مهارت های استادی

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
مهارت های استادی (nbookcity.com)

دانلود کتاب مهارت های استادی

کتاب مهارت های استادی به شما آموزش می‌دهد که چطور ویژگی‌های برجسته شخصیتی خود را پیدا کرده و به بالاترین درجه در آن برسید.

رابرت گرین معتقد است که نوعی مهارت در ذات همه ما وجود دارد که می‌تواند هر توانایی که داریم را به بالاترین درجه برساند. او در کتاب پرفروش حاضر، تمام تلاش خود را به‌ کار برده است تا این هوش را به خوانندگان آموزش دهد.

نویسنده این کتاب رویکردی سیستماتیک به شما ارائه می‌کند که بتوانید بر تمام مهارت‌هایتان مسلط شوید. این کتاب در مجموع راهنمایی برای کسانی است که دوست دارند پیشرفت کنند و به موفقیت برسند.

خلاصه کتاب

رابرت گرین این کتاب را به‌ صورتی نوشته است که برای هرکسی در هرجایگاهی کاربردی باشد و بتوان آن را به کار گرفت. می‌توان کتاب مهارت های استادی را یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌های توسعه فردی دانست که نمی‌توان به سادگی از کنار عبور کرد. اگر فکر می‌کنید استعدادهای بسیاری در درونتان وجود دارد که هنوز شکوفا نشده‌اند و می‌خواهید فرصت کشف و پرورش مهارت‌هایتان را پیدا کنید، این کتاب را از دست ندهید.

رابرت گرین نویسنده عجیبی است. او در کتاب‌های خود از غیر اخلاقی‌ترین روش‌ها برای نفوذ بر دیگران و تسلط بر آن‌ها حرف می‌زند. نقطه اوج این کتاب‌ها هم ۴۸ قانون قدرت است که به روشی کاملا غیراخلاقی از نقوذ بر دیگران حرف می‌زند. اما رفته‌ رفته آثار این نویسنده رنگ اخلاقی‌تری به خودشان گرفتند و روش‌های آن اخلاقی‌تر شدند.

او در کتاب مهارت های استادی با روایت افراد موثر و پرنفوذ در دنیا توجه خواننده را به ویژگی‌هایی که می‌توانند از کسی شصیتی پرنفوذ و موفق بسازند حرف می‌زند. کتاب حاضر به شما می‌گوید چگونه روند یادگیری را در سطحی بالاتر ادامه دهید.

این کتاب استراتژی‌ هایی برای حل خلاقانۀ مشکلات در هر زمانی به شما نشان خواهد داد، طوری که ذهنتان را سیال و انعطاف‌پذیر حفظ کنید. همچنین به شما می‌گوید چطور به لایه‌های اصلی و ناخودآگاه ذهن خویش دسترسی داشته باشید و چگونه با حس اجتناب‌ ناپذیر حسادت که در مسیر شما ظاهر می‌شود، کنار بیایید.

کتاب مهارت های استادی در شما قدرت‌ هایی را در مسیر استادی بیدار می‌کند و مسیر یافتن آن حس شهودی درونتان برای رسیدن به علاقه‌مندی‌ هایتان را نشان می‌دهد و سرانجام شما را به وادی فلسفه رهنمون می‌کند و روش فکری‌ای نشانتان می‌دهد که طی مسیر را برایتان سهل‌تر می‌کند.

بخشی از متن کتاب

در کتاب مهارت های استادی می‌خوانیم: دستگاه بنایی بشر، برخلاف دستگاه بینایی گاوها، نه برای نگاهی سطحی و گذرا، بلکه برای عمق بخشیدن به تمرکز ساخته شده است. تمرکز حیوانات دائماً بر زمان حال است. آن ها می توانند از رویدادهای تازه درس های جدید بیاموزند؛ اما از دیدن چیزهای مقابل چشمانشان گیج می شوند.

کم کم، پس از گذشت زمانی بسیار طولانی، اجداد ما توانستند بر این ضعف اساسی غلبه کنند. آن ها این کار را با تماشای طولانی هر شیء و مقاومت در برابر سردرگم شدن، حتی برای چند ثانیه، انجام می دادند. آنان توانستند خودشان را برای لحظه‌ای از زمان و از شرایط موجود رها کنند. در این مسیر توانستند به الگوها توجه کنند، برای خودشان اصول کلی بسازند و تفکر روبه جلو داشته باشند.

اما از نظر روحی با تفکر و واکنش متفکرانه فاصله داشتند. در حقیقت، تلاش برای فاصله گرفتن از متجاوزان و یافتن غذا تنها امتیاز درخور توجه انسان های اولیه بود؛ اما در همین دوران توانستند قابلیت تفکیک سازی و فکرکردن را به مثابه مزیت ابتدایی‎شان در مقابله با شکارچیان و یافتن غذا تکامل ببخشند. این امر آن‎ها را به واقعیتی پیوند زد که دیگر حیوانات هرگز نتوانستند به آن دست یابند. (ص134 کتاب مهارت های استادی)

تفکر درباره این مقوله بزرگ ترین نقطه چرخش در تمام دوره تکامل بود: هوشیاری و استدلال ذهن. دومین مزیت زیست شناختی، گریزپابودن آن ها بود. این مزیت به اندازه مزیت اول قدرتمند بود. تمام موجودات اولیه، بنا به ضرورت، اجتماعی خلق شده اند، اما در اجداد اولیه ما، به علت آسیب پذیری زیادشان در محیط های باز، لزوم اتحاد و زندگی گروهی به شکلی برجسته تر به چشم می خورد.

آن ها برای رصد دقیق متجاوزان و جمع آوری غذا به گروه وابسته بودند. به طور کلی، انسان های اولیه در مقایسه با دیگر حیوانات، تاثیر متقابل اجتماعی بیشتری بر یکدیگر داشتند. پس از گذشت صدها هزار سال این هوش اجتماعی به شکل پیچیده ای رشد کرد و به اجداد ما یاری رساند تا با یکدیگر در سطوح بالا همکاری کنند. (ص135 کتاب مهارت های استادی)

همچنین، با شناخت ما از محیط طبیعی، این هوش به توجه و تمرکز دقیق وابسته شد. از این رو، شاید، تعبیر نادرست علائم اجتماعی در گروهی منسجم نشان دهنده خطری بزرگ باشد.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

با خواندن کتاب مهارت های استادی به سادگی به این نتیجه می‌رسید که رابرت گرین، جدا از رشته‌ی تخصصی‌اش (مطالعه‌ی آثار کلاسیک)، یک کتابخوان حرفه‌ای است. گرین داستان‌های بسیاری می‌داند و به سادگی می‌تواند ماجراهای یونان و روم و استالین و ناپلئون را کنار هم قرار دهد و برای اثبات حرف‌ها و دیدگاه‌های خود به‌ کار بگیرد.

قدرت، فریب و استراتژی، پس‌زمینه‌ی حرف‌ها و نوشته‌های اوست و حتی وقتی در کتاب پیش رو در لباس یک مربی توسعه فردی حرف می‌زند، باز هم نمی تواند آن الگوی ذهنی را پنهان کند.

نقد کتاب مهارت های استادی

کتاب مهارت های استادی نتیجه ی سالها تحقیق رابرت گرین است که در آن کتاب های پرفروش بین المللی مانند 48 قانون قدرت، 33 استراتژی جنگ و هنر اغواگری را تلفیق می‌کند و نشان می دهد که شکل نهایی قدرت، خود تسلط است.

با تجزیه و تحلیل زندگی استادان گذشته مانند چارلز داروین، بنیامین فرانکلین، آلبرت انیشتین و لئونارد داوینچی، و همچنین با مصاحبه با 9 استاد معاصر از جمله گورو فناوری پل گراهام و مدافع حقوق حیوانات معبد گراندین ، گرین اسطوره های فراوان فرهنگ ما را در مورد نبوغ بازگو می‌کند.

با استفاده از این متن اصلی به عنوان راهنما، در کتاب مهارت های استادی خوانندگان یاد می گیرند چگونه اشتیاق را در درون خود آشکار کنند و به نوعی استاد خود شوند. کتاب حاضر، کتابی مستند و بر پایه‌ی مطالعات علمی نیست و مانند سایر کتاب‌های گرین، بیشتر بر پایه‌ی داستان‌های تاریخی، گزارش‌ها و تجربیات شخصی نویسنده بنا شده است.

 بنابراین، اگر انتظار رویارویی با یک کتاب مستند و مستدل داشته باشید، احتمالاً خواندن آن شما را ناامید خواهد کرد. اما اگر فرض کنید در یک کافی‌شاپ، پای صحبت دوستی نشسته‌اید که تجربیات متنوعی دارد و کتاب‌های فراوانی مطالعه کرده و با شما از دیده‌ها و شنیده‌ها و آموخته‌های خود حرف می‌زند، هم‌نشینی با رابرت گرین می تواند برایتان جذاب و آموزنده باشد.

اگر به کتاب های توسعه فردی و موفقیت علاقه دارید، کتاب مهارت های استادی انتخاب خوبی برای شماست.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,754 بار

Robert%20Greene%20 %D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%86

عنوان کتاب: مهارت های استادی

(قوانین استادی ، استادی ، چیرگی)

راهنمای دست یابی به عالی ترین فرم قدرت

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

نویسنده: رابرت گرین

مترجم: لیلی سالاری

تعداد صفحات کتاب: 423 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 42.7 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

منطق حاکم بر داستان، منطق همان دختر نوجوانی است که داستان را روایت میکند، از نگاه او مادرش یک موجود بی بند و بار و سهل انگار است که باعث ایجاد چنین شرایطی شده و فکر می کند با فاصله گرفتن...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 114
جسد را یک روز پیش از رسیدن قطارت سوزاندند. من چه پسر بی وفایی هستم. دل آن پسر، فقط برای خودش جا داشت. آره آن پسر وظیفه ای داشت، آبرو داشت و بلند پروازی اش را وقف مادر میهن و ملت...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 122

یک پاسخ

  1. سلام و درود کتابهای رابرت گرین طبق بررسی و مطالعه ای که داشتم بهترین و خواناترین هستن… موفق باشین دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *