نگران نباش زندگی کن

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
نگران نباش زندگی کن (nbookcity.com)

دانلود کتاب نگران نباش زندگی کن

نویسنده در کتاب نگران نباش زندگی کن آموزش می دهد که چگونه تشویش و نگرانی‌های بی مورد و حتی واقعی را از خود دور کنید.

دیل کارنگی گفته است: این کتاب در دست تو نیست که بخوانی چطور نوشته شده است، بلکه تو در آن در جستجوی ساز و کاری برای غلبه بر نگرانیت می گردی، بنابراین، لطفاً بخش‌های اول و دوم این کتاب را بخوان. اگر تا آن موقع احساس نکردی که نیرو و انگیزه‌ای جدید برای دست برداشتن از نگرانی و لذت بردن از زندگی در خود احساس می‌کنی، آن را دور بینداز؛ زیرا به دردت نمی خورد.

به طور خلاصه نویسنده حاصل تجربیات انسان های زیادی را که موفق شدند بر نگرانی غلبه کنند در این کتاب جمع آوری کرده که خیلی ارزشمند است و خواندن این کتاب را به کسانی که احساس نگرانی و ترس از آینده دارند توصیه می کنیم. کتاب حاضر مناسب افرادی است که می خواهند نیرو و انگیزه‌ای جدید در زندگی پیدا کنند و از نگرانی‌های بی‌مورد رها شوند. هر بخش و فصل از کتاب نکات بسیار مهم و قابل توجهی برای غلبه بر نگرانی به شما می دهد و کمک شگرفی به شما می کند تا نگرشی مثبت درون خود ایجاد کنید. کتاب حاضر را می توانید بارها و بارها بخوانید و هرگز از مطالب کلیدی آن خسته نشوید.

خلاصه کتاب

کتاب نگران نباش زندگی کن در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی با موضوع خودیاری قرار می گیرد. کارنگی در این کتاب از داستان زندگی افرادی که دست از نگرانی کشیده‌اند و در لحظه زندگی کردن را آموخته‌اند، صحبت می کند. نگرانی می تواند بر هرکسی حتی شما تاثیر بگذارد. زمانی که نگرانی شما عمیق‌تر و بزرگ‌تر شود به مرور بر روابط، شغل، پول و هر چیز مرتبط با زندگی‌تان تاثیر خواهد گذاشت. دیل کارنگی در کتاب حاضر توصیه‌های مفید و عملی را برای شکستن عادت مخرب نگرانی و داشتن یک زندگی باانگیزه و شادتر ارائه می دهد.

کارنگی در پیش گفتار این کتاب از روزهای جوانی خود، زمانی که برای گذراندن زندگی در کار خرید و فروش کامیون‌های باری بوده است سخن می‌گوید و توضیح می‌دهد که در آن زمان به دلیل فقر، فردی ناامید بوده است که با نگرانی و نفرت روزهایش را سپری می‌کرده است؛ اما بعد از این که کار خود را برای تحقق رویای نویسنده شدن رها می‌کند تمام تمرکزش را بر مطالعه پیرامون موضوع نگرانی می‌گذارد و به سخنان آدم‌هایی که در زندگی بر نگرانی‌شان غلبه کرده‌اند گوش می‌سپرد. این کتاب نیز نتیجه‌ی مطالعات وسیع و عمیق او در این زمینه است.

کارنگی معتقد است مشکل ما بی‌خبری نیست، مشکل ما بی‌عملی است و هدف این کتاب نیز کمک به افرادی است که به دنبال ساز و کاری برای غلبه بر نگرانی خود می‌گردند. در کتاب نگران نباش زندگی کن مواردی که عموما همه میدانیم اما از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم ارائه شده است. کارنگی تاکید می‌کند که تنها آن دانشی در ذهن می‌ماند که استفاده شود. از این رو او به مخاطبان خود توصیه می کند که بعد از یادگیری هر مطلب چند ساعتی را صرف مرور آن کنند. فهرست مطالب کتاب عبارتند از:

  • « حقایق بنیادی که باید درباره نگرانی بدانی»
  • «فرمول جادویی برای حل موقعیت‌های نگران‌کننده»
  • «هفت راه برای تقویت دیدگاهی ذهنی که برای تو آرامش و شادی به ارمغان می‌آورد»
  • «چطور انتقادها نگرانت نکنند»؛ «شش راه برای اجتناب از خستگی و نگرانی»
  • «توصیه‌های فردی از زبان اشخاصی که بر نگرانی خود غلبه کرده‌اند»

سخن نویسنده

در سال 1909 از بدبخت ترین جوان های نیویورک بودم، در یک کلام به جایی رسیده بودم که باید به همه چی پشت پا می زدم. به همین دلیل تصمیم گرفتم که شغلی که به آن علاقه ای نداشتم را رها کنم و به تدریس در مدرسه شبانه بزرگسالان بپردازم. در ابتدا فقط  واحد سخن گفتن در جمع را درس می دادم، اما متوجه شدم که دانشجویانم نیاز به جلب دوست و توانایی تاثیرگزاری روی دیگران دارند و چون کتاب مناسبی برای تدریس پیدا نکردم، کتاب آیین دوست یابی: روش های پیدا کردن دوست و تأثیرگذاشتن بر دیگران را نوشتم. بعد از مدتی متوجه شدم که موضوع مهم دیگری که دانشجویانم (زن و مرد) با آن روبرو بودند مسئله نگرانی است.

به همین دلیل باز به دنبال یه کتاب خوب در این زمینه گشتم و تقریبا تمام کتابهای موجود را خواندم، اما هیچکدام را مناسب تدریس ندیدم. به همین دلیل تصمیم گرفتم این مرتبه هم خودم یک کتاب در این زمینه بنویسم و نتیجه این تلاش شد کتاب نگران نباش زندگی کن. یک مسئله قطعی است: اینکه کتابی که در دست داری کتابی کاربردی و به درد بخور است و مي توانی روی نکاتی که در آن آمده حساب باز کنی.

بخشی از متن کتاب

در بهار ۱۸۷۱، مرد جوانی کتابی را برداشت و پانزده کلمه‌ی از آن را خواند که تأثیر عمیقی بر آینده‌ی او گذاشت. او یک دانشجوی پزشکی در بیمارستان مرکزی مونترال بود که نگران گذراندن امتحان نهایی‌اش بود، نگران این که چه کاری بکند، کجا برود، چطور مطبی راه بیندازد و چطور امرار معاش کند. آن پانزده کلمه‌ای که دانشجوی جوان پزشکی در ۱۸۷۱ خواند به او کمک کرد مشهورترین پزشک نسل خود شود. دانشکده‌ی پزشکی جان هاپکینز را بنا نهاد؛ که در سرتاسر دنیا شناخته شده است. استاد انتصابی در رشته‌ی پزشکی در آکسفورد شده که بالاترین افتخاری است که می‌توان به یک پزشک در امپراتوری بریتانیا اعطا کرد. از طرف پادشاه ملقب به عنوان سر شد.

وقتی که دار فانی را وداع گفت، دو جلد عظیم ۱۴۶۶ صفحه‌ای برای گفتن داستان زندگی او صرف شد. اسم او سر ویلیام ازلر بود. پانزده کلمه‌ای که در بهار ۱۸۷۱ خواند از توماس کارلایل بود که به او کمک کرد زندگی عاری از نگرانی را بگذراند: «وظیفه‌ی اصلی ما انجام کارهایی است که دم دست هستند، نه کارهای نامعلومی در دوردست ها» چهل و دو سال بعد در یک شب بهاری آرام، وقتی که گل‌های لاله در محوطه‌ی دانشگاه باز شده بودند، این مرد، ویلیام ازلر، داشت برای دانشجویان دانشگاه پیل سخنرانی می‌کرد و می‌گفت لابد فکر می‌کنند آدمی مثل او – که استاد چهار دانشگاه بوده و کتاب معروفی را نوشته باید کله‌ی خاصی داشته باشد، ولی چنین چیزی حقیقت ندارد و دوستان صمیمی‌اش می‌دانند که «کله‌اش جزء معمولی‌ترین کله‌های دنیاست».

پس راز موفقیتش چه بود؟ او موفقیتش را مرهون چیزی می‌دانست که خودش به آن می‌گفت زندگی کردن در «اتاق‌های ضد زمان»، منظورش از این حرف چه بود؟ چند ماه قبل از این که سر ویلیام ازلر در پیل سخنرانی کند، سوار بر کشتی مسافربری عظیمی از آتلانتیک عبور کرده بود. کاپیتان این کشتی که روی عرشه ایستاده بود، می‌توانست دکمه‌ای را فشار دهد و بلافاصله دستگاه‌ها دنگ دنگ به صدا درآمده و دیواره‌های آهنی پایین می‌آمدند و بخش‌های مختلف کشتی فورا از یکدیگر جدا شده و به نوعی به بخش‌های ضد آب تبدیل می‌شدند. دکتر ازلر به دانشجویان گفت: هرکدام از شما ساختاری به مراتب شگفت‌آورتر از یک کشتی مسافربری عظیم دارید و در سفر طولانی‌تری هستید…

نقد کتاب نگران نباش زندگی کن

عدم توجه ما به دلیل نگرانی هایمان رفته‌ رفته تبدیل به عاملی برای داشتن یک زندگی پر اضطراب، استرس، افسردگی و … می شود؛ بنابراین بهتر است کمی با خودمان مواجه شویم و به این فکر کنیم که چه چیز باعث نگرانی ما شده است، چرا نگرانیم و چگونه می‌توانم این نگرانی‌ها را بر طرف کنیم. دیل کارنگی در کتاب نگران نباش زندگی کن راه‌ حل‌های ساده و کاربردی را ارائه می دهد تا به ما کمک ‌کند زندگی آرامش بخش‌تری داشته باشیم و به شکل شایسته‌ای زمان حال خود را سپری کنیم.

این کتاب را به همه ی جوانان ایران پیشنهاد می کنیم چرا که بیشتر از هر چیزی در کشور ما نگرانی جان آدم ها را می گیرد!

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,481 بار

Dale%20Carnegie%20 %D8%AF%DB%8C%D9%84%20%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C

عنوان کتاب: نگران نباش زندگی کن

نویسنده: دیل کارنگی

مترجم: فرخ بافنده

تعداد صفحات کتاب: 290 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.76 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

پژوهش رندانه‌ای است درباره سنت سحر و جادو در غرب آفریقا و برخورد و مقابله دو فرهنگ کاملاً متضاد در دوران "جنگ تمدن‌ها" و در عین حال داستانی است مهیج که خواننده را تا صفحه آخر مسحور می‌کند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 112
اگر معتقدید که زنها سریع‌تر در عشق وارد و مردان سریع‌تر از آن خارج می‌شوند بدانید که در اشتباهید. در واقع اگر به هر یک از عبارات فوق اندیشیده باشید، در اشتباه هستید. مارسی حالا دوران...
بروزرسانی: 5 ماه قبل
تعداد بازدید: 547

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *