خواجه تاجدار جلد اول

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
خواجه تاجدار جلد اول (nbookcity.com)

دانلود کتاب خواجه تاجدار جلد اول

کتاب خواجه تاجدار، رمانی تاریخی است نوشته ژان گور فرانسوی که مترجم توانمند ایرانی، زنده یاد ذبیح‌الله منصوری آن را به پارسی برگردانده‌ است.

این کتاب به رخدادهای تاریخی ایران از هنگام مرگ نادرشاه افشار تا پایان زندگی آقا محمد خان قاجار به دیدی داستان‌گونه می‌پردازد. گرچه چهره‌های این کتاب همگی تاریخی‌اند ولی همه رخدادهای این کتاب بر پایه راستینگی‌های تاریخی نیست.

قهرمان کتاب خواجه تاجدار، آقا محمد خان قاجار است و نویسنده کوشیده‌ است که خونریزی‌ها و ددمنشی‌هایی را که او و پیروان و یارانش انجام داده بودند، توجیه کند. داستان این کتاب از هنگام تولد آقا محمدخان قاجار تا به مرگ او را روایت می‌کند.

خلاصه کتاب 

در شب دوازدهم ربیع الثانی سال ۱۱۵۵ هجری قمری (1121 هجری شمسی – 1742 میلادی) در ترکمن صحرا تمام مردان و زنان طایفه اشاقه باش از ایل قاجار چشم به آسمان دوخته بودند و در حالیکه رنگ از صورت هایشان پریده بود ستاره دنباله دار را می نگریستند.

کودکان هم به تقلید بزرگان، ستاره دنباله دار را از نظر می گذرانیدند و چون می فهمیدند که بزرگان وحشت دارند، آنها نیز می ترسیدند بدون اینکه بدانند برای چه میترسند. یکی از مرد ها که مشغول تماشای  ستاره دنباله دار بود سر را به طرف عقب برگردانید و به زبان ترکی بانک زد …

سخن آخر در مورد کتاب

داستان کتاب خواجه تاجدار بعد از خواجه شدن آقا محمد خان قاجار و زندگی و جنگ هاشه. بطور مشخص هم اشاره نمیکنه دقیقا چی باعث این اتفاق شده چون میگه حکایات متفاوتی برای این اتفاق هست. کل کتاب فقط داستان های جنگ و خیانته که به آقا محمد خان قاجار میشه و یه جوری همه جای ایران اوضاع خرابه که رسما هرکی حس کنه میتونه شاه بشه، یه شهرو میگیره و سکه میزنه و تاج میذاره، یه عده رو کور میکنه، خراج میبنده، میشینه تا باز یکی دیگه بیاد بکشدش و باز روز از نو روزی از نو.

اینکه به همه ثابت میکنه که مهم نیست که خواجه ست، مهم اینه از خیلیا لیاقتش بیشتره و مغزش کار میکنه و ناامید نمیشه خیلی ستودنیه. تا اینجا مملکت شرقش دست افشاریانه، شمال و تهران و حومه دست قاجار، مناطق پراکنده ای دست زندیه، این وسطام هستن والیان و حکامی که زندگی رو زهر کردن به کام ایرانی ها چون هرکی میخواد اون یکیو از تخت به زیر بکشه میاد شهرها رو اشغال می کنه و تو محاصره میندازه، مردم زیادی از گرسنگی و بیماری این وسط برای امیال یه عده  دیگه میمیرن…

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 9,684 بار

تاجدار nbookcity.com

عنوان کتاب: خواجه تاجدار جلد اول

نویسنده: ژان گوره

مترجم: ذبیح الله منصوری

تعداد صفحات کتاب: 555 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 25.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

فراموشخانه و فراماسونری در ایران کتابی است از دهه هزار و سیصد و چهل خورشیدی، نوشته مورخ، اسماعیل رائین در سه جلد که ابتدا در ایتالیا و سپس در ایران به چاپ رسید. در این کتاب تاریخ سازمان‌های سری فراماسونری در ایران و نام چند صد عضو ایرانی این سازمان‌ها آورده شده است.
بروزرسانی: 1 هفته قبل
تعداد بازدید: 1522
به گفته آبراهامیان، آخرین وصیت سیاسی شاه، یعنی کتاب پاسخ به تاریخ عجیب است. شاه مدعی شده هدف اصلی انگلیسی‌ها از حمله به ایران در سال ۱۳۲۰، رهایی از شر پدرش بود، چون بواسطه لغو امتیاز...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 13038

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *