بی خانمان جلد اول

آخرین ویرایش: 9 ماه قبل
بی خانمان جلد اول (nbookcity.com)

دانلود کتاب بی خانمان جلد اول

بی خانمان ، یکی از آثار مشهور هکتور مالو، رمان نویس اهل فرانسه است. با خانمان یکی دیگر از آثار معروف این نویسنده است. سایر جلدهای این رمان نیز در سایت شهر کتاب برای مطالعه شما  قرار داده شده است . « بی خانمان » داستان زندگی پسری به نام رِمی است كه موقع تولد ربوده می شود. بعد از اتفاقاتي گوناگون آقای باربرين و همسرش او را به فرزندی قبول می كنند، اما به دليل تنگدستی، رِمی را به یک نوازنده ی دوره گرد می فروشند و… ماجراهای هيجان انگيز اين پسر مهربان و شجاع، داستان خودباوری و مبارزه با سختی هاست.

چکیده رمان

رمی، پسری سر راهی است که در دهکده شاوانون بزرگ شده است. در سن هشت سالگی می فهمد که خانم باربرن، کسی که از بچگی او را بزرگ کرده است، مادر واقعی او نیست. از آنجا که خانواده ای که او را پیدا کرده اند وضعیت مالی خوبی نداشتند، پدر خوانده خشنش، ژرم، با ماندن او مخالف بود. ژرم، او را به مردی ایتالیایی به نام «ویتالیس» می فروشد. ارباب ویتالیس تعدادی حیوان دارد که  با آن ها به شهر های مختلف سفر می کند و نمایش بازی می کند. رمی به گروه آن ها می پیوندد و …

بخشی از متن

من بچه ای سر راهی بودم. ولی تا هشت سالگی خیال می کردم مثل بچه های دیگر مادر دارم. هر وقت گریه می کردم، خانمی محکم مرا در آغوش می گرفت و آن قدر نوازشم می کرد تا ساکت شوم. هیچ وقت بدون بوسه ی او به رختخواب نمی رفتم. زمستان ها وقتی برف و کولاک به پنجره می کوبید، برایم آواز می خواند و پاهایم را با دست هایش گرم می کرد. هنوز آوازهایش را به یاد دارم. موقع چراندن گاومان اگر هوا توفانی می شد، در یک چشم به هم زدن خودش را به من می رساند و سر و دوشم را با دامن پشمی اش می پوشاند تا خیس نشوم. هروقت با یکی از بچه های ده دعوایم می شد، ازم می خواست ماجرا را برایش تعریف کنم.

اگر مقصر بودم، با مهربانی قانعم می کرد و اگر حق با من بود، همراهی ام می کرد.

به خاطر همه ی این ها و خیلی چیز های دیگر، به خاطر طرز حرف زدن، نگاهش و سرزنش های لطیفش، باورم شده بود که مادر من است. اسم ده ما یا بهتر است بگویم جایی که در آن بزرگ شدم « شاوانون » بود. راستش وضع زادگاهم، دست کمی از پدر و مادرم نداشت. هر دو نامعلوم بودند. شاوانون از محروم ترین جاهای فرانسه بود. فقط قسمت کمی از زمین هایش به درد کشاورزی می خورد و بقیه اش بایر و پوشیده از خس و خاشاک بود. خانه ی کوچک ما کنار یک جوی آب بود و من تا هشت سالگی مردی در خانه مان ندیده بودم. البته نامادری ام بیوه نبود. شوهرش در پاریس سنگ تراشی می کرد و از وقتی یادم می آمد، به روستا برنگشته بود.

گاهی دهاتی هایی که مثل او در شهر سنگ تراشی می کردند، خبرهایی از او می آوردند.

تعداد بازدید: 3,323 بار

Hector Malot هکتور مالو

عنوان کتاب: بی خانمان (جلد اول)

نویسنده: هکتور مالو

مترجم: افسون مهدویان

تعداد صفحات کتاب: 322 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 3.81 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

به سوی فانوس دریایی ، معروف‌ترین اثر ویرجینیا وولف است؛ رمانی که به نوعی تاریخچة زندگی خود نویسنده است؛و ویرجیینا وولف خود این موضوع را در نامه‌ها و خاطراتش یادآور شده است.بیشتر شخصیتهای این رمان، یک همتا، و یا به عبارت دیگر، یک المثنی از خود در زندگی واقعی دارند.
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 2151
در کتاب من جوکم، جیمی تازه به محله جدیدش نقل مکان کرده و مجبور است با عمه و پسرعمه قلدرش استیو زندگی کند. استیو جیمی را به هر شکلی که می تواند اذیت می‌ کند. روزی عموی جیمی از مسابقه‌ای به اسم بانک‌ترین بچه سیاره صحبت می‌کند و جیمی تصمیم می‌گیرد در...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1476

4 پاسخ

  1. چه بچه بدبختی البته به جذابیت پسری با رز سرخ کلا شخصیت رمانتیک نیس

  2. خیلی کتاب مرد محوری آدم بیشتر برای مردها طراحی شده ولی قشنگ و عبرت آموز

    1. با سلام
      کتاب بی خانمان با ترجمه ی افسون مهدویان در دو جلد منتشر شده که هر دو جلد در سایت موجوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *