پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
پیش از آنکه قهوه ات سرد شود (nbookcity.com)

دانلود کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود مجموعه‌ای از چهار داستان تکان دهنده، غم انگیز و گاه خنده‌ دار را دربردارد.

داستان های این اثر به خوبی احساسات ما را با خود همراه می کنند و لذت خواندن رمانی لذت‌ بخش را برای ما به ارمغان می آورند. کتاب پیش رو داستانی جذاب به قلم توشیکازو کاواگوچی از دنیایی است که هرگز نمی دانستید وجود دارد!

خلاصه کتاب

اگر می توانستید به گذشته‌تان سفر کنید چه کسی را ملاقات می کردید؟ در داستان کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود، فومیکو ۲۸ ساله است، او زن جوان و زیبا و موفقی است که در یک شرکت بزرگ کار می کند. در یکی از کارهایش با مردی آشنا شده است و به هم علاقه دارند. همه چیز در زندگی فومیکو طبیعی است تا اینکه یک روز مرد از او می خواهد همدیگر را ملاقات کنند. یک ملاقات به ظاهر ساده و معمولی. زمانی که به کافه‌ای که همیشه می رفتند می‌روند متوجه می‌شوند که کافه تعطیل است. آن‌ها در همان منطقه یک کافه پیدا می‌کنند که زیرزمین کوچکی است، مجموعه ۹ نفر در آن کافه جا می‌شوند و جای کوچکی است.

مرد به فومیکو می‌گوید می‌خواهد برای کار به آمریکا برود، فومیکو به‌ خاطر غرورش چیزی نمی‌گوید و مرد هم او را ترک می‌کند. این کافه‌ی منحصر به فرد قهوه‌ای ویژه سرو می کند که مشتریان با آن می توانند سفر در زمان را تجربه کنند. بازگشت به گذشته یکی از حسرت‌هایی‌ست که به نوعی همه‌ی انسان‌ها در دوره‌ای از زندگیشان تجربه می کنند؛ حالا در توکیو کافه‌ای وجود دارد که این رویا را محقق می کند، اما با قوانین خودش!

قوانین کافه این است که مشتریان وقتی به گذشته برمی گردنند، نمی توانند از اتفاقی جلوگیری کنند یا همه مشکلات در گذشته را حل کنند، آن‌ها تنها به اندازه‌ی زمان سرد شدن قهوه‌ی مخصوصشان فرصت دارند و زمانی که قهوه سرد شود به زمان حال برمی گردند. در این فرصت محدود آن‌ها می توانند هر کسی را که می خواهند ملاقات کنند اما هیچ کدام از کارهایی که در این سفر انجام می دهند، آینده‌شان را تغییر نمی دهد. پس با وجود این قوانین چرا باید به گذشته برگشت؟ این پرسشی‌ست که احتمالاً برایتان مطرح شده است. این سفر فرصتی ویژه محسوب می شود تا مشتریان بتوانند یکبار دیگر برای آخرین بار با هر کسی که می خواهند دیدار کنند.

بخشی از متن کتاب

تابستان آن سال، موج گرمایی ژاپن را فراگرفته بود. درجۀ دما دائماً در سراسر کشور اعلام می‌شد. هر روز تلویزیون از هوای غیرعادی می‌گفت و غالباً به گرمایش جهانی اشاره می‌کرد. فوساگی مرخصی گرفته و باهم به خرید رفته بودند. روز واقعاً گرمی بود. به‌قدری گرم بود و چنان از این گرما اذیت شده بودند که فوساگی درخواست کرد به جایی خنک پناه ببرند و باهم دنبال جای مناسبی، مثل یک کافه گشتند.

مسئله اینجا بود که همه همین فکر را کرده بودند. هیچ‌کدام از کافه‌ها یا رستوران‌های خانوادگی که داخلش قدم می‌گذاشتند، جای خالی نداشتند. تصادفاً، تابلوی کوچکی را در یکی از کوچه‌های باریک دیدند. اسم کافه فونیکولی فونیکولا بود، مانند نام همان آهنگی که کوتاکه زمانی می‌شناخت. سال های زیادی از شنیدن آن آهنگ می‌گذشت، اما همچنان موسیقی آن را واضح به‌یاد داشت.

متن ترانه دربارۀ صعود از یک کوه آتشفشانی بود. تصور مواد مذاب سرخ و سوزان در این روز داغ تابستانی همه‌چیز را گرم‌تر به‌نظر می‌رساند و دانه‌های همچون جواهرِ عرق بر روی پیشانی‌اش شکل گرفته بودند. به‌هرصورت، وقتی درِ چوبی سنگین را باز کردند و وارد شدند، کافه خنکای مطبوعی داشت. صدای دینگ‌دینگ زنگوله هم آرام‌بخش بود. و بااینکه سه میز دونفره و سه صندلی کنار پیشخان داشت، تنها مشتری آن، زنی با پیراهن سفید بود که در دورترین میز از درِ ورودی نشسته بود. چقدر خوش‌شانس بودند که چنین جای فوق‌العاده‌ای پیدا کرده بودند.

نقد کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

کاواگوچی در این کتاب، داستان چهار مسافر زمان را روایت می‌کند که سعی دارند از طریق این کافه به لحظه‌ای در گذشته‌ خود سفر کنند؛ سفری که قوانین آن خیلی سفت و سخت است و اگر پیش از سرد شدن قهوه از آن باز نگردند، تبدیل به روحی کز کرده در گوشه‌ کافه خواهند شد. کاواگوچی در این داستان به جنبه‌ای منحصر به فرد از سفر زمان می‌پردازد: اگر نمی‌توان چیزی در گذشته را تغییر داد، در جستجوی چه تجربه‌ای به گذشته سفر خواهید کرد؟

کتاب پیش از آنکه قهوه ات سرد شود را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می کنیم.

تعداد بازدید: 2,628 بار

Toshikazu%20Kawaguchi%20 %D8%AA%D9%88%D8%B4%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D8%B2%D9%88%20%DA%A9%D8%A7%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%88%DA%86%DB%8C

عنوان کتاب: پیش از آنکه قهوه ات سرد شود

از پرفروش ترین کتاب ها در ایران

نویسنده: توشیکازو کاواگوچی

مترجم: روشنک ضرابی

تعداد صفحات کتاب: 117 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 16.51 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب نونهال داستان هایی مسحورکننده دارد که پرظرافت و در عین حال، کاملا تصویری هستند؛ گوهری از خاطره و نوستالژی. اگر به ادبیات داستانی و سینما علاقه دارید، مطالعه کتاب حاضر برایتان...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 126
یاد گرفته ام که بدون وسایل زیاد زندگی کنم. خاله لیدیا میگفت: اگر وسایلتان زیاد باشد بیش از حد به این جهان مادی می چسبید و ارزش های روحانی را فراموش می‌کنید. شما باید روحتان را آماده...
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 234

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *