در جستجوی خوشبختی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
در جستجوی خوشبختی (nbookcity.com)

دانلود کتاب در جستجوی خوشبختی

داستان کتاب در جستجوی خوشبختی در مورد زندگی پرفراز و نشیب کریس گاردنر است.

گاردنر دوران کودکی بسیار سختی را پشت سر گذاشته است. او به همراه مادر و خواهرش با ناپدری خود زندگی می‌کرد. اما به دلیل آزار و اذیت‌های بسیار از سوی ناپدری این کودکان تحت مراقبت‌های دولتی قرا گرفتند. مادرشان نیز به جرم تلاش برای کشتن همسرش دستگیر شده بود. به همین دلایل گاردنر هیچ الگوی مردانه خوبی در زندگی‌اش نداشت. اما از همان کودکی آرزو داشت که پدر خوبی برای فرزندانش شود.

سال‌ها گذشت و کریس گاردنر بزرگ شد و به سن جوانی رسید. او در سال 1977 با دختری به نام شری دایسون ازدواج کرد. دایسون و گاردنر پنج سال پس از ازدواجشان صاحب پسری به نام کریستوفر شدند. کریس گاردنر در آن زمان خرده فروش اسکنرهای پزشکی بود. اما شرایط مالی خوبی این خانواده نداشتند. وضع مالی آن‌ها بسیار بد و توانایی پرداخت اجاره خانه را نداشتند. به همین دلیل صاحبخانه آن‌ها را از خانه بیرون کرده بود.

خلاصه کتاب

شری که تحمل شرایط سخت در زندگی مشترک را نداشت همسر و فرزندش را ترک کرد. از تمام دنیا برای کریس، کریستوفر باقی مانده بود. او باید زندگی خوبی برای پسرش فراهم می‌کرد. اما نمی‌توانست. در نهایت پس از تحمل سختی‌های بسیار، گاردنر توانست شرکت خودش را افتتاح کند. او با تلاش بسیار، به جایگاه بسیار مهمی در زندگی رسید. هم اکنون کریس گاردنر شصت و هفت ساله که نویسنده کتاب در جستجوی خوشبختی نیز است، یکی بزرگترین کار آفرینان جهان است.

او در سال 1987 شرکت گاردنر ریچ Gardner Rich را افتتاح کرد. او یکی از مهم‌ترین بازاریابان شرکت بورس دیمویتر محسوب می‌شود. کریس گاردنر کسی است که از فقر شدید به این جایگاه رسد. اما هیچگاه وظیفه انسانی و پدری‌اش را فراموش نکرد. این کتاب در ژانر زندگی‌نامه نویسی نوشته شده‌ است. اما از زندگی‌نامه‌هایی که فقط در مورد زندگی یک انسان مشهور باشند. این زندگی‌نامه در واقع استادی برای خوانندگان است. کریس گاردنر با نوشتن داستان زندگی خود در تلاش است که به انسان نکاتی را که در عین سادگی بسیار مهم هستند را آموزش دهد. یکی از این نکات به دنیای رویاها رفتن است.

هر انسان یک آرزو و رویایی دارد که با آن احساس خوشبختی می‌کند. به همین دلیل باید برای رسیدن به رویاها تلاش کرد. اگر این تلاش صورت گیرد. بی‌شک به نتیجه نیز خواهد رسید. دیگر نکته‌ای که گاردنر در تلاش برای آموزش آن است، حمایت از سرخوردگی‌های درونی است. تمامی انسان‌ها درون خود سرخوردگی‌ هایی دارند که تلاش می‌کنند آن‌ها را مخفی نگه دارند. زیرا تصور می‌کنند که اگر کسی از ضعف‌ها و دردهای درونیشان با خبر شود، مورد تمسخر قرار می‌گیرند. اما در واقع در این کره خاکی کسی وجود ندارد که درونش ضعف و سرخوردگی نباشد.

برای برطرف کردن این سرخوردگی‌ها باید آن‌ها را از ته گنجه درونمان بیرون آوریم. مخفی کردن آن‌ها دردی را از انسان درمان نمی‌کند. کتاب در جستجوی خوشبختی داستان خود را در پانزده فصل  هیوز، به پیش، آب نبات، غم بی‌پدری، مامان کجاست؟، گروه موسیقی بیچز برو  طرف الف، گروه موسیقی بیپز برو طرف ب، آن سوی دنیا، تصاویر یک زندگی، آنچه بر من گذشت (مرحله مقدماتی)، آنچه بر من گذشت (مرحله پیشرفته)، رویای کالیفرنیا، گل‌های رُز زاغه، فضای تاثیرگذارو نعمتی فراتر از آرزوهای هزاران انسان آوریل 2004 روایت می‌کند.

بخشی از متن کتاب

همه آن زنان سیاه زیبا را دیده بودیم و بی اجازه غایب میشدیم. بعد از این که همه پولمان را خرج کردیم، چاره ای نداشتیم جز این که خودمان را به گارد ساحلی تسلیم کنیم. دستورهایی برای مان صادر کردند و پنجاه دلار به ما دادند تا به اردوگاه لژیون برگردیم و ما بی معطلی دوباره فرار کردیم. جوان بودیم و جاهل. بیشترمان نوزده سال مان بود و نمی توانستیم جلوی خودمان را بگیریم. به همه آن دخترهای سیاه در هاوارد فکر می کردیم و آرزو می کردیم بمیریم و با آنها به بهشت برویم.

بالاخره تا سکه آخر پولمان را خرج کردیم و مجبور شدیم برای بار دوم خودمان را به گارد ساحلی معرفی کنیم. این دفعه به جای این که پولی به ما بدهند، ما را یکراست به ایستگاه اتوبوس بردند و همراهی کردند تا سوار اتوبوس بشویم. همه سالم به خانه رسیدیم به جز هیز دیوانه که موفق شد دعوایی به راه بیندازد و برای بار سوم بی اجازه فرار کند. وقتی برگشت، او را به آشپزخانه فرستادند، حقوقش را قطع و تنبیه اش کردند. دو نفر دیگر به وضعیت بد هیز نیفتادند، ولی به طور حتم دچار عواقبی شدند.

زمانی که در انتظار رقم خوردن سرنوشتم بودم، دریادار شارلوت گائون شانه به شانه من با نگاهی جدی در حضور افسران مافوق حاضر شد. با افسران مسئول حفظ انضباط صحبتی خصوصی کرد و یکراست سر اصل مطلب رفت: « ببینید، او دست راست من است. او گاردنر است. دست از سرش بردارید ». ماجرا تمام شد. شارلوت گانون پشتیبان من بود و خیلی نفوذ داشت. البته به محض این که به بخش برگشتیم، به من هشدار داد: « ببین گاردنر، دیگر این کار را نمی کنی، فقط به کارت می رسی و من هم این موضوع را فراموش می کنم!» از آن موقع به بعد دست از پا خطا نکردم.

وقتی پایگاه را ترک کردم، این کار برایم آسان تر بود. با دریانوردی به نام الیون وب آشنا شدم، که سرنوشتش این بود که یکی از بهترین دوستان همه زندگیم شود. تریلی ارزان قیمتی برای اجاره پیدا کردیم و فکر کردیم می توانیم کار خودمان را بکنیم و به آن صورت به دردسر نیفتیم. با وجود این که من اتومبیل نداشتم، تصور می کردم می توانم با ليون بروم. از قرار بعضی وقتها قضیه پیچیده تر از اینها می شد. یعنی این که وقتی برنامه های مان با هم جور نمی شد، مجبور بودم از دیگران بخواهم تا مرا ببرند. خوب نفهمیده بودیم که این قضیه مثل زندگی واقعی بود. وقتی پول مان تمام می شد، دیگر چیزی برای خوردن نداشتیم…

نقد کتاب در جستجوی خوشبختی

کتاب در جستجوی خوشبختی داستانی از یک زندگی واقعی است با تمام دردها و رنج‌هایش برای رسیدن به هدف. هدفی که همگان کریس‌ گاردنر را به‌خاطر کمبود امکاناتش از اندیشیدن به آن بازمی‌داشتند. این اثر گویای زندگی فردی‌است که از دشوارترین شرایط توانسته‌است به هدف خود یعنی تامین مادی و حمایت پدرانه دو فرزندش، دو نعمتی که خود همواره از آنها محروم بوده، برسد.

کوتاه اینکه کتاب در جستجوی خوشبختی داستانی فاتحانه و امروزی است براساس یک زندگی که الهام‌بخش فیلم ارزشمندی به همین نام شد. این اثر سرگذشتی است که انسان را با حمایت از سرخوردگی‌های درونی به جستجوی رویاهایش فرامی‌خواند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 986 بار

Chris%20Gardner%20 %DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%20%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%B1

عنوان کتاب: در جستجوی خوشبختی

(خوشبختی چیه؟ خوشبخت کیه؟ ، به دنبال خوشبختی)

نویسنده: کریس گاردنر

مترجم: سارا افراز

تعداد صفحات کتاب: 251 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 26.04 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

چگونه سوگیری و تبلیغات را در رسانه‌ها تشخیص دهید از مجموعۀ راهنمای اندیشه‌ ورزان و جلد چهارم آن است که ریچارد پل و لیندا الدر آن را نوشته‌اند. پشت همۀ سوگیری‌ها و تبلیغات در رسانه‌های خبری، در همۀ جهان، منطق یکسان و ساده‌ای قرار دارد. هر جامعه و فرهنگی جهان‌ نگری منحصربه‌ فرد...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 459
این اثر سعی دارد به شما بیاموزد که به گونه‌ای دیگر به کودکان نگاه کنید و قدم به تخیل آن‌ها بگذارید تا از این راه بتوانید شیوۀ ارتباط با آنان را کشف کرده و دریابید که سرنوشت از آن‌ها چه می‌خواهد یا ندای فرشتۀ نگهبان...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 486

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *