خواجه تاجدار جلد دوم

خواجه تاجدار جلد دوم (nbookcity.com)

دانلود کتاب خواجه تاجدار جلد دوم

کتاب خواجه تاجدار که در دو جلد تهیه و تدوین شده است شاهکاری است از ژان گوره که توسط مترجم خوب کشورمون زنده یاد ذبیح الله منصوری در ۴۶۳ صفحه (جلد دوم) ترجمه و گردآوری شده است.

این کتاب به رخدادهای تاریخی ایران از هنگام مرگ نادرشاه افشار تا پایان زندگی آقامحمدخان قاجار به دیدی داستان‌گونه می‌پردازد. گرچه چهره‌های این کتاب همگی تاریخی‌اند ولی همه رخدادهای این کتاب بر پایه راستینگی‌های تاریخی نیست.

قهرمان کتاب خواجه تاجدار جلد دوم آقامحمدخان قاجار است و نویسنده کوشیده‌است که خونریزی‌ها و ددمنشی‌هایی را که او و پیروان و یارانش انجام داده بودند را توجیه کند.

ذبيح‌الله منصوري

من كتا‌ب‌ خواني را به صورت جدي با ترجمه‌هاي مرحوم (ذبيح‌الله منصوري) آغاز كردم. پيرامون ترجمه‌هاي معروفآن مرحوم نقل و حديث‌هاي فراواني وجود دارد كه كاري به هيچ كدام از آن‌ها ندارم. واقعيت امر اين است كه آن مرحوم حق بزرگي بر گردن بازار نشر ايران در دهه‌ي شصت و اوائل دهه‌ي هفتاد دارد. آن‌هايي كه يادشان مي‌آيد حتماً به خاطر دارند كه كتاب‌هاي ايشان هيچ وقت در قفسه‌ ي كتاب فروشي‌ ها نمي‌ماند، چه برسد به اين كه خاك بخورد.

به نوعي مي‌شود گفت بازار نشر ايران تا حد زيادي، از كارگر چاپخانه بگيريد تا حروف‌ چين و ناشر و توزيع كننده و كتاب فروش به ايشان مديون‌اند.  من و امثال من نيز كه كتاب‌خواني را با ترجمه‌هاي ايشان آغاز كرديم و بعدها براي خود صاحب سليقه شديم و در كتاب‌خواني خط پيدا كرديم نيز به ايشان مديونيم. براي آن مرحوم همواره احترام قائلم.

شما می توانید هر دو جلد کتاب خواجه تاجدار را از شهر کتاب تهیه و مطالعه نمایید.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 5,090 بار

تاجدار nbookcity.com

عنوان کتاب: خواجه تاجدار جلد دوم

نویسنده: ژان گوره

مترجم: ذبیح الله منصوری

تعداد صفحات کتاب: 463 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 23.1 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب تاریخ پانصد ساله خوزستان در زمانی که شیخ خزعل ریاست قبایل عرب خوزستان را بر عهده داشت، در ماجرای سفر کسروی به خوزستان نگاشته شد. کتاب فوق به بررسی قبایل عرب و غیرعرب خوزستان در پانصد سال اخیر پرداخته و مرام و مذهب و عقاید و آرای هر گروه را مورد بررسی قرار داده است.
بروزرسانی: 19 ساعت قبل
تعداد بازدید: 2203
کودتای سوم اسفند ۹۹۱۱ که با رهبری سفارت انگلستان و بهره گیری از کلیه امکانات توسط سیدضیاء و رضاخان میرپنج به وقوع پیوست در زمره رویدادهای تلخی است که تاثیر مستقیم و غیرقابل انکاری در تاریخ معاصر ایران بر جای گذارده است.
بروزرسانی: 8 ساعت قبل
تعداد بازدید: 1037

2 پاسخ

  1. با سلام احترام کتاب بسیار عالی و خوبی هستش.متاسفانه این ویرایشی که شما دارید سانسور شده هستش،در جلد اصلی بعد از کشته شدن نادر در یکی از لشگر کشی ها که سربازان افقانی هستند پس از حمله به شهر قم به تمامی دختران خردسال تا ژنهایی پیر تجاوز میشه

  2. این کتاب فوق العاده س مضمون اصلی راجع به سر گذشت آقا محمدخان قاجار از زمان تولد تا مرگ هستش،در عین حال روایت های دیگه ی هم راجع به نادرشاه افشار و پدر آقا محمدخان قاجار (به نام محمدحسن خان اشاقه باش) و کریم خان زند و نوادگانش هم وجود داره کتاب تاریخی محض نیست و کلی اطلاعات عمومی راجع به وضعیت کشاورزی ایران،معشیت مردم،جغرافیای ایران و ….. به خواننده میده ترجمه هم عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *