در ستایش زنان سرسخت

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
در ستایش زنان سرسخت (nbookcity.com)

دانلود کتاب در ستایش زنان سرسخت

کتاب در ستایش زنان سرسخت با شما درباره زنانی حرف می‌زند که قوانین ظالمانه را زیر پا گذاشتند. درس‌های زندگی از ۲۲ زن جسور که این کار را کردند.

کرن کاربو در این کتاب از انسان‌هایی می گوید که نیازها و علایق خود را می‌شناسند و هر چند گاهی دیگران را در اولویت قرار می‌دهند اما برای نیازهای خود اهمیتی معادل نیازهای دیگران قائل‌اند.

این زنان به انتظارات تحمیل شده از سوی فرهنگی که در آن زندگی می‌کنند واقف‌اند اما شناخت درست از خویش را در اولویت نسبت به این انتظارات قرار می‌دهند و پذیرفته‌اند که هزینه یک انسان تمام عیار بودن برابر است با رنجاندن دیگران. بسیاری از زنان این کتاب، زنان و مادرانی فداکار و دوست داشتنی هستند و به همان میزان زنانی بزرگ و مهم.
زنانی مانند ژوزفین بیکر، ریچل مدو، گلوریا استاینم، آنگلا مرکل، آملیا ارهارت، نورا افرون و کری فیشر

خلاصه کتاب

۲۲ زن نمادین معرفی‌ شده در کتاب در ستایش زنان سرسخت از دیرباز تاکنون الهام‌بخش نویسنده بوده‌اند. بدیهی است که تعداد زنانی که نامشان شایستهٔ نوشته شدن در این کتاب است از این رقم بسیار بیشتر است اما این ۲۲ نفر زنانی هستند در نویسنده ایجاد انگیزه کرده‌اند. یک زن سرسخت، شاکی، سنگدل و تندخو نیست هرچند ممکن است بسته به موقعیتی که در آن قرار می‌گیرد به چنین زنی تبدیل شود؛ مانند هر انسان دیگری (در اینجا منظور یک مرد است) روزهای بدی در زندگی دارد که دچار اشتباه می‌شود و خونسردی خود را از دست می‌دهد اما او اصرار به داشتن یک زندگی انسانی و متعالی دارد.

زنان سرسخت تمایل ندارند تا “یک زن همیشه در انتظار” باشند، آن‌ها مایل به انتظار کشیدن برای عشق، برای فردی که کارایی شغلی‌شان را تائید نماید، برای فرزندانی که آن‌ها را به تخت ببرند یا از مدرسه بازگردانند، برای رسیدن به اندام ایدئال برای پوشیدن شلوار جینِ چسبان نیستند. انرژی و انگیزهٔ درونی این زنان آن‌ها را وامی‌دارد تا به‌جای انتظار کشیدن، دیگران را در انتظار خود باقی بگذارند و از نظر آن‌ها انتظار، بی‌قراری و نگرانی دیگران اهمیتی ندارد.

این زنان از ایجاد آشوب لذت نمی‌برند (هرچند به نظر می‌رسد اغلب آن‌ها مایل به این کار هستند) چرا که در آشوب و جنجال، احساسات آن‌ها جریحه‌دار می‌شود اما چالش‌ها و دست‌اندازهای پیش رو، آن‌ها را از انجام مأموریتشان بازنمی‌دارد. کتاب در ستایش زنان سرسخت زندگی‌نامه‌ی زنان مبارز را در اختیارتان قرار می‌دهد تا شما بتوانید با الگو قرار دادن آن‌ها تبعیض‌ها و فشارهای جامعه را در جهت رسیدن به اهداف خود کنار بگذارید. این کتاب درباره‌ی زنان جسور و قهرمانی‌ست که هیچ چیز نتوانست مانع رسیدن آن‌ها به خواسته‌هایشان بشود.

بخشی از متن کتاب

در سال ۱۹۷۰ در مسابقات آزاد ایتالیا به برنده مسابقات مردان ۳۵۰۰ دلار جایزه داده شد درحالی که به بیلی جین فقط ۶۰۰ دلار داده شد. با گذشت فصلهای بیشتری از مسابقات تنیس و محبوب شدن این ورزش، مردان جوایز بیشتری می بردند و سهم زنان از جایزه کمتر و کمتر می شد. به عبارتی سهم جایزه مردان و زنان نسبت ۱۲ به ۱ را داشت و تنها دلیل آن این بود که انجمن تنیس ایالات متحده، به عنوان مدیر و سیاست گذار مسابقات تنیس، هیچ اعتقادی به برابری زنان و مردان نداشت و از طرفی مردان تنیس باز نیز تمایلی به تقسیم کردن سهم نداشتند.

و این گونه بود که بیلی جین به همراه هشت زن بازیکن تنیس دیگر در اعتراض به این نابرابری از عضویت در انجمن تنیس استعفا دادند. به این نه نفر نام نه نفر اصلی داده شد. این ۹ نفر اصلی یک تور تنیس به نام ویرجینیا اسلیم۲۶ به همراه بلیط نقدی راه اندازی کردند و کارها را به سرعت دیوانه واری به پیش بردند. بلیط فروختند، مصاحبه کردند و هر کجا که تضمین بودن تماشاچی را به آنها می داد، بازی می کردند. بیلی جین نهایتاً توانست ویرجینیا اسلم را به عنوان نخستین انجمن تنیس زنان، تأسیس کند که امروزه این انجمن برنامه ریز مسابقات تنیس زنان آمریکاست.

در آن زمان بازیکنان تنیس مرد و نیز زنانی که حاضر به تحمل این تبعیض بودند این نه نفر را په ابله فرض می کردند که شغل خود را به خطر انداخته بودند. اما گاهی لازم است ابلهانه رفتار کنیم، حرکت کنیم و خطر را به جان بخریم. تحمل شرایط نابرابر برای بیلی جین دشوار بود پس او چاره ای جز خطر کردن نداشت. در سال ۱۹۷۳ قهرمان پیشین مسابقات تنیس مردان به نام بابی ریگز که خود را یک مرد میهن پرست متعصب می دانست، بیلی جین را به یک مسابقه دعوت کرد، مسابقه ای به نام “نبرد جنسیتها”.

بابی هم چشم به پول مسابقه داشت و هم می خواست زنان آزادی خواه و طرفداران فمینیسم را که صدای “من یک زن هستم” رادیوی ماشینشان گوش فلک را کر کرده بود و از اوامر شوهرشان سرپیچی می کردند، شکست دهد. او ابدأ توجهی به اینکه خودش مردی ۵۵ ساله و بیلی جین زنی ۲۹ ساله است نداشت. او مردی گستاخ و بی ادب و در واقع شکل ابتدایی یک ترول در عصر ماقبل اینترنت بود و بیلی جین را فقط به خاطر فعالیتهای فمینیستی اش مورد هدف قرار بود.

سعی داشت تا به طرفداران بیلی جین بفهماند که جای زنها در اتاق خواب و آشپزخانه است و او می تواند به راحتی هر زنی را شکست دهد چون زنان فاقد ثبات احساسی هستند. بیلی جین دعوت ریگرز را رد کرد. او می ترسید با باخت خود مطالبات برابری خواهانه زنان و تور تنیس نوپای خودش را در معرض خطر قرار دهد. اما همه چیز به سرعت در حال عوض شدن بود…

نقد کتاب در ستایش زنان سرسخت

کتاب در ستایش زنان سرسخت را همه باید بخوانند و کتابی است که همه باید در کتابخانه‌ی خود داشته باشند. کارن کربو همه ما را نسبت به مسیر زنان مبارز آگاه می‌کند.

کتاب پیش رو یک مانیفست کامل در مورد این‌که چرا اکنون زمان آن رسیده است که دقیقاً همان‌طور که هستیم، با صدای بلند، بی وقفه و گستاخانه عمل کنیم. مطالعه‌ی این اثر به تمامی زنان توصیه می‌شود؛ چرا که شیوه‌ی زندگی زنان مقتدر و قدرتمند را به عنوان الگو در اختیارتان قرار می‌دهد.

همچنین همه دختران و زنانی که برای رسیدن به حق و جایگاه خود در زندگی پیوسته تلاش می‌کنند، از کتاب در ستایش زنان سرسخت لذت خواهند برد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,836 بار

Karen%20Karbo%20 %DA%A9%D8%B1%D9%86%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D9%88

عنوان کتاب: در ستایش زنان سرسخت

نویسنده: کرن کاربو

مترجم: مهدیه مومنی

تعداد صفحات کتاب: 243 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 24.16 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

آزمون‌هاى استاندارد شده کتاب رازهایی درباره مردان را انجام داده نتایج را بررسى و ارزیابى کنید. این کتاب ارزشمند، نور تازه‌اى بر اسرار ناشناخته‌اى درباره مردان که زن‌ها را همواره گیج کرده است، مى‌تاباند. این کتاب حاوى تمرین‌ها، جدول‌ها، توصیه‌ها، ابزارها و تکنیک‌هاى ارتباطى مؤثر و ...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 2550
نویسنده باذوقِ کتاب جانور، در داستان هایش از دریچه ی چشم نوجوان ها و جوانان آسیب دیده به دنیا نگاه می کند؛ نگاه تیزبینش هیچ خطایی را نادیده نمی گذارد و انتقادهای بجایش را از زبان و با طعنه های طنزآلود آنها...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 184

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *