورد چون مادرش از بیرون وارد شهر شده بود اما هیچ کس نمیدونه چطور ژنین این اطلاعات رو بدست آورده. فکر کنم هرگز هم چیزی در این مورد نمی فهمیم.»

نقد کتاب هم پیمان

در کتاب هم پیمان، که جلد سوم و آخر این سه‌گانه است، جامعه مبتنی بر بخش‌ها که تریس زمانی به آن اعتقاد داشت با خشونت و خیانت درهم شکسته و رو به نابودی است. حالا او برای کشف دنیای آنسوی مرز آماده است.

شاید فراتر از حصار، او و توبیاس زندگی تازه‌ای را در کنار هم آغاز کنند که در آن دروغ و خاطرات دردناک جایی نداشته باشد. اما واقعیت، نگران‌ کننده‌تر از آن چیزی است که او پشت سر گذاشته است.

حقایق تازه، روی زندگی گذشته و باورهایشان پرده‌ای تاریک می‌کشد و تصویر جدیدی از زندگی پیش روی قهرمانان ما، تریس و توبیاس، قرار می‌دهد و آنها را وادار می‌کند یکبار دیگر به نبرد با درک پیچیدگی‌ های طبیعت انسان بروند و با انتخاب‌ هایی دشوار در مورد شجاعت، فداکاری و عشق روبرو شوند.

اگر جلدهای قبلی سه گانه ناهمتا را مطالعه کرده اید، بدون شک خواندن کتاب هم پیمان را نیز به شما توصیه می کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 223 بار

Veronica%20Roth%20(%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%20%D8%B1%D9%88%D8%AB)

عنوان کتاب: هم پیمان

سومین کتاب از سه گانه

نویسنده: ورونیکا راث

مترجم: هدیه منصورکیایی

تعداد صفحات کتاب: 352 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 27.59 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

یکی از نکات قوت این اثر، تلفیق بین جنبه‌های فلسفی و علمی با طنز و سبک زبانی خلاقانه است. شخصیت اصلی رمان به دنبال یافتن حقیقت دربارهٔ زندگی و مرگ است، اما راهی که او در پیش...
بروزرسانی: 3 ماه قبل
تعداد بازدید: 343
یکی از بهترین و پرطرفدارترین کتاب هایی که می توان از وین دایر نام برد، بدون شک همین کتاب سرنخ زندگی را در دست بگیرید است. زندگی پستی ها و بلندی های بسیار زیادی دارد، شما آنطور که خودتان می خواهید زندگی می کنید.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1517

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *