یادگیری یادگیری

قیمت اصلی 32.000 تومان بود.قیمت فعلی 25.000 تومان است.

راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه کمتر

نویسندگان: باربارا اوکلی، ترنس سینوسکی و آلیستر مک کانوایل

مترجم: حمید زعیمی

تعداد صفحات کتاب: 256 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب یادگیری یادگیری pdf

دانلود کتاب یادگیری یادگیری pdf

از جوانان انتظار می رود که یاد بگیرند، اما به ندرت به آنها آموزش داده می شود. کتاب یادگیری یادگیری pdf این کار را به زیبایی انجام می دهد.

اگر احساساتی درون شما وجود دارد که باعث می‌شود به خود بگویید که: «من خیلی باهوش نیستم، ذاتاً آدم اهمال‌کاری هستم و اصلاً نمی‌توانم کارهایم را به‌موقع انجام دهم؛ کندتر از بقیۀ افراد یاد می‌گیرم؛ ریاضیات، فیزیک یا زبان، زیست‌شناسی یا موسیقی برایم مشکل است و به همین دلیل در آن موفق نخواهم شد؛ پایه‌ام ضعیف است، یا سنم بالا رفته است و…» این کتاب خودگویی‌های درونی‌تان را تغییر و شما را در مسیر رشد و یادگیری قرار خواهد داد.

باربارا اوکلی، ترنس سینوسکی و آلیستر مک کانوایل راهکارهایی ارائه می‌دهند که به شما کمک می‌کنند مهارت یادگیری خود را تقویت کنید و ذهنی سالم و پویا داشته باشید. این کتاب به نوجوانان کمک می‌کند که با تغییر روش‌های آموختن، نفرتی که از یادگیری برخی درس‌ها دارند را به اشتیاق و علاقه تبدیل کنند. علاوه بر این به آموختن فعالیت‌هایی از جمله ورزش و زبان‌های مختلف می‌پردازد و نحوه یادگیری آن را در مغز انسان مورد بررسی قرار می‌دهد.

خلاصه کتاب

کتاب یادگیری یادگیری دربارهٔ چگونگی یادگرفتن به‌طرز بهتر است. به‌منظور راحت‌ بودن درک مفاهیم برای نوجوانان، مطالب کتاب بسیار ساده توضیح داده شده است. بااین‌حال محتوای آن برای هر فردی مناسب است و در هر نوع یادگیری کاربرد دارد. در واقع اگر به هر کدام از فعالیت‌های دلخواه مانند فوتبال، رقص، شیمی، دوچرخه‌ سواری، پیشرفت در بازی‌های ویدئویی یا دانستن روابط فیزیک جهش یک توپ علاقه‌مند هستید، این کتاب می‌تواند برایتان مفید باشد.

این کتاب در ۱۶ فصل نوشته شده است. در میان این فصل‌ها به موضوعاتی همچون یادگیری در خواب، مشکل علاقهٔ شدید و ترفندهایی ماهرانه برای تقویت حافظه نیز پرداخته شده است. کتاب حاضر به شما نشان می‌دهد که روش‌های آموزشی متفاوت تا چه اندازه می‌تواند در میزان فراگرفتن یک موضوع موثر باشد و تا چه حد با پرورش ذهن مسیر زندگی فرد متحول می‌شود.

در واقع شیوه‌های مدرن یادگیری موفقیت تحصیلی را منوط به مطالعه بیشتر نمی‌دانند بلکه با تغییر ساختار ذهن و پرورش مغز یادگیری را بهبود می‌بخشند. کتاب یادگیری یادگیری pdf از زبان خود نویسنده نوشته شده و بیان می‌کند که چطور با وجود ضعفی که در دروسی مانند ریاضی و علوم مختلف داشته، توانسته در دانشکده مهندسی موفقیت زیادی به دست بیاورد.

معرفی نویسنده ها

باربارا اوکلی استاد مهندسی در دانشگاه اوکلند در روچستر، میشیگان و محقق برجسته یادگیری دیجیتال جهانی در دانشگاه مک مستر رامون‌ای کاخال است. تحقیقات او شامل مهندسی زیستی با تاکید بر علوم اعصاب و روانشناسی شناختی می‌شود. او جوایز بسیاری را برای تدریس خود دریافت کرده و جایزه‌ی انجمن آموزش مهندسی آمریکا برای نوآوری فنی در آموزش و جایزه پژوهشگر قرن جدید بنیاد ملی علوم به او تقدیم شده است.

ترنس سینوسکی پژوهشگر مؤسسه مطالعات بیولوژیکی سالک است که در آن جا آزمایشگاه نوروبیولوژی محاسباتی را نیز مدیریت می‌کند. او تنها در میان دوازده دانشمند زنده‌ای است که برای مؤسسه پزشکی، آکادمی ملی علوم و آکادمی ملی مهندسی انتخاب شده‌اند. آلیستر مک کانوایل معاون یکی از معتبرترین مدارس خصوصی K-12 انگلستان است و سال‌هاست که در حوزه تعلیم و تربیت مشغول پژوهش و مطالعه است.

نکوداشت های کتاب

  • آدام گرانت: یک کتاب جالب و کاربردی در مورد چگونگی کمک به فرزندان خود در ایجاد مهم‌ترین مهارت در زندگی: مهارت یادگیری.
  • آدام گازالی: رویکردی که نویسندگان کتاب یادگیری یادگیری اتخاذ کردند مبتنی بر علوم اعصاب بوده و برای یادگیرندگان در هر سنی ارزشمند خواهد بود.
  • جف سندفر: کتاب فوق العاده‌ای است. من در سه جلسه یاد گرفتم که چگونه یاد بگیرم. برای تفکر پراکنده، یادآوری فعال و خواب به زمان نیاز داشتم.

بخشی از متن کتاب

اگر پیوندهای مغزی که می‌خواهید بسازید شامل عملی فیزیکی است، پس تمرکز کنید و انجامش دهید. به‌عنوان مثال، اگر در حال یادگرفتن انداختن توپ در سبد هستید، باید این کار را تمرین کنید. سپس باید دوباره انجامش دهید. شاید این بار بهتر باشد از زاویۀ دیگری توپ را پرتاب کنید و دوباره و دوباره… شما مدام در حال بازخوردگرفتن هستید، زیرا اگر اشتباه پرتاب کنید، توپ وارد سبد نمی‌شود.

به‌طریق مشابه، وقتی در حال یادگیری زبانی جدید هستید، لازم است لغات را بارها گوش دهید و بیان کنید و در صورت امکان از یک فرد مسلط به آن زبان بازخورد دریافت کنید. اگر در حال یادگیری نواختن یک ساز هستید، باید آهنگ‌های جدید را تمرین کنید. اگر می‌خواهید طراحی یاد بگیرید، باید تکنیک‌های مختلف را امتحان کنید و هر زمان که امکان داشت از اساتید مربوطه بازخورد بگیرید.

ایدۀ اساسی این است که هرآنچه را یاد می‌گیرید، به‌صورت فعالانه تمرین کرده و آن را وارد زندگی خود کنید. تماشا کردن دیگران، نگاه به پاسخ‌ها یا خواندن یک صفحه ممکن است کمک کند شروع کنید، ولی کمک چندانی به ایجاد ساختارهای نورونی یادگیری در درون مغز شما نمی‌کند. داستان جولیوس یگو و پرتاب نیزه را به یاد آورید. او صرفاً به‌صورت منفعلانه به تماشای دیگران در یوتیوب نپرداخت بلکه روی تکنیک‌ها متمرکز شد و فعالانه آن‌ها را تمرین می‌کرد.

مهارت‌های جدید خود را چندین روز تمرین کنید و حواستان باشد هر شب خواب کافی داشته باشید. این کار به شکل‌گیری پیوندهای مغزی سیناپسی جدید کمک می‌کند. قرار است که مسیرهای جنگلی را برای موش ذهنی وسیع‌تر (پیوندها را محکم‌تر) کنید.

نقد کتاب یادگیری یادگیری pdf

اگر می‌خواهید سر از ساختار پیچیده مغز دربیاورید و بدانید که وقتی چیزی تازه یاد می‌گیرید دقیقاً چه اتفاقی درون مغزتان می‌افتد، کتاب یادگیری یادگیری pdf با استفاده از استعاره‌های جالب این موارد را برای شما توضیح می‌دهد.

باربارا اوکلی خود اذعان دارد که اگر در گذشته، در سال‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، این نکات را درباره یادگیری می‌دانست حتماً سال‌های تحصیلی بهتری را پشت‌سر می‌گذاشت و نه‌تنها از بسیاری از استرس‌ها و ناامیدی‌ها دور می‌ماند که چه‌بسا چیزهای بیشتری هم می‌آموخت.

در کتاب یادگیری یادگیری متوجه می‌شوید که هیچ فرایند آموزشی‌ای منجر به شکست نمی‌شود، چرا که نورون‌های مغزِ همه انسان‌ها توانایی ساختن پیوندهای مغزی جدیدی را دارند، کافیست از تکنیک‌های مربوط به آن آگاه شوید. آیا می‌دانستید حتی خوابیدن هم می‌تواند در خدمت یادگیری قرار بگیرد؟

نکاتی که در کتاب گفته شده است می‌تواند برای دانش‌ آموزان، دانشجویان رشته‌های مختلف و نیز کسانی که می‌خواهند رشته‌های هنری یا ورزشی را فرا بگیرند، مفید باشد. چراکه در تمام این موارد، مغز یک کار را انجام می‌دهد. نویسنده کتاب با آگاهی از اینکه یادگیری هر موضوع جدیدی باعث فعال شدن مرکز درد در مغز می‌شود، شما را راهنمایی می‌کند و کمک می‌کند تا موانع، بهانه‌تراشی‌ها و عوامل مزاحم را بازشناسید.

مطالعه کتاب یادگیری یادگیری pdf به تمام کسانی که دوست دارند در زندگی خود پیشرفت کنند و از فرصت‌های زندگی استفاده کنند توصیه می‌شود، چراکه تنها راه متمایز شدن از دیگران و موفق شدن در زمینه‌های گوناگون، یادگیری بیشتر و باکیفیت است.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1506 نویسنده: , برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “یادگیری یادگیری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *