محمدعلی کلی قهرمان مشت زنی

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
محمدعلی کلی قهرمان مشت زنی (nbookcity.com)

دانلود کتاب محمدعلی کلی قهرمان مشت زنی

کتاب محمدعلی کلی، قهرمان مشت زنی داستان زندگی این ورزشکار معروف را به صورت تصویری برای نوجوانان روایت می کند.

محمد علی، در دوران اوجش، تقریباً مشهورترین انسان دنیا بود. کاخ سفید در سال ۲۰۰۵ بالاترین مدال افتخار را به او اهدا کرد. در این سال دو نشان عالی دولت آمریکا را که به شهروندان غیرنظامی اعطا می شود به پاس «خدمات مثال‌زدنی‌اش» به محمد علی اهداشد: مدال شهروندی و مدال آزادی. همان سال یک نهاد غیردولتی هم به نام او در لویی‌ویل کنتاکی باز شد، نهادی که هدفش ترویج صلح، مسئولیت اجتماعی و احترام است.

خلاصه کتاب

کتاب محمدعلی کلی قهرمان مشت زنی اثری از مایکل برگان و تصویرگری برایان بسکل می باشد که با ترجمه ای از فرشاد مزینانی، توسط انتشارات عصراندیشه منتشر شده است. داستانی جذاب در قالب تصویری (کمیک استریپ) است. محمدعلی که ابتدا کاسیوس کلی نام داشت برای مبارزه های قهرمانانه خود و تلاشی که برای کمک به مردم داشت بسیار درجهان مشهور و محبوب شد. او در جوانی به دین اسلام گروید و نام محمد علی را بر خود گذاشت.

مایکل برگن در کتاب خود به زندگی محمدعلی کلی و معرفی او می پردازد. او بوکسور حرفه‌ای آمریکایی بود که عنوان بهترین مشت‌زن تاریخ بوکس را متعلق به خود کرد. او علاوه بر بوکس، به فعالیت مدنی نیز می پرداخت و چهره‌ای جنجالی و الهام‌بخش در این زمینه بود. او این ورزش را از سن 12 سالگی آغاز کرد و فقط 10 سال طول کشید تا عنوان قهرمانی را از آنِ خود کند. محمدعلی سه بار قهرمان بوکس جهان شد.

او پس از مسلمان شدن به فعالیت‌های سیاسی پرداخت و از حضور در جنگ ویتنام امتناع ورزید. کلی که به جرم فرار از خدمت اجازه حضور در رینگ بوکس را نداشت، بعد از گذشت چند سال از این محرومیت به دادگاه عالی آمریکا شکایت کرد و توانست دوباره به رینگ بازگردد. او در سال 2016 و در سن 74 سالگی به دلیل مشکلات تنفسی درگذشت.

بخشی از متن کتاب

او در حالی از خدمت در ارتش آمریکا سر باز زد که سه سال پیش از آن عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود. او علاوه بر مخالفت علنی با جنگ ویتنام، گفت باورهای مذهبی‌اش به او اجازه حضور در ارتش را نمی‌دهد. پلیس آمریکا به همین علت محمد علی را بازداشت کرد و عناوین قهرمانی‌اش هم از او سلب شد. محمد علی که به اتهام «فرار از خدمت» گناهکار شناخته شده بود، چند سالی از رینگ بوکس دور ماند تا این که بالاخره اعتراض او به حکم قاضی، در آغاز دهه ۷۰ میلادی به دادگاه عالی آمریکا ارجاع داده شد.

نقد کتاب محمدعلی کلی قهرمان مشت زنی

این کتاب از مجموعه کتاب‌های کمیک استریپ مخترعان و کاشفان انتشارات عصر اندیشه برای نوجوانان است. در این مجموعه نوجوانان با سرگذشت بزرگان تاریخی، مخترعان و دانشمندان در قالب کتاب‌های مصور کمیک آشنا می شنوند. کتاب محمدعلی کلی قهرمان مشت زنی جلد بیستم این مجموعه است که داستان زندگی محمد علی کلی، برترین مشت‌زن تاریخ بوکس را روایت می کند.

کتاب جذاب پیش رو برای افزایش اطلاعات تاریخی و علمی نوجوانان نوشته شده‌ است.

تعداد بازدید: 323 بار

Muhammad%20Ali%20 %D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%20%D8%B9%D9%84%DB%8C%20%DA%A9%D9%84%DB%8C

عنوان کتاب: محمدعلی کلی قهرمان مشت زنی

نویسنده: مایکل برگان

مترجم: فرشید مزینانی

تعداد صفحات کتاب: 34 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 14.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

این کتاب مانند دریچه‌ای است که به دنیای دیگر گشوده می‌شود. دنیایی که با قوانین خاص خودش، به ما کمک می‌کند تا در زندگی حس آرامش، رضایت خاطر، عشق و آسودگی را احساس کنیم. کتاب قانون جذابیت همچنین به شما کمک می‌کند تا با تکیه...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 977
یک اثر ادبی با ارزش و عمیق است که با تأمل در مسائل انسانی می‌تواند سازنده باشد. این داستان کوتاه با توجه به مفاهیم انسانی، اخلاقی و هنری که در آن بیان شده، همچنان در طول زمان تأثیر...
بروزرسانی: 7 ماه قبل
تعداد بازدید: 202

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *