رازهای روانشناسی تاریک

قیمت اصلی 36.000 تومان بود.قیمت فعلی 32.000 تومان است.

نویسنده: ویلیام کوپر

مترجم: ساره سادات علوی

تعداد صفحات کتاب: 185 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب رازهای روانشناسی تاریک pdf

دانلود کتاب رازهای روانشناسی تاریک pdf

کتاب رازهای روانشناسی تاریک بیانگر زاویه‌ای تاریک از علمی است که به شدت در زندگی انسان‌ها تأثیرگذار بوده است.

عدم توجه به این علم می‌تواند زندگی عاملان و سوژه‌های آن را دچار تغییرات ناخواسته کند. به زبان ساده‌تر با شناخت این علم می‌توان افراد را مجاب، ترغیب و یا وادار به کاری کرد که غیرارادی به آن واداشته شده‌اند. کتاب حاضر را می‌توان اولین دریچه آشنایی مخاطب ایرانی با مفاهیم روانشناسی تاریک در نظر گرفت.

طی مطالعه کتاب رازهای روانشناسی تاریک در خواهید یافت که چگونه ممکن است سایر افراد از شما سوءاستفاده کنند و چطور می‌توانید خود را از این مسئله ایمن نگه دارید. خواننده با مطالعه این کتاب با مهارت‌هایی همچون دستکاری عاطفی پنهان، کنترل ذهن، روش‌های شستشوی ذهنی و تأثیرگذاری بر رفتار دیگران آشنا می‌شود.

خلاصه کتاب

اگر مطلبی به اندازهٔ کافی تکرار شود، مردم و جامعه شروع به پذیرش آن خواهند کرد. در حقیقت، مطالعات نشان داده‌اند که اگر تنها یک نفر سه بار یک نظر یکسان را بیان کند، ۹۰ درصد احتمال دارد که بتواند سه نفر را با خود هم عقیده کند که درصدی بالا و قابل توجه است. در فرایند مورد نظر ما، عامل از تکرار برای متقاعد و قانع کردن فرد سوژه استفاده می‌کند.

طبق مطالب کتاب رازهای روانشناسی تاریک کسی که در پی متقاعد کردن دیگران است باید به سختی تلاش کند و شرایطی را فراهم کند که مخاطبان به او علاقه‌مند شوند. علت پشت این مسئله بسیار ساده است، چرا که وقتی مخاطب به شما علاقه‌مند شده باشد، راحت‌تر به شما بله می‌گوید. دو عامل اصلی در ایجاد علاقهٔ مخاطب به شما وجود دارد. اولی جذابیت فیزیکی و دومی تشابه است.

اگر مخاطب از نحوهٔ برخورد فیزیکی شما لذت ببرد و نسبت به ظاهر و برخوردهای فیزیکی شما احساس خوبی داشته باشد، راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کرده و در نتیجه کار شما برای رسیدن به خواسته‌تان آسان‌تر خواهد شد. افراد همدل به این دلیل که افرادی مهربان و بامحبتند و همیشه به ذات خوب انسان‌ها باور دارند، اغلب تحت استثمار افرادی که از وجدان بهره کمی برده‌اند، قرار می‌گیرند.

همانطور که نویسنده در کتاب رازهای روانشناسی تاریک می گوید، افراد همدل ذاتاً بخشنده و مهربانند و به همین خاطر کسانی را به خود جذب می‌کنند که همیشه از آنها بهره می‌برند و در عوض چیزی به آنها باز پس نمی‌دهند. یک فرد همدل بلافاصله پس از آن که متوجه شود که رکب خورده و مورد سوء استفاده قرار گرفته، دچار افسردگی عمیقی می‌شود.

یکی از نگرانی‌هایی که هر انسانی به طور طبیعی در طول زندگی با آن دست و پنجه نرم می‌کند نگرانیِ از دست دادن سلامتی است. اما اگر این نگرانی از حد طبیعی فراتر رود، خود به مسئله‌ای برای از بین بردن سلامتی شما بدل خواهد شد. حال فکرش را بکنید که اگر این نگرانی جنون‌آمیز، به صورت موقت یا دائمی، دست‌مایهٔ فردی که هدفش دستکاری ذهنی است شود،‌ می‌توان چه تأثیرات مخربی برجای بگذارد.

گاهی تنها یک عبارت می‌تواند واکنش انسان به این احساسات تاریک را توصیف کند و آن، شرارت محض است. به بیان ساده‌تر، کتاب رازهای روانشناسی تاریک به کاوش در طبیعت انسان می‌پردازد و به این واسطه به ما این امکان را می‌دهد تا اعمال عمدی و ارادی برای آسیب رساندن به همنوعان خود انجام دهیم.

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

ویلیام کوپر در کتاب رازهای روانشناسی تاریک برای یادگیری مطالبی همچون دستکاری عاطفی پنهان‌، کنترل ذهن، فریب و شستشوی مغزی شما را راهنمایی می‌کند و هنر خواندن ذهن افراد و تأثیرگذاری بر رفتارهای انسانی را به شما یاد می‌دهد. این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون محسوب می‌شود. ممکن است در فیلم‌ها یا کتاب‌ها، کلمات یا جملاتی مربوط به «تاریکی درون» به چشمتان خورده باشد.

کتاب مقدس مسیحیان نیز در مورد «ذات گناهکار و شرور انسان» سخن گفته است. همه شما در طول زندگیتان با اشخاصی رو به رو شده‌اید که به نظرتان بیش از حد آرام و غیر اجتماعی بوده‌اند، تنها به این دلیل که قادر به درک اعمال آن افراد نبوده‌اید و هضم رفتار آن شخص در برابر سایر افراد برای شما دشوار بوده است. گاهی اوقات ممکن است که آن فرد، خود شما باشید. این مسئله بر خلاف آنچه اکنون ممکن است برایتان به نظر برسد، خبر خیلی شوکه کننده‌ای هم نیست.

بخشی از متن

در فصل هفتم کتاب رازهای روانشناسی تاریک آمده: افراد خودشیفته رفتارهایی که شاخصه اصلی شخصیت‌شان است را به طور پنهانی و مخفیانه بروز می‌دهند و به همین علت تشخیص آنها از سایر افراد امری دشوار است. وقتی فردی برای نخستین بار با یک فرد خودشیفته روبه رو می‌شود در نگاه اول او را جزئی از اجتماع می‌بیند که توانسته است زندگی‌اش را به خوبی کنترل کند.

فرد خودشیفته نیز در ابتدای برخورد و شروع به عمل دستکاری تمایل دارد که این تصویر اولیه را در ذهن مخاطب خود ثبت کند، چرا که هرچه دیگران آنها را بیشتر موفق و قابل ستایش تصور کنند بیشتر در جهت ارضای نیازهای خودستایانه‌ی آنان برخواهند آمد و بیشتر از آنان تعریف خواهند کرد. بنابرین کاملاً محتمل است که در برخوردهای اولیه با این افراد متوجه ویژگی‌ها و خصیصه های خودشیفتگی در آنان نشوید.

تصور غلطی که نسبت به افراد خودشیفته وجود دارد این است که آنها تنها افرادی هستند که کمی بیش از حد طبیعی به خود علاقه دارند. اما در حوزه‌ی روانشناسی چنین تعریفی ابداً درمورد این افراد صدق نمی کند. حال این سؤال مطرح می‌شود که تفاوت بین افراد با اعتماد به نفس بالا و خودشیفته‌ها در چیست؟ (ص140 کتاب رازهای روانشناسی تاریک)

خودشیفته ها علاقه به ابراز خودارزشمندی دارند و برای مثال زندگی و جان خود را بسیار مهم‌تر و پرارزشتر از زندگی و جان سایرین می‌دانند. آنها نه تنها خود را خاص تلقی می‌کنند، بلکه معتقدند که بر دیگران برتری دارند. برخی از نشانه های آشکار خودشیفتگی که می‌توان در افراد مشاهده کرد، بدین شرح است: آنها هیچ انتقادی را نمی پذیرند و اگر کسی با آنها موافقت کند نیز آن را به عنوان چاپلوسی تلقی می‌کنند.

آنها نیاز زیادی به تشویق شدن و مورد تأیید مداوم سایر افراد قرار گرفتن دارند و به گونه‌ای و در جمعی زندگی می‌کنند که نیازشان به تحسین و تملق را برایشان فراهم آورند. در اینجا به برخی از معروفترین ویژگی‌های شخصیتی خودشیفته‌ها می‌پردازیم: یکی از این نشانه‌ها آن است که این افراد از هیچ فرصتی برای نشان دادن خود به دیگران غافل نمی‌شوند…

نقد کتاب رازهای روانشناسی تاریک pdf

اگر به مباحث روان‌شناسی به ویژه ناشناخته‌های علم روان‌شناسی علاقه‌مند هستید مطالعه کتاب رازهای روانشناسی تاریک دعوت می‌کنیم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نخواهید کاری را برای فردی انجام دهید اما گویی طلسمی نزد فرد مقابل شما وجود دارد که نمی‌توانید به درخواست او نه بگویید.

شاید گاهی پیش آمده باشد که از تاثیر سخنان برخی افراد روی رفتارهای خودتان شگفت‌زده شوید یا ندانید چطور ممکن است فردی خواسته خود را به صدها نفر دیکته کند، بدون این‌که آن‌ها دقیقا متوجه شوند چگونه در حال اطاعت هستند. بله این اتفاق‌ها در واقعیت می‌افتد و کتاب رازهای روانشناسی تاریک راهکارها و روش‌های این قبیل موارد را از دستکاری پنهان احساسات و اندیشه‌ها تا راهکارهای کنترل ذهن دیگران با شما در میان می‌گذارد.

اگر نیت شما خوب باشد قطعا می‌توانید با استفاده از آموزه‌های این کتاب، در برابر چنین اقداماتی از خود دفاع کنید و تحت تاثیر روش‌های خاص این افراد قرار نگیرید. از سوی دیگر می‌توانید از برخی آموزه‌های این کتاب در جهت اهداف خیرخواهانه و موفقیت استفاده کنید. برخی از موضوعاتی که در کتاب رازهای روانشناسی تاریک با آنها آشنا می‌شویم را با هم مرور می‌کنیم:

  • انواع مختلف روانشناسی و چگونگی تکامل آن‌ها
  • مبانی روانشناسی تاریک
  • افرادی که به‌احتمال زیاد از روانشناسی تاریک برای تاثیرگذاری بر افراد استفاده کرده و می‌کنند
  • جایگاه رنگ “سیاه” در روانشناسی تاریک و فرهنگ‌های مختلف در سراسر دنیا
  • چگونه دستکاری ذهن مردم و وادار کردن آن‌ها به انجام کارها
  • کنترل ذهن به عنوان یک تکنیک روانشناسی تاریک
  • فریبکاری و دیگر مهارت های روانشناسی تاریک

کتاب رازهای روانشناسی تاریک را به همه توصیه می‌کنیم، مخصوصا پدرها که قطعا مطالب این کتاب در روش تربیتی آنها نسبت به فرزندانشان تاثیر عمیقی خواهد گذاشت. با مطالعه این اثر، واقعیات مردم را بهتر می‌توانیم متوجه شویم.

همچنین کتاب رازهای روانشناسی تاریک برای نوجوانان و جوانان در جهت دوستیابی و معاشرت با دیگران نیز توصیه می‌شود. همانطور که نویسنده در پایان گفته این کتاب را چندین باید خواند تا مطالب، جزئی از وجود ما شوند.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1233 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رازهای روانشناسی تاریک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *