تاب آوری سیلی واقعیت

قیمت اصلی 68.000 تومان بود.قیمت فعلی 55.000 تومان است.

یافتن رضایت مندی هنگام مواجهه با موانع و سختی های زندگی

نویسنده: راس هریس

مترجمان: یاسمین قریب و دکتر کتایون دانشوریان

تعداد صفحات کتاب: 252 صفحه

حجم فایل: متغیر

نوع فایل: متغیر

کتاب تاب آوری سیلی واقعیت pdf

دانلود کتاب تاب آوری سیلی واقعیت pdf

راس هریس توضیح می دهد چگونه می توانیم در گذر از میان طوفان ها به آرامش برسیم. هنگام خواندن کتاب تاب آوری سیلی واقعیت pdf، لحظات روشنی بخش زیادی را تجربه می‌کنید.

پختگی انسان‌ها نتیجه‌ی از دردها و رنج‌هايى است، كه روزگار به اجبار به  او تحميل كرده است و ناچار به  پذیرش و هضم آن‌هاست. البته گزینه‌ی دیگری هم وجود دارد و آن‌هم نپذیرفتن واقعیت است که در آن‌ صورت هم تنها به درد اضافه می‌کند. اما درد چیست؟ تفاوت درد و رنج در چیست؟

درد را زمانی احساس می‌کنیم که به واقعیت دستیابیم اما رنج را زمانی می‌کشیم که در حال دور شدن از واقعیت هستیم. خواندن این کتاب دید شما را به جهان گسترده‌تر می‌کند. به شما نشان می‌دهد که تفاوت واقعیت و حقیقت در چیست و اصلا چگونه باید در برابر سیلی واقعیت تاب بیاورید.

خلاصه کتاب

نویسنده در مقدمهٔ کتاب تاب آوری سیلی واقعیت pdf می‌گوید: کتاب‌های خودیاری را می‌شود به دو گروه تقسیم کرد: کتاب‌هایی که ادعا می‌کنند هر چه در زندگی بخواهیم را می‌توانیم داشته باشیم به شرط اینکه روی آن تمرکز کنیم (این دسته از کتاب‌ها را معمولا با شک و تردید بهشان نگاه می‌کنم) و دستهٔ دوم کتاب‌هایی هستند که به ما می‌گویند نمی‌توانیم به هرچی که می‌خواهیم برسیم، ولی می‌توانیم زندگی ارزشمند و غنی‌ای داشته باشیم، حتی در شرایط سخت.

این کتاب در گروه دوم قرار می‌گیرد. ممکن است لحظه‌هایی پیش بیاید که زندگی، ناگهان ضربهٔ دردناکی به ما بزند. اتفاق‌هایی مثل مرگِ یک عزیز، بیماری، تصادف، ورشکستگی مالی، خیانت و حوادثی از این دست. راس هریس نویسندهٔ کتاب، این اتفاق‌ها را به سیلیِ واقعیت تشبیه می‌کند. سیلی واقعیت دردناک است و ما انتظارش را نداریم، اما اتفاقی که بعدش می‌افتد سخت‌تر است. چیزی که نویسنده به آن می‌گوید؛ «شکافِ واقعیت».

یک طرف واقعیتی که وجود دارد و طرفِ دیگر، واقعیتی که دوست داریم وجود داشته باشد. هرچه شکافِ بین این دو واقعیت بزرگ‌تر باشد، احساسات ما دردناک‌تر می‌شود. حس‌هایی مثل؛ حسادت، ناامیدی، ترس، غم و اندوه، خشم و اضطراب و حتی تنفر. راس هریس پزشک بوده. وقتی پسرش به دنیا می‌آید متوجه می‌شود که فرزندش به اوتیسم مبتلاست. زندگی‌اش بعد هم می‌ریزد و بعد از مدتی با رویکرد اکت (ACT) در روانشناسی آشنا می‌شود.

پزشکی را رها می‌کند و سراغ روانکاوی با این رویکرد می‌رود. نویسنده کتاب تاب آوری سیلی واقعیت pdf تلاش می‌کند برای مواجه شدن با شکافِ واقعیت با رویکرد اکت یک استراتژی کاربردی پیشنهاد بدهد. این استراتژی می‌تواند به ما کمک کند اگه امکانش بود شکاف را ببندیم و اگه بسته نمی‌شد، بتوانیم آن را بپذیریم و رضایت‌ درونی پیدا کنیم. به نظرم کتاب روان و خوشخوانی بود و می‌تواند مانند یک کتاب خودیاری، کمک کننده باشد.

ساختار کتاب

کتاب تاب آوری سیلی واقعیت pdf واقعیت جز مقدمه از پنج بخش اصلی تشکیل شده است. راس هریس، نویسنده‌ی جوان و با استعداد این کتاب در این پنج بخش روش‌ مقابله با واقعیت را توضیح داده است. در بخش اول، راس هریس مراحل کلی بعد از مواجه شدن با واقعیت را شرح می‌دهد. او ابتدا تفاوت بین پذیرش واقعیت و سوگواری را شرح می‌دهد، او معتقد است انسان‌ها هنگام مواجه شدن با واقعیت یک چرخه‌ را تجربه می‌کنند: انکار، خشم، چانه‌ زنی، افسردگی و پذیرش.

در بخش دوم راس هریس به این نکته تاکید می‌کند که باید با خودتان مهربان باشد. این موضوع تنها از یک روش امکان‌ پذیر است. ابتدا بپذیرید که واقعیت سختی را پیش رو دارید و آنگاه برای خودتان دوستی باشید که همیشه می‌خواهید کنارتان داشته باشید. هریس در سه بخش دیگر با نام‌های «لنگر بیاندازید»، «موضع بگیرید» و «گنج را بیابید» به خواننده توضیح می‌دهد که چگونه باید برابر واقعیت مقاوم باشد.

راس هریس یکی از نویسندگانی است که برای مردم عادی می‌نویسد. او کتاب‌هایش را کاربردی، ساده و با زبانی طنز می‌نویسد، زبانی که برای بیشتر مردم نه تنها قابل فهم است بلکه بسیار هم دلنشین است. کتاب تاب آوری سیلی واقعیت pdf پیش از این نسخه با عنوان «سیلی واقعیت» توسط علی صاحبی و مهدی اسکندری ترجمه شده اما نسخه‌ی حاضر، توسط یاسمین قریب و کتایون دانشوریان ترجمه شده است.

بخشی از متن کتاب

داشتن دیدگاه‌های مثبت، خوش‌بین بودن و استفاده از هر مشکلی برای رشد شخصی از دیگر مهارت‌های تاب‌آوری است. از دیگر تکنیک های تاب‌آوری هم می تواند مطالعه مقاله تاب‌آوری و یا کتاب های مربوط به این موضوع باشد. در این بین با مفاهیم تاب‌آوری فرهنگی، تاب‌آوری اجتماعی و موانع تاب‌آوری آشنا می شویم. با به کار بردن روش هایی که یاد می گیریم هم خودمان به آرامش می رسیم و هم خانواده مان.

با توجه به اینکه این مهارت آموختنی است، پس، از طریق تمرین، یادگیری و آموزش می توانیم تاب‌آوری در کودکان را نیز افزایش دهیم و سواد زندگی کردن را به آنها بیاموزیم. راهکارهای ساده ای برای تمرین تاب‌آوری وجود دارد همچون: پرورش مهارت حل مسئله، بالا بردن مهارت‌های اجتماعی، نگاه مثبت به آینده و داشتن انگیزه و هدف. در واقع، تمرین تاب‌آوری به خود شخص بستگی دارد. هر چه بیشتر همت کند، نتیجه بهتری هم خواهد گرفت…

معمولاً در مواجه شدن با یک شکاف واقعیت بزرگ، چیزی که متوجه می شویم این است که برخی افراد در مقابل درد و رنج ما با مهربانی واکنش نشان می دهند، اما، متاسفانه بسیاری هم این گونه نیستند. به آخرین اتفاق دردناک، آزاردهنده و پر از تشویشی که در زندگی تان رخ داده است، فکر کنید. چه واکنش هایی دریافت کردید که واقعاً احساس کردید که مورد توجه قرار گرفته اید، حمایت شده اید، پذیرفته شده اید، و درک شده اید؟

نقد کتاب تاب آوری سیلی واقعیت pdf

علاقه‌مندان به کتاب‌های خودشناسی و خودیاری از مطالعهٔ کتاب تاب آوری سیلی واقعیت pdf لذت خواهند برد. مهارت تاب‌آوری در واقع همان چیزی است که به آن صبر و شکیبایی در برابر مشکلات زندگی می‌گوییم؛ اینکه در مواجهه با مشکلات روحی و مشکلات زندگی‌مان به‌راحتی بتوانیم مهار اعصاب خود را در اختیار داشته باشیم. در واقع، اگر سواد زندگی‌کردن را بیاموزیم و بتوانیم در هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنیم، بهترین کار را انجام داده‌ایم.

تکنیک های تاب‌آوری و عوامل مؤثر بر افزایش آن بسیارند. بهترین راه برای رویارویی با هر مشکلی آمادگی است. اگر یادمان باشد که همه مان بالاخره سهمی از مشکلات خواهیم داشت و سیلی از روزگار خواهیم خورد، چه در زندگی شخصی و چه اجتماعی، دیگر خیلی توی ذوقمان نمی خورد و در واقع شوکه نمی شویم. همینطور باید بدانیم مشکلاتمان دائمی نیستند و برطرف خواهند شد. اما انفعال هم راه چاره نیست. باید دست به اقدام زد و کاری کرد.

راس هریس در کتاب تاب آوری سیلی واقعیت pdf یک مسیر چهار بخشی را برای بهبودی بر اساس پذیرش و تعهد درمانی ارائه می دهد. در این صفحات یاد می گیرید که چگونه:

  • در هنگام درد خود آرامش پیدا کنید.
  • آرامش را در میان هرج و مرج کشف کنید.
  • احساسات دشوار را به خرد و دلسوزی تبدیل کنید.
  • زخم های خود را بهبود بخشیده و قوی تر از گذشته ظاهر شوید.
  • حتی اگر نتوانید آنچه را می خواهید بدست آورید ، احساس موفقیت کنید.

کتاب تاب آوری سیلی واقعیت pdf عمیقا شخصی، عمیقا روشنگر، و مهمتر از همه، بسیار کاربردی، به شما نشان می دهد که چگونه می توانید با “سیلی واقعیت” کنار بیایید.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1525 نویسنده: برچسب:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تاب آوری سیلی واقعیت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *