لذت کمتر داشتن

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
لذت کمتر داشتن (nbookcity.com)

دانلود کتاب لذت کمتر داشتن 

فرانسین جی در کتاب پرفروش لذت کمتر داشتن به ما نشان می‌دهد چگونه رها کردن جا را برای زندگی شادتر باز می‌کند.

اگر بگوییم داشتن وسایل کمتر باعث می‌شود انسان خوشحال‌تری باشید چه می‌گویید؟ کمی عجیب است، این‌طور نیست؟ به این دلیل که هرروز و هرجایی که سرمان را می‌چرخانیم هزاران پیام متضاد با آنچه گفتم دریافت می‌کنیم: این را بخر و زیباتر شو؛ این وسیله را داشته باش و موفق‌تر باش؛ با داشتن این کالا خوشبختی‌ات دیگر حدومرزی نخواهد داشت. بسیار خوب، این کالا و آن کالا و هرچیز دیگری که گفتند را خریدیم. بنابراین الان باید زندگی‌مان مثل بهشت باشد، درست است؟

جواب بسیاری از ما «نه» است. در واقع، اغلب اوقات عکس این قضیه درست است: بسیاری از این کالاها و وعده‌های توخالی‌شان آرام‌آرام پول را از جیب‌هایمان، زیبایی را از روابطمان و لذت را از زندگی‌مان می‌گیرند.

خلاصه کتاب

برخلاف سایر کتاب‌های مربوط به نظم‌ دهی زندگی، این کتاب به شما نمی‌گوید ظرف‌های شیک یا محفظه‌هایی مخصوص جا دادن سایر وسایلتان و انبار کردنشان بخرید؛ این کتاب به شما می‌گوید از میزان وسایلی که دارید بکاهید. علاوه‌براین، شما قرار نیست به سؤالات مختلف جواب دهید، لیست تهیه کنید یا جدول پر کنید -چه کسی وقت این کارها را دارد؟ و قرار هم نیست دربارهٔ تجربیات سایر افراد بخوانید؛ در کتاب لذت کمتر داشتن فقط قرار است روی خودتان و زندگی‌تان تمرکز کنید.

این کتاب به شما کمک می‌کند زندگی‌تان را تغییر دهید. اطرافتان را خلوت کنید. این کار باعث می‌شود روی وسایلمان کنترل داشته باشید. با این کار فضای خانه را بهینه می‌کنید و فقط وسایلی که کارایی دارند و به‌دردبخور هستند را نگه می‌دارید. خانه‌هایتان را طوری بازسازی می‌کنید که گنجایش و فضای خالی برای زندگی کردن داشته باشند. با این کتاب خودمان را از زیر سلطهٔ بی‌نظمی و شلوغی رها می‌کنیم و به آزادی می‌رسیم.

شاید شما هم برای دور انداختن ژاکتی قدیمی که سال‌هاست آن را نپوشیده‌اید، دو دل باشید. یا نتوانید ظروف چینی یادگاری مادربزرگتان را دور بریزید. اما نگران نباشید. لذت کمتر داشتن با یادآوری یک زندگی منظم مدام به شما کمک می‌کند تا انگیزه بگیرید. تعلل نکنید. این کتاب را به دست بگیرید و شروع به مطالعه‌ی آن کنید؛ آن‌گاه حس آزادی به اندازه نیاز داشتن را خواهید چشید و تغییراتی مثبت در جهان رقم خواهید زد.

فرانسین جی با کتاب پرفروش خود، که در سال 2010 منتشر شده، به صدها هزار نفر کمک کرده تا با دور ریختن وسایل اضافی، زندگی خود را ساده‌تر کنند. این اثر به عنوان یکی از بهترین آثار سایت آمازون انتخاب شده و تاکنون آن را به بیش از 20 زبان ترجمه کرده‌اند. توصیه‌ها و راهکارهای او به طرز گسترده در رسانه‌های معتبری همچون نیویورک تایمز، فوربز، گاردین و یو اس ای تودی منتشر شده‌اند.

نویسنده در بخش اول این اثر شگفت‌ انگیز سخنان الهام‌ بخشی را درباره‌ی لذت‌ کمتر داشتن و علت کاهش دادن وسایل را بیان کرده و در بخش‌ بعدی به سراغ روش‌های کاربردی و آزموده شده می‌رود و به شما می‌آموزد چگونه به خانه‌ی خود نظم ببخشید و در قسمت سوم اتاق به اتاق خانه‌ی شما را بررسی می‌کند. با مطالعه‌ی بخش چهارم کتاب می‌آموزید چگونه عزیزان و اطرافیانتان را به در پیش گرفتن سبک زندگی مینیمالیستی ترغیب و برای زندگی بر زمینی برازنده‌تر تلاش کنید.

بخشی از متن کتاب

محدودیت ها می توانند به معنای داشتن تعدادی مشخص یا داشتن فضایی مشخص باشند. برای مثال، وقتی به کتاب هایتان رسیدگی می کنید شاید بخواهید فقط صد جلد را نگه دارید یا اینکه به اندازه فضای کتابخانه تان این کار را بکنید. در هر دو حالت میزانش مشخص است و مطمئن خواهید شد که فقط کتاب هایی که به شدت دوست دارید و به طور مرتب می خوانید را نگه داشته اید. در اتاق نشیمن برای تمام وسایل محدودیت تعیین کنید. قبل از اضافه کردن وسیله ای جدید یکی را حذف کنید. علایق انسان در طول زمان تغییر می کند؛ یک روز از فیلم ها و موزیک هایی که قبلا دوست داشتیم خسته می شویم اما همچنان سی دی ها و دی وی دی هایشان را به دلایلی نامعلوم نگه می داریم.

شاید به خاطر پولی که برایشان پرداخت کردیم یا به خیال اینکه دوباره به آن علاقه مند خواهیم شد. به جای این کار آنها را به کسانی که دوستشان دارند هدیه دهید. اگر به رمان خواندن علاقه دارید، به جای خریدن کتاب آن را از کتابخانه قرض بگیرید. با این کار به جای مالکیت بیشتر، از تنوع کتاب ها لذت می برید. متأسفانه فروشگاه های اینترنتی کار را برای وسایل بیشتر خریدن بسیار آسان کرده اند. در گذشته وسایلمان محدود به آنچه در دسترسمان بود می شدند و حتی برای پیدا کردن یک سری وسایل مجبور بودیم به مغازه های قدیمی یا فروشگاه های وسایل دست دوم سر بزنیم.

اما حالا، دنیای وسایل درست در کنارمان است؛ در عرض چند ساعت می توانیم به صورت آنلاین وسایلی را بخریم که قبلا جمع کردنشان سال ها طول می کشید. بنابراین باید برای وسایلمان محدودیت تعیین کنیم و تعداد خاصی را در نظر بگیریم به جای اینکه هرچه در دسترسمان بود بخریم. در نهایت، برای وسایل دکوری نیز محدودیت تعیین کنید. از خانه های سنتی ژاپنی الهام بگیرید که در آنها فقط یک یا دو وسیله دکوری که با دقت انتخاب شده اند پیدا می شود. با این کار میتوانید قدر وسایلی که برایتان معنا و مفهوم خاصی دارند را بدانید تا اینکه آنها را برای به دست آوردن توجهتان مجبور به رقابت با توده ای از وسایل دکوری دیگر بکنید.

این به آن معنا نیست که باید بقیه دکوری هایتان را دور بریزید (مگر اینکه خودتان دوست داشته باشید این کار را بکنید. می توانید یک ماژول وسایل دکوری راه اندازی کنید و همه را در آن قرار دهید و هر چند وقت یکبار بعضی هایشان را استفاده کنید و باز جایشان را با بقیه عوض کنید. این کار منظره اتاقتان را عوض می کند و وسایل مورد علاقه تان را در معرض دید قرار میدهد. هرگاه وسیله ای جدید می خرید، وسیله ای قدیمی را حذف کنید: درحالی که اتاق نشیمنمان را به آرامی مرتب می کنیم باید مراقب باشیم وسیله جدیدی وارد خانه نشود.

نقد کتاب لذت کمتر داشتن

من سخنان حکیمانه‌ی بسیاری را در کتاب لذت کمتر داشتن دوست داشتم. این کتاب به همه‌ی کسانی که احساس می‌کنند اشیاء بر خانه یا زندگی آن‌ها غلبه کرده‌اند، قدرت می‌بخشد. وقتی پول به کارتتان واریز می‌شود اختیارتان را از دست ندهید. درواقع، هیچ وسیله‌ای را بدون سؤال کردن تا جلوی صندوق نبرید. از هر وسیله‌ای که می‌خواهید بخرید بپرسید (البته در ذهنتان!):

  • آیا تو لیاقت بودن در خانه‌ام را داری؟
  • تو چه ارزشی را به خانه‌ام اضافه می‌کنی؟
  • آیا قرار است زندگی‌ام را آسان‌تر کنی؟ یا اینکه دردسرهایت بیشتر از فوایدت است؟
  • آیا جایی برای نگهداری از تو دارم؟
  • آیا در خانه وسیله‌ای ندارم که بتواند همان کاری را برایم انجام دهد که تو قرار است انجام دهی؟
  • آیا می‌خواهم تو را برای همیشه یا حداقل برای مدت‌زمانی طولانی نگه‌دارم؟
  • اگرنه، دور انداختنت چقدر برایم سخت خواهد بود؟

با مطالعه‌ی این کتاب نکات زیادی درباره‌ی سبک زندگی مینیمالیستی خواهد آموخت. کتاب لذت کمتر داشتن فرانسین جی هدیه‌ای ایده‌آل برای هر کسی‌ست که نیاز به ساده‌ سازی و قرار گرفتن در یک زندگی منظم‌تر دارد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 579 بار

Francine%20Jay%20 %D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%86%20%D8%AC%DB%8C%20

عنوان کتاب: لذت کمتر داشتن

راهنمای داشتن یک زندگی مینیمال

چطور زندگی تان را مرتب، سازمان دهی و ساده کنید

نویسنده: فرانسین جی

مترجم: هدیه جامعی

تعداد صفحات کتاب: 184 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.37 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

کودک درون، نمایانگر اولین خود اصیل شماست که وارد این جهان شده است و شامل ظرفیت شما برای تجربه شگفتی، شادی، معصومیت، حساس بودن و پاسخگویی است. متأسفانه ما در جامعه‌ای زندگی...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 1618
اگر می‌خواهید خانواده‌ای سالم و منسجم شکل دهید، باید بتوانید در افراد خانواده نفوذ داشته باشید. اگر بتوانید صاحب نفوذ باشید، سریع‌تر می‌توانید به خواسته‌هایتان برسید. در کتاب چگونه نفوذ کنیم، جان مکسول و جیم دورنان دیدگاه‌ها و حکایت‌های آموزنده‌ای را با شما در میان می‌گذارند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 847

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *