زندگی آرام در دنیای پر هیاهو

آخرین ویرایش: 3 روز قبل
زندگی آرام در دنیای پرهیاهو (nbookcity.com)

دانلود کتاب زندگی آرام در دنیای پر هیاهو

کتاب زندگی آرام در دنیای پر هیاهو برای افرادی که سال‌ها ویژگی درونی خودشان را از مردم و اجتماع پنهان کرده‌اند تا طرد نشوند مناسب است.

اتحاد درونگرایان (عنوان فرعی همین اثر) کتابی انگیزشی- روانشناسانه نوشته سوفیا دمبلینگ است. این کتاب ضمن این که به اهمیت و ارزش درونگرایی برای زندگی در دنیای پرهیاهوی امروزی می پردازد، دنیای درونگرایان را تشریح می کند و تعریف درستی از درونگرا بودن به دست می دهد.

نویسنده در این کتاب می گوید: درون گرایی یک بیماری نیست که محتاج آسیب شناسی باشد. چیز بدی نیست. فقط یک روش عملکرد در این دنیاست و هیچ اشکالی در آن نیست. زمان آن است که درون گرایان طبیعتشان را بپذیرند و شروع به حمایت از وضعیتشان کنند؛ بی سر و‌ صدا.

خلاصه کتاب

شاید درونگرایان در طی سال‌هایی که زندگی کرده‌‌اند گاهی از خود پرسیده‌اند که نکند تا حدی بی‌عاطفه و افاده‌ای باشند؟ چرا خیلی میل به گردش و مهمانی رفتن ندارند و اگر هم جایی بروند مایل به ترک آنجا هستند؟ چرا راجع به این‌که با چه کسی زمان بگذارنند اینقدر سخت‌گیرند؟ چرا اینقدر تنها بودن را دوست دارند؟ آیا افراد درونگرا خجالتی، بدجنس، قضاوت‌گر، مردم‌گریز و سرسخت هستند؟ آیا از لحاظ اجتماعی سردرگم‌اند؟ مشکل آن‌ها چیست و چطور می‌توانند تغییر کنند تا به شخصی تحسین‌آمیز و خوش مشرب تبدیل شوند؟ باید بدانید که درون‌گراها هیچ مشکلی ندارند و خیلی هم سالم هستند. نویسنده‌ی کتاب زندگی آرام در دنیای پر هیاهو اظهار دارد که خودش هم یک درونگراست و با مشکلات زیادی در زندگی روبه‌رو شده است.

سوفیا دمبلینگ می‌گوید: «هنگامی که خود را درون‌گرا می نامم، بعضی افراد می‌کوشند مرا متقاعد کنند که نمی‌توانم یک درون‌گرا باشم چرا که توانایی ترک خانه، معاشرت و گفت‌وگو را دارم. آن‌ها درک نمی‌کنند که تفاوت بین برون‌گرایان و درون‌گرایان در این نیست که اولی در معاشرت‌ کردن خوب است و دومی نیست، درون‌گرایان مردم را دوست ندارند و برون‌گرایان با غریبه‌ها صمیمی هستند، درون‌گرایان دوست ندارند صحبت کنند و برون‌گرایان عاشق یک گفت‌وگوی طولانی‌اند، یا این‌که درون‌گرایان کتاب و برون‌گرایان ورزش را ترجیح می‌دهند.

یک چیز مسلم است: هرچه بیشتر درون‌گرایی را درک می‌کنم با خودم و این مسأله راحت‌تر می‌شوم. بنابراین، تصمیم گرفتم که این مسئله را با شما در میان بگذارم. هدف این کتاب اطلاع‌رسانی دربارۀ زندگی یک درون‌گرا است و کمک به شما برای یافتن همین آرامش خاموشی که من دارم.» در طول زندگی مدام به درون‌گرایان گفته شده است که تنهایی زیاد ضرر دارد. هم‌چنین، آن‌ها «بسیار سخت» هستند، چرا که گفت‌وگویی عمیق و متفکرانه را به گفت‌وگویی شاد ترجیح می‌دهند.

چیزهایی که برون‌گرایان فکر می‌کنند بسیار سرگرم‌کننده است ‌مهمانی‌ها، فعالیت‌های گروهی، صحبت‌کردن با غریبه‌ها‌ برای درون‌گرایان سرگرم‌کننده نیست، به همین دلیل این مسئله باعث می‌شود بسیاری از مردم آنان را عجیب بدانند. همیشه در زندگی‌ به درون‌گرایان گفته شده است که راهشان درست نیست؛ بنابراین، همۀ زندگیشان را در تلاش برای «بیرون‌ آمدن از لاک خود» سپری کرده‌اند یا این‌ که زبانشان را گاز گرفته‌اند و درون‌گرایی‌شان را مخفی کرده‌اند، انگار که یک راز کثیف است. اما این کتاب می‌خواهد بگوید که درون‌گرایان یک ارتش‌اند و بسیار مشتاق اثبات آن! کتاب زندگی آرام در دنیای پر هیاهو برای درون گرایان بسیار مناسب است.

بخشی از متن کتاب

ز زمان فروید، تعریف درون گرایان تغییر و رشد پیدا کرده است و این تغییرات هم‌چنان ادامه دارد تا جایی که درون گرایی نوعی مفهوم بی‌ثبات برای شناختن شده است که هرچه بیشتر به آن نگاه می‌کنیم، شکل آن بیشتر تغییر می‌کند. محققان هم‌چنان سعی در ارائه تعریفی دارند که شامل تمام نکات دقیق و ظریف درون گرایی باشد، درحالی که هم‌زمان درون‌ گرایی را از خجالتی‌بودن، احساسات تحریک‌پذیر و تعریف‌های دیگرِ درون‌گرایی تفکیک می‌کنند. دانشمندان علاقه‌مند به یافتن تعریفی هستند که به تحقیقات تجربی در روانشناسی و آزمایشگاه‌های ادراکی آن‌ها کمک کند.

یونگ، شاگرد فروید، که از صحبت‌های منفی‌گرایانه استادش خسته بود، از مکتب او جدا شد تا به نتایج جدیدی برسد. یونگ اولین کسی بود که الگوی انرژی ذهنی را پیشنهاد داد و اظهار کرد که انرژی برای درون گرایان به سوی درون و برای برون‌گرایان به سمت بیرون جریان دارد. درون گرایان نیز به پذیرش این تعریف تمایل دارند. این تعریف برای ما پذیرفتنی است، چراکه دقیقاً می‌دانیم تحلیل رفتن انرژی‌مان، هنگامی که جریان انرژی بسیاری را به سمت بیرون فرستاده‌ایم، چه حسی دارد. یک آخر هفتهٔ پرمعاشرت می‌تواند برای روزهای آتی مرا به کما ببرد. پس از یک آخر هفتهٔ پرمعاشرت نیاز دارم که حداقل برای یک هفته در یک غار زندگی کنم.

این نظریهٔ فرستادن انرژی به داخل/ خارج برای پیش‌بردن بحث‌های کلی ناگزیر است، اگرچه تعریف «انرژی روانی» مشکل و اندازه‌گیری آن در آزمایشگاه مشکل‌تر است. هَنس آیسِنک، یک روان‌شناس آلمانی انگلیسی، معاشرت‌پذیری را وارد این بحث کرد. آیسنک درون‌گرایی را عکس برون‌گرایی درنظر گرفت. او برون گرایان را خون‌گرم، معاشرتی، مشتاق و غریزی توصیف کرد. با این الگو، درون گرایان برای من مانند یک گروه بسیار افسرده به نظر می‌رسند. کلمات «غیراجتماعی»، «بی‌علاقه» و «گوشه‌گیر» متضاد تعریف آیسنک از برون‌گرایی است.

نقد کتاب زندگی آرام در دنیای پر هیاهو

شاید فکر کنید درونگرایی یعنی انزوا. و درونگرا کسی است که با دیگران معاشرتی ندارد اما  تفاوت بین برون گرایان و درون گرایان در این نیست که اولی در معاشرت‌کردن خوب است و دومی نیست، یا این‌که درون گرایان مردم را دوست ندارند و برون‌گرایان با غریبه‌ها صمیمی هستند…از یک جهت تمام این‌ها هست و از جهت دیگر، هیچ کدام از این‌ها نیست. سوفیا دمبلینگ در کتاب زندگی آرام در دنیای پر هیاهو دربارهٔ این مسایل صحبت می کند:

  1. مشکلات و راه‌ حل‌ها
  2. آنچه هستیم و آنچه نیستیم
  3. آنچه می توانستیم باشیم و آنچه که اگر نخواهیم، نیازی نیست باشیم.

 همه دوست داران کتاب‌های روانشناسانه و انگیزشی مخاطبان این کتاب‌ هستند.

کتاب های پیشنهادی
Sophia%20Dembling%20 %D8%B3%D9%88%D9%81%DB%8C%D8%A7%20%D8%AF%D9%85%D8%A8%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF

عنوان کتاب: زندگی آرام در دنیای پر هیاهو

اتحاد درونگرایان

نویسنده: سوفیا دمبلینگ

مترجم: غزال شرفشاهی مبرا

تعداد صفحات کتاب: 163 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 15.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

برای دریافت کتاب به نشر ترنگ مراجعه نمایید

نوشته‌های مشابه

احساس نو زیبایی که همه ما در بچگی داشتیم این بود که همه چیز را خوب می دانستیم . هر روزمان نوید دهنده سرگرمی ها و رویدادهای تازه است و اینکه هیچ چیز شادی مان را نقش برآب نخواهد کرد.
بروزرسانی: 10 ماه قبل
تعداد بازدید: 7577
کتاب هنر عشق ورزیدن کاوشی کلاسیک در اجزاء تشکیل دهنده‌ی عشق است. این کتاب به چگونگی و چرایی عشق ورزیدن می‌پردازد و شما را با انواع متفاوت عشق ورزیدن آشنا می‌کند. عشق شکل‌های گوناگونی دارد که اگرچه ممکن است برخی از آن‌ها را تجربه کرده باشید...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 4231

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *