اخلاق در زندگی روزمره خشم

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
اخلاق در زندگی روزمره خشم (nbookcity.com)

دانلود کتاب اخلاق در زندگی روزمره خشم

خشم هنگامی که احساس خطر می‌کنیم در وجود ما فعال می‌شود و به عنوان یک واکنش دفاعی عمل می‌کند. در این کتاب با خشم و علل پیدایش آن آشنا می‌شویم و راهکارهای مفیدی می‌شنویم که به ما کمک می‌ کند با این احساس کنار بیاییم و آن را تحت کنترل خودمان بگیریم. در کتاب اخلاق در زندگی روزمره؛ خشم، سارا افراز درباره احساس خشم می‌گوید؛ یک احساس طبیعی که در همه انسان‌ها وجود دارد.

اگر در صفی ایستاده باشید و ناگهان فردی از راه برسد و بی آن که نوبت را رعایت کند خودش را در صف بگنجاند، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ اگر مامور باجه‌ای هنگام صحبت با شما ادب را رعایت نکند، یا راننده‌ی متخلفی با کمال خونسردی روبه روی شما که حق تقدم دارید، سبز شود و حاضر نباشد دنده عقب بگیرد و راه را باز کن چطور؟ اگر در هریک از این گونه رویدادها از کوره در می‌روید، دندان‌ هایتان را به هم می‌فشارید، پرخاش می‌کنید، یا به هر نحوی اعتراض می‌کنید، آمادگی خشمگین شدن را دارید و خواندن کتاب اخلاق در زندگی روزمره؛ خشم می‌تواند شما را با جنبه‌های مختلف این پدیده و راهکارهای مهار کردن آن آشنا کند.

خلاصه کتاب

تمام علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های روانشناسی را به خواندن کتاب اخلاق در زندگی روزمره؛ خشم دعوت می‌کنیم. خشم اغلب در مواقعي ايجاد مي شود که در واقعيت يا خيال، وضعيت خودمان يا هر آن کس و هر آنچه را که به ما مربوط مي‌شود، در خطر ببينيم. مثل مواقعي که جان و مال خود يا عزيزانمان در خطر باشد، يا آبرو، حيثيت، شخصيت و اعتبارمان در معرض تهديد قــرار بگيــرد. گاهي حتي هنوز خطري واقعي اصلا پيش نيامده، اما «شــم خطرياب» مان چنان زيرکانه و دقيق عمل مي کند که خطر از راه نرســيده را از دور تشــخيص مي‌دهد و براي رفع اين خطر احتمالي، با خشم پيش از موعد، واکنش دفاعي نشان مي‌دهد.

اين نوع تشــخيص خطر پيش هنگام، معمولا از حساسيت‌هاي فردي‌مان ناشي مي‌شود که لزوماً براي همه به صورت يكسان عمل نمي‌کند. به طور مثال، شايد اگر خودرويي ناگهان جلوي راننده‌اي بپيچد او را خشمگين کند، اما اگر کسي به وسايل شخصي همين راننده دست بزند، او از اين واقعه عصباني نشود. کتاب اخلاق در زندگی روزمره؛ خشم پس از تشریح خشم به عنوان یکی از هیجان‌های انسانی، به بررسی انواع، عوامل پدیدآورنده، پیامدها و روش‌های آرام‌ سازی و کاهش آثار آن پرداخته است.

بخشی از متن کتاب

سال ها پیش به علت ناراحتی معده به پزشک مراجعه کردم. پس از معاینه و آزمایش های مکرر، تشخیص داد که یکی از علت های اصلی بیماری ام، افزون بر بدخوریها و پرخوری ها، خشمگین شدن های مکرر است. مرا تحت درمان و رژیم غذایی ویژهای قرار داد. مدتی وضع رو به راه بود و از درد خبری نبود تا این که روزی از شدت گرفتگی و درد جانکاه و تحمل ناپذیر معده، با پزشک تماس گرفتم و به توصیه ی او، شتابزده خود را به بیمارستان رساندم. آنها به سرعت مرا تحت درمان داروهای قوی قرار دادند تا از احتمال خونریزی معده جلوگیری کنند. چند ساعتی سپری شد تا معده بر اثر سرم و دارو، قدری آرام گرفت. پزشک بالای سرم آمد و بعد از احوال پرسی و گزارش وضعیتم گفت:

میدانی در دوره ی دانشکده که برای آموزش به بخشهای مختلف میرفتیم، کدام بخش را از همه بیشتر دوست داشتم؟» من بی خبر از علت پرسش او، با اشتیاق گفتم: «کدام بخش؟» پاسخ داد: «بخش بیماران روانی را». با تعجب پرسیدم: «چطور؟» گفت: «بخش روانی از همه ی بخش ها بهتر است. در بخش روانی احساس راحتی می کنی، میدانی که همه روانشان بیمار است و به قول معروف حالت عادی ندارند، زبان کسی را هم نمی فهمند. بنابراین، از شان انتظار چندانی نداری، اگر رفتار عجیب و غریبی از آنها سر بزند، آویزانت شوند، سرت داد بزنند، بد و بیراه به تو بگویند، عصبانی نمیشوی، چون میدانی که عصبانیتت هیچ فایده ای ندارد!» تازه منظورش را فهمیدم…

نقد کتاب اخلاق در زندگی روزمره خشم

به طور کلي، خشم نوعی واکنش دفاعي است در برابر واقعه يا عملي که ما آن را «توجيه ناپذير» مي‌دانيم. هنگامي که با چنين وقايعي رو به رو مي‌شويم، معمولا خشم است که نيروي لازم براي رهايي از اين موقعيت‌هاي ناخوشــايند يا مقابله با آن‌ها را برايمان فراهم مي کند (همان واکنش جنگ و گريز). البته جوشش خشم در جبهه‌ي جنگ فعال تر اســت. ضمناً فعال شــدن خشم با درك ما از اين گونه اعمال و وقايع ناخوشايند رابطه‌ی مستقيم دارد. خواندن کتاب اخلاق در زندگی روزمره؛ خشم می تواند برای همگان مفید و موثر باشد.

تعداد بازدید: 243 بار

%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C%20%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%85%D8%B1%D9%87%20%D8%AE%D8%B4%D9%85%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: اخلاق در زندگی روزمره، خشم 

نویسنده: سارا افراز

تعداد صفحات کتاب: 92 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.5 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 3 روز قبل
تعداد بازدید: 88
کتاب چراغها را من خاموش میکنم که بیش از هشتاد و هشت بار تجدید چاپ شده است، اثر نویسنده‌ای به‌نام زويا پيرزاد است. این رمان درمورد زندگی چند خانواده‌ی ارمنی ساکن آبادان در دهه‌ی ۴۰ است...
بروزرسانی: 19 ساعت قبل
تعداد بازدید: 9510

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *