مهارت کشف دروغگو

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
مهارت کشف دروغگو (nbookcity.com)

دانلود کتاب مهارت کشف دروغگو

در یک جامعه ایده‌آل، نه نیازی به دروغ است و نه نیازی به خواندن کتاب مهارت کشف دروغگو، ولی ما در دنیایی از فریب زندگی می‌ کنیم و خواه‌ ناخواه در این بازی گیر افتاده‌ایم.

سؤال این است که آیا دوست دارید برنده شوید؟ مسلما هرگز دوست ندارید در ازدواج سرتان کلاه برود. دوست دارید که در کسب و کارتان هم در موقعیت بالاتر و برتر باشید. دیوید جی لیبرمن در کتاب مهارت کشف دروغگو ذکر می‌کند که در هر زمان و مکانی که با مردم مواجه می‌شوید، یک برنده باشید.

چکیده کتاب

کتاب مهارت کشف دروغگو هدفش نفی و ذم دروغ و دروغ‌گو نیست، مقصد، کشف دروغ است و دروغ‌گو، با روش‌هایی کاملاً تجربی و آموختنی. وقتی صحبت از دروغ و دروغگویی می‌شود، به سختی می‌توان از روی کلمات رمزگشایی کرد! چیزی که فرد دروغگو می‌گوید معمولا کنترل شده و تمرین شده است مخصوصا اگر فرد تبحر خاصی در این کار داشته باشد. اما رفتارها و حرکات خیلی بهتر از واژه‌ها می‌توانند دروغگویی را برملا کنند زیرا بیشتر ژست‌های بدنی، بر خلاف کلمات، غیرقابل کنترل بوده و اتوماتیک هستند، بنابراین برای اینکه بفهمید فرد مقابل‌تان به شما دروغ می‌گوید یا نه، باید روی زبان بدن‌اش تمرکز کنید.

وقتی دروغ می‌گوید کمتر لبخند می‌زند تحقیقات نشان داده وقتی افراد در حال دروغ گفتن هستند، احتمال لبخند زد‌ن‌شان خیلی کمتر است، مخصوصا در مورد آقایان. اگر کسی هنگام دروغ گفتن لبخند بزند، لبخندش معتبر و حقیقی به نظر نمی‌آید، یعنی به نظر می‌رسد ناگهان لبخند می‌زند و طولانی‌تر هم نگهش می‌دارد… نویسنده در این کتاب به همراه راه‌کارهایی عملی به مخاطبان می‌آموزد که چگونه در هر موقعیت و مکالمه‌ای دروغ را کشف و از حقیقت پرده‌برداری کنند.

مباحث کتاب بدین‌قرار است:

  • چگونگی پی بردن به راست یا دروغ گفتن افراد از زبان بدن آنان (حرکات و ژست‌ها)
  • شیوه‌ی هدایت مکالمات به نحوی که فرد مقابل وادار به راست‌گویی شود
  • نحوه‌ی دریافتن دروغ کلامی افراد در شرایط عمومی و نیز شرایط خاص
  • چگونگی طراحی سئوال‌های خود به منظور کشف دروغ
  • مراحل ابتدایی و پیشرفته‌ی کشف دروغ.

بخشی از متن کتاب

برخی به قدر ظریف اند که اگر دقیق به آنها توجه نکنید. به راحتی از نگاه تان دور می ماند. مابقی ممکن است به راحتی در معرض توجه قرار گیرند. در مواردی، شما به دنبال دورغ هایی از نوع قصور و کوتاهی می گردید یعنی چیز هایی که از قلم افتاده است که باید باشد. گاهی با دروغ هایی در کمیسیون تحقیق مواجه می شوید، مواردی که گفته شده یا انجام شده ولی با بقیه پیام همخوانی ندارد. گاهی به همه نکات دسترسی نخواهید داشت. برای مثال، شاید تلفنی صحبت می کنید و قادر نیستید بدن شخصی را ببینید که با او گفتگو می کنید.

نیازی نیست این نکات را به خاطر بسپارید. زیرا در مدت کوتاهی آن ها طبیعت ثانی شما خواهد شد.به تدریج می فهمید به دنبال چه چیزی بگردید. به چه چیزی گوش دهید و چه چیزی را بپرسید ا به حقیقت برسید. متغیر های معینی مانند جنسیت، نژاد و پیشینه فرهنگی می تواند بر برداشت ما از نشانه های مختلف موثر باشد. مانند نوع استفاده از ژست ها و فضایی که یک شخص اشغال می کند، اگر چه در بیش تر موارد، این عوامل بی اهمیت اند و می توان از آنها صرف نظر کرد.

بخش دیگری از کتاب مهارت کشف دروغگو

هنگامى که متوجه مى‌شوید به شما دروغ مى‌گویند، آیا باید سریعا با شخص دروغ‌گو مقابله کنید؟ معمولا نه. بهترین روش این است که موضوع را به ذهن بسپارید و به گفت‌وگو ادامه دهید و بکوشید اطلاعات بیشترى به دست آورید. وقتى با شخصى که به شما دروغ گفته مقابله مى‌کنید، حالت و فضاى گفت‌وگو تغییر مى‌کند و جمع‌آورى اطلاعات اضافى سخت‌تر مى‌شود. بنابراین تا به دست آوردن تمام شواهد مورد نیاز، صبر کنید و بعد تصمیم بگیرید که آیا مى‌خواهید همان موقع با شخص برخورد کنید و یا صبر کنید و تصمیم بگیرید که چگونه مى‌توانید از این شناخت به بهترین نحو به نفع خود استفاده کنید.

نقد و بررسی کتاب

از امام عسگری (ع) نقل است : ” همه اعمال زشت را خانه ای است که کلید آن ، دروغ است.” با دقت در فهرست کتاب مهارت کشف دروغگو، مشاهده می کنید که تکنیکهای آن ، به تدریج با یک سیر منطقی ، از مراحل ابتدایی کشف دروغ تا مراحل پیشرفته آن را شامل می شود و مثال های متعدد و سناریوهای گوناگون، آنچه را باید از دروغ گو بیرون کشید و دریافت، می آموزد. شما با خواندن این کتاب به ابزاری دسترسی پیدا می کنید که در مقابل مردمان دروغگو همواره یک برنده هستید.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 1,000 بار

David%20J.%20Lieberman%20 %D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%D8%AC%DB%8C.%20%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D9%85%D9%86

عنوان کتاب: مهارت کشف دروغگو

چگونه دروغگو را در 5 دقیقه بشناسیم؟

نویسنده: دیوید جی لیبرمن

مترجم: دکتر حسین رحیم منفرد

تعداد صفحات کتاب: 201 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.9 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

رولف دوبلی نویسنده، کارآفرین و رمان نویس مشهور سوئیسی است  که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۶ در لوتسرن سوئیس متولد شد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بالایی دست یافت. وی پس از نوشتن...
بروزرسانی: 2 ساعت قبل
تعداد بازدید: 35121
بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 107

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *