هری پاتر و شاهزاده دو رگه

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
هری پاتر و شاهزاده دورگه جلد اول (nbookcity.com)

دانلود کتاب هری پاتر و شاهزاده دو رگه جلد اول

در کتاب هری پاتر و شاهزاده دو رگه، هری پاتر سال ششم مدرسه‌ی هاگوارتز است که پی می‌برد «لرد ولدمورت»  هفت جان‌ پیچ یا جاودان‌ساز دارد که دو تا از آن‌ها از بین رفته‌اند.

هری برای یافتن یکی از جان‌پیچ‌ها همراه با «آلبوس دامبلدور» ، مدیر مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری به بیرون از قلعه می ‌روند. این کتاب نوشته ی جی کی رولینگ در ژوئیه سال 2005 منتشر شد. این کتاب ششمین اثر از مجموعه‌ داستان‌های افسانه‌ای «هری پاتر» است که به دلیل حجم بالای آن، نسخه‌ی فارسی آن در دو جلد به چاپ رسیده است. ماجرای این رمان پس از بازگشت لرد سیاه اتفاق می‌افتد.

جمعی از جادوگران گروهی را به ریاست آلبوس دامبلدور به نام محفل در کتاب هری پاتر و شاهزاده دو رگه بسیاری از رازها و روابط آشکار می‌شود. هری با دامبلدور کلاس خصوصی دارد و در این کلاسها با گذشتهٔ تام ماروولو ریدل آشنا می‌شویم و معلوم می‌شود که ولدمورت هفت جان پیچ دارد که پیش از آن دو تایشان نابود شده‌اند. استاد جادوی سیاه این سال، اسنیپ است و استاد قدیمی ای درس معجون ‌سازی می ‌دهد.

بخشی از متن کتاب

و در کمال تاسف، این کاملا درست بود. حتی خود نخست وزیر نیز آن را حس می کرد. مردم به راستی درمانده تر و گرفته تر از همیشه به نظر می رسیدند. حتی وضعیت آب و هوایی نیز گرفته و غم انگیز بود. آن همه مه سرد و نمناک در اواسط ماه ژوییه؟ … به هیچ وجه درست نبود … اصلا طبیعی نبود …

کاغذ یادداشت را ورق زد و به صفحه ی دوم رسید و تازه متوجه شد که چقدر طولانی و دنباله دار است، از این رو همچون واقعه ناگواری آن را کنار گذاشت. دست ها را بالای سرش کش داد و با قیافه ای ماتم زده به گوشه و کنار دفتر کارش نگاهی انداخت. اتاق زیبایی بود با بخاری دیواری مرمری باشکوهی در مقابل پنجره های بلند بالارو که به دلیل آن سرمای بی تناسب با فصل تابستان بسته بودند. نخست وزیر پس از لرزش خفیفی از جایش برخاست. به سمت پنجره رفت و به مه رقیقی چشم دوخت که پشت شیشه پنجره متراکم می شد. درست در همان لحظه، وقتی پشت به اتاق ایستاده بود صدای سرفه ی آهسته ای را از پشت سرش شنید.

همان طور که با تصویر وحشت زده است در شیشه ی تاریک پنجره رو در رو بود سر جایش میخکوب شد. آن صدای سرفه را می شناخت. پیش تر، آن را شنیده بود. بسیار آهسته برگشت ولی با اتاق خالی مواجه شد. در حالی که می کوشید صدایش شجاعانه تر از آنچه حس می کرد به گوش برسد گفت: بله؟ در یک آن، به این امید محال دل خوش کرد که کسی جوابش را نخواهد داد. اما بلافاصله صدای قاطع و مصممی چنان که گویی جمله از پیش نوشته شده ای را می خواند به او پاسخ داد …

نقد کتاب شاهزاده دورگه جلد اول

هری پاتر و شاهزاده دو رگه اثر «جی.کی.رولینگ» را «ویدا اسلامیه» به فارسی برگردانده است. این کتاب در سال 2005 به بازار آمد و تاکنون به اکثر زبان‌ها ترجمه شده است. این کتاب، ششمین کتاب از مجموعه داستان‌های هری پاتر است که فروشی برابر 65میلیون نسخه داشته است.

هری با دامبلدور کلاس خصوصی دارد و در این کلاسها با گذشتهی تام ماروولو ریدل آشنا می‌شویم و معلوم می‌شود که ولدمورت هفت جان پیچ دارد که پیش از آن دو تایشان نابود شده‌اند. استاد جادوی سیاه این سال، اسنیپ است و استاد قدیمی ای درس معجون سازی می‌دهد. همان‌طور که ذکر شد،ترجمه‌ی این کتاب توسط خانم «ویدا اسلامیه» انجام شده است. او فارغ‌التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی است و حالا مترجم رسمی آثار هری پاتر در ایران است.

کتاب هری پاتر و شاهزاده دو رگه را انتشارات «تندیس» چاپ و به بازار عرضه کرده است.

تعداد بازدید: 3,917 بار

J.%20K.%20Rowling%20 %D8%AC%DB%8C.%20%DA%A9%DB%8C.%20%D8%B1%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF 3

عنوان کتاب: هری پاتر و شاهزاده دو رگه جلد اول

برنده جایزه ی ملی کتاب انگلستان سال 2006

نویسنده: جی کی رولینگ

مترجم: ویدا اسلامیه

تعداد صفحات کتاب: 432 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 6.75 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب تولستوی و مبل بنفش کتابی در باب زندگی است با همه زیبایی ها و تلخی ها و ناکامی ها ... رساله‌ای در باب اخلاق، مهربانی، انتخاب کتاب، ارزشمندی خانواده، تجربه اندوه و... است. روایت نینا از روزهای...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 4143
کتابی درباره‌ی مادران و دختران و گره خوردن دروغ‌ها و احساساتی که آنها را به هم پیوند می‌دهد. فرانته نویسنده‌ای است که به شهرت اهمیتی نمی‌دهد و به اعتقاد او، خودش ناشناس ماندن را انتخاب نکرده بلکه...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 205

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *