پادشاه آن سوی دروازه

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
پادشاه آن سوی دروازه (nbookcity.com)

دانلود کتاب پادشاه آن سوی دروازه

خواندن کتاب پادشاه آن سوی دروازه شبیه تماشای یک سریال پر از هیجان است و می‌تواند ساعت‌های زیادی از وقت شما را پر کند.

دیوید گمل نویسنده مشهور بریتانیایی است که با نام سلطان فانتزی های قهرمانی انگلستان شناخته می شود. از او بیش از سی رمان به چاپ رسیده است که غالبا حماسی، فانتزی و قهرمان محور بوده و از پرفروش ترین رمان ها محسوب می شوند.

دنیای فانتزی دنیایی است که اجازه‌ی برآورده کردن بسیاری از آرزوها را می‌دهد. دنیایی جذاب و هیجان‌ انگیز که نویسندگانی توانمند و کم‌نظیر آن‌ها را خلق کرده‌اند و بسیاری از قصه‌ها و شخصیت‌هایشان جایگاه خود را به‌ خصوص در میان نوجوانان پیدا کرده‌اند و سینماگران هم تعدادی از آن‌ها را به شکل فیلم و سریال به تصویر کشیده‌اند.  رمان حاضر نمایشی از دلاوری و شجاعت در دنیای قهرمان‌ها است.

خلاصه کتاب

کتاب پادشاه آن سوی دروازه داستانی حماسی – فانتزی از مردم سرزمینی است به نام «درنای» که بعد از گذشت یک قرن از دفاع قهرمانانه «دریس دلنوج» مورد حمله امپراطوری دیوانه به همراه دو سپاه همیشه پیروز و اهریمنی خود قرار می گیرند که قصد سلطه بر آنان را دارند. در این بین یک مرد خارجی به نام «تناکاخان» که بدلیل اینکه خون نادیر در رگهایش است مورد تنفر درنای هاست. او به مقابله با مهاجمان برمی خیزد  و همه را برای دفاع از سرزمین درنای بسیج می کند و با نیروهای خارق العاده به جنگ با امپراطوری پرداخته تا وی را از پای درآورد.

این دومین کتاب دیوید گمل است و یک سال پس از کتاب اول که در ایران با نام اسطوره منتشر شده به بازار آمد. رمان پیش رو به‌ نوعی دنباله‌ی کتاب اول است و در دنیای درنائی که فضای داستانی آن کتاب است اتفاق می‌افتد، اما اختلاف‌ زمانی وقایع دو کتاب به یک قرن می‌رسد و شخصیت‌های کتاب اول هم نقش خاصی در این کتاب ندارند.

سِسکا سلطنت را غصب کرده است و با گذشت زمان به فرمانروایی دیوانه و حریص تبدیل‌ شده است و دیکتاتوری ترسناکی را به وجود آورده است. باید راهی برای سرنگونی ستمگر پیدا شود و انسان‌ها را از وحشیگری او رها کند و این اتفاق به دست مردانی که شجاعت و قدرتی بیش از مردان عادی دارند خواهد افتاد. تناکا و همراهانش باید در این دوران وحشت و آشفتگی اتحاد و دوستی برقرار کنند… پادشاه آن سوی دروازه یکی از فانتزی‌های حماسی بسیار جذابی است که خوانندگان زیادی در سراسر جهان دارد و تاکنون به چندین و چند زبان مختلف ترجمه شده است.

بخشی از متن کتاب

در غار کم عمقی، دور از باد پناه گرفت و آتشی کوچک روشن کرد. شعلهها زبانه کشیدند و بزرگتر شدند، رقصنده های سایه ای قرمز بر روی دیواره ی غار به هر سو پیچ و تاب می خوردند. دستکشهای پشمی اش را درآورد و دستهایش را روی شعلهها نگاه داشت و به هم مالید؛ سپس با دستهای گرم صورتش را محکم مالید، پوست صورتش را در میان انگشتانش میگرفت و فشار میداد تا خون به جریان بیفتد. می خواست بخوابد، اما غار هنوز به اندازهی کافی گرم نبود. اژدها مرده بود. سرش را تکان داد و چشمهایش را بست.

آنانائیس، دکادو، الياس، بلتزر. همه مرده بودند. قربانی خیانت شده بودند، چون فراتر از هر چیز دیگری به غرور و وظیفه اعتقاد داشتند. مرده بودند، زیرا باور داشتند که اژدها شکست ناپذیر است و حق و نیکی میبایست سرانجام پیروز شود. تناکا تکانی به خود داد، خواب را از سرش پراند و شاخه های بزرگتری روی آتش گذاشت. با صدای بلند گفت: «اژدها مرده.» پژواک صدایش در غار پیچید. فکر کرد، چه قدر عجیب است ـ کلام حقیقت دارد، ولی او هنوز هم نمی تواند آن را بپذیرد.

به سایه های آتش خیره شد، دوباره سالنهای مرمرین قصر خود را در ونتریا دید. آتشی در آن جا روشن نبود، فقط نسیم خنک و ملایمی که از داخل اتاقهای اندرونی میوزید، سنگ سرد، جلوی داغی طاقت فرسای آفتاب صحرا را می گرفت و آن را کنترل میکرد. مبلهای نرم و فرشهای دستباف؛ خدمتگزارانی که تنگهای پر از نوشیدنی سرد را میبردند و آب پر بها و با ارزش را برای آب دادن باغ گل رز او و حفظ زیبایی درختان گلدار می آوردند. کسی که پیام را آورد بلتزر بود. بلتزر وفادار ـ بهترین جنگجو با درجه سرگروهبانی در تمام گردان.

نقد کتاب پادشاه آن سوی دروازه

سری کنابهایی که دراس اسطوره در آنها یا قهرمان اصلی است یا نقش مهمی دارد، از زیباترین کارهای گمل است. در کتاب پادشاه آن سوی دروازه البته نوادگان نبرد دروس دلنوچ حضور دارند! (دراس فرزندی نداشت و درنتیجه نوادگان هم ازش بجا نمونده!) دیوید گمل در ادامه‌ی این کتاب «waylander» را نوشته است.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 158 بار

David%20Gemmell%20 %D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%DA%AF%D9%85%D9%84

عنوان کتاب: پادشاه آن سوی دروازه

نویسنده: دیوید گمل

مترجم: سهیلا فرزین نژاد

تعداد صفحات کتاب: 474 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 47 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کارآگاه هوشیار و زرنگ این داستان زنی است میانسال که پنج فرزند دارد. این زن علاوه‌بر اینکه عاشق غذاهای لذیذ است می‌خواهد سر از همه‌ی اتفاق‌های اسرارآمیز شهر دربیاورد. او در همان صفحات اول داستان با قبری شصت‌...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 356
این اثر یک اثر روایی- استنتاجی است و ابزاری برای ارتباط توده مردم علاقه‌مند به خواندن متنی درباره یکی از پراهمیت‌ترین موضوعات جاری در زندگی فردی و اجتماعی. سیدمهدی شجاعی در این اثر با طنزی ملایم و با استفاده از عناصر زبانی ساده...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 551

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *