آخرین روزها

قیمت اصلی 110.000 تومان بود.قیمت فعلی 55.000 تومان است.

یادداشت های روزانه ی گوبلز

نویسندگان: و

مترجم: هوشنگ جیرانی

تعداد صفحات کتاب: 570 صفحه

حجم فایل: 71.42 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب آخرین روزها pdf

دانلود کتاب آخرین روزها pdf

گوبلز در کتاب آخرین روزها: یادداشت های روزانه ی گوبلز از وضعیت جبهه های جنگ در ماه های پایانی حکومت هیتلر، از مکالماتش با هیتلر، از نفرتش از برخی سران حکومت و از احساسات و دیدگاه‌های خود نسبت به حوادثی که در حال اتفاق افتادن بوده‌اند نوشته است.

جوزف گوبلز، یکی از اعضای برجسته حزب کارگران ملی سوسیالیست آلمان و وزیر روشنگری و تبلیغات عمومی رایش در دولت آدولف هیتلر از سال 1933 تا 1945 است. این کتاب که به طور کامل به زبان آلمانی منتشر شده است و فقط تا حدی به زبان انگلیسی در دسترس است، منبع اصلی تاریخ درونی حزب نازی و دوازده سال قدرت آن در آلمان است.

خواننده‌ای از آمریکا در مورد کتاب آخرین روزها نوشته است: «این کتاب یکی از ترسناک‌ترین کتاب‌هایی خواهد بود که تا کنون خوانده‌اید و غم‌انگیزترین قسمت آن این است که همه‌ی‌ وقایعش واقعاً رخ داده‌اند. گوبلز تصمیم‌ها، کارها و سرگرمی‌های وحشتناک دولت نازی را در قالب روزنگاری به تصویر کشیده است. غم و اندوه می‌بارد از کتاب! نابودی یک ملت… ویرانی و قساوت و بی‌رحمی دو طرف و مردمی که پرپر می‌شوند.»

کتاب یادداشت های روزانه ی گوبلز تصویری دقیق از گوبلز، یکی از وفاداران هیتلر و ایدئولوژی نازیسم ارائه می‌دهد که به خوبی شخصیت، افکار و خط مشی او را پدیدار می‌کند. نمی‌توان تاثیر گوبلز را در حکومت نازی‌ها نادیده گرفت؛ او به عنوان یکی از کلیدی‌ترین افراد هیتلر تاثیر بسزایی در محبوب شدن او در میان عامه‌ی مردم آلمان داشت، در واقع گوبلز تصویری قدرتمند، وطن پرست و کاریزماتیک از هیتلر برای آلمانیان ساخت.

گوبلز در این یادداشت‌ها، به‌رغم تأکید بر نگران‌کننده بودن اوضاع جبهه‌های جنگ، می‌کوشد نومید نباشد. گویی همچنان به پیروزی آلمان نازی دل بسته است، اگرچه در عین ابراز امیدواری او را آشفته و نگران هم می‌یابیم، چنانکه در جایی از این یادداشت‌ها ضمن گفتن اینکه «فرض ما این نیست که اوضاع بدتر خواهد شد»، دو سطر پایین‌تر می‌نویسد: «در طول شب، این انگلیسی‌های ذلیل‌شده بار دیگر با موسکیتوهایشان به برلین بازگشتند و یکی از خواب‌های چند ساعته‌ای را که هر کسی این روزها بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز دارد آشفته کردند.»

جوزف گوبلز، وزیر تبلیغات آلمان نازی و یکی از مورد اعتمادترین و نزدیک‌ترین افراد به هیتلر بود. گوبلز دستگاه تبلیغاتی نازی‌ها را مدیریت می‌کرد و با ترفندهایی چون اغراق و بزرگ‌نمایی، شمایلی افسانه‌ای از هیتلر برای مردم آلمان ساخت. او از قدرت فیلم و تاثیر آن بر ذهن مردم آگاه بود به همین جهت نهایت استفاده را از آن کرد و برنامه‌ها، فیلم‌ها و پروژه‌هایی تبلیغاتی برای هیتلر تدارک دید و در نهایت چهره‌ای ستایش برانگیز از او به مردم ارائه داد. گوبلز علاوه بر بزرگ‌نمایی و جذاب کردن چهره‌ی نازی برای مردم، به سانسور ایدئولوژی‌های مخالف نیز مشغول بود. گوبلز با شکست هیتلر و ورود ارتش سرخ به برلین با خودکشی به زندگی خود پایان داد.

نقد کتاب آخرین روزها pdf

کتاب آخرین روزها به کوشش هیو تره ور روپر گردآوری شده و علاوه بر یادداشت های روزانه گوبلز، با مقدمه ویراستار انگلیسی و ضمائمی همراه است. در مقدمه ویراستار انگلیسی تصویری از شخصیت و افکار و فعالیتهای گوبلز و چگونگی رشد او در حزب نازی و نقش مؤثر او در این حزب به دست داده شده است. در پایان کتاب یک گاه‌شمار هم آمده است. ضمائم کتاب عبارتند از: «اعلامیه آدولف هیتلر خطاب به مردم برلین در 22 آوریل 1945»، «نامه دکتر یوزف گوبلز به هرالد کوانت»، «نامه ماگدا گوبلز به هرالد کوانت»، «پی‌نوشت گوبلز درباره وصیت هیتلر» و «اعلان رسمی مرگ هیتلر».

در بخشی از کتاب می خوانیم: گوبلز برای مدت مدیدی پیامبر «جنگ تمام عیار» بود. بر خلاف هیتلر که به شکل احساسی دلبسته مفهوم نبرد برق آسا بود و هرگز پیش بینی نمی کرد یا برای مبارزه ای طولانی آماده نبود، گوبلز با خودکامگی فرهنگی از رویکرد قدیمی اش در زمینه انجام اقدامات رادیکال دست نکشید و به ویژه طرفدار بسیج زنان بود. هر از چند گاهی هیتلر را متقاعد می کرد ولی همیشه وقتی کنار می کشید، هیتلر باز به عادت پیشین خود برمی گشت.

حال در زمان شکست، گوبلز دید که بخت به او رو کرده است. لذا به موضع حمله بازگشت. هیتلر در این زمان در محاصره «کمیته سه نفره» بورمان، لامرس ها و کایتل لا بود – در واقع، بورمان با نفوذترین آنها بود؛ ولی در دسامبر سال ۱۹۴۲ گوبلز این حلقه را شکست و با تسلیم یادداشتی به هیتلر خواستار بسیج همگانی شد. در آن وضعیت فوق العاده جنگی، هیتلر این یادداشت را تأیید و ماه بعد فرمانی برای اجرای آن صادر کرد. گوبلز در این وضعیت خود را وارد معرکه کرد. او استالینگراد را چونان دانکرک آلمان میدید و تلاش کرد آلمان را به همان صورتی تهییج کند که چرچیل، بریتانیا را پس از دانکرک بسیج کرد…

دوستداران تاریخ جنگ جهانی دوم به ویژه دوران نازیسم و هیتلر از خواندن کتاب آخرین روزها pdf: یادداشت های روزانه ی گوبلز لذت خواهند برد.

آنچه خواندید...

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آخرین روزها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *