رها در باد

آخرین ویرایش: 11 ماه قبل
رها در باد (nbookcity.com)

معرفی کتاب رها در باد

کتاب رها در باد در آمریکا با همین عنوان و در انگلیس با عنوان میوه ی خارجی ترجمه شده است.

این رمان دومین رمان از جوجو مویز بوده که پس از تالیفش برای اولین بار موفق به کسب جایزه رمان عاشقانه سال شد.

سبک نوشتاری و نحوه روایت داستان تقریبا در تمامی کتاب هایش به زیبایی تکرار شده است و این موضوع نه تنها از جذابیت آثار این نویسنده کم نکرده بلکه باعث شده تا هواداران نویسنده منتظر کتاب های جدید وی باشند و علاوه بر داستان روایت شده به سبک وی نیز علاقمند گردند.

خلاصه کتاب

داستان کتاب رها در باد در یک شهر ساحلی به نام «مرهام» – شهر کوچکی که همه ساکنان از زندگی یکدیگر باخبرند – که در نزدیکی لندن قرار دارد، رخ می دهد. «لتی»، دختر پناهده‌ای است که مادرش علاقه‌ای به نگهداری او ندارد، لتی هم اکنون (1950 م) با خانواده «هلدن» در مرهام زندگی می کند.

در طول داستان رابطه محکمی میان وی و «سلیا» دختر خانواده هلدن، شکل می گیرد، در همان سال گروهی به نام «بوهمین» به مرهام می آیند و در یک خانه متروکه ساحلی به نام «آرکادیا» ساکن می شوند. مردم شهر از این گروه دوری می کنند به‌ جز لتی و سلیا که رفته‌ رفته با این افراد آشنا می شوند و این زمینه‌ ساز اتفاقات ناخوشایند بعدی می گردد و …

بخشی از متن کتاب

هیچ وقت لباس زیری تو عمرم به اون شکل ندیده بودم، یا حتی چیزی شبیه به اون. فقط قدری نوار بود. همین. با خودم فکر کردم اگه اون رو بپوشم، گوسفندی نمیشم که مثل بره لباس پوشیده بلکه مثل گوسفندی میشم که تو كيف نخی گیر کرده.» ایوی نیوكامب خندید، و کامیل مکث کرد، چون نمی خواست کرمی که میزد برود توی چشمش. ایوی گفت: «باید لباسای این کاتالوگو ببینی. ببین چی میگم، کامیل عزیز، اصلا دلت نمی خواد یه روز سرد بپوشیش. به خاطر پارچه اش نیست . هرچند میدونی قبلا توی لباس فروشی کار می کردم، و رک بگم کیفیت اصلا دیگه بهش توجه نمیشه به خاطر این سوراخهای قرمزه که همه جاش گذاشتن!

سوراخ توی جاهایی که باورت نمیشد. خب، یه جفت ساق شلواری پیدا کردم، نمیشد تشخیص بدی از کدوم سوراخ باید بپوشیش.» کامیل موهای ایوی را که زیر هدبند کتان سفیدرنگ بود، رو به عقب نوازش کرد و دستش را به آرامی روی پیشانی اش می کشید. به عنوان لوازم جانبی یا هرچی که اسمشه… من نگاه کردم و نگاه کردم، ولی نفهمیدم نصفشون به چه دردی میخورن؟ آدم هم دلش نمیخواد ازشون واسه کاری دیگه استفاده کنه، مگه نه؟ یعنی نمیخوای سر از بیمارستان در بیاری و واسه ی دکترا تعریف کنی. من که اصلا بهشون دست نزدم.» کامیل وقتی ماسک کاملا روی صورتش اعمال شد، گفت: «خب، پس موفقیت آمیز نبود؟»

«اوه نه عزیزم، به نصیحتت گوش کردم، آخر سر دو دست لباس خریدم.» صدای ایوی پایین آمد و ادامه داد: «تا حالا تو سی و دو سال زندگی زناشویی، قیافه ی لئوناردو اون جوری ندیده بودم انگار دنیا رو بهش داده بودن.» مکثی کرد و گفت: فکر کردم کشتمش.» ولی دیگه راجع به اون تلویزیون کابلی حرف نمیزنه؟ همون با کانال های هلندی؟» «نه، یا این که بولینگ بره. لطف بزرگی بهم کردی کامیل. لطف بزرگ. میشه یه کم از اون پد چشم بهم بدی؟

سری پیش خیلی خوب بودن.» کامیل هاتون راهش را به سمت قفسه کج کرد و دستش را به طرف قفسه ی چهارم بلند کرد، جایی که پدهای چشمی جالب را نگه می داشت. امروز سرش شلوغ بود: معمولا این تعداد قرار ملاقات نداشت مگر این که عروسی یا مراسم رقصی در هتل ریویرا برگزار شود. اما با پایان شتابان فصل تابستان، تمام زنان شهر به خود می رسیدند، و خود را برای هجوم مهمان ها آماده می کردند. او در حالی که جعبه ها را لمس می کرد، گفت: «با اسانس چای می خوای یا خیار؟»

نقد کتاب رها در باد

کتاب رها در باد با محوریت شخصیت زن‎ها جلو می‎ رود و دو تا داستان در گذشته و آینده را به صورت موازی روایت می‎ کند! داستان با زندگی «لوتی» که یکی از آواره‎ های جنگ جهانی دوم است شروع می‎ شود. سرپرستی لوتی به خونواده‎ ی دکتر«هولدن» واگذار می‎ شود و لوتی، همراه با«سیلیا»، دختر دکتر هولدن، که همسن خودش هم بوده بزرگ می شود. این دو دختر دوست دارند که تجربه ‎های جدیدی داشته باشند و دور از خونواده، دری از یک دنیای جدید را برای خودشان باز کنند!

با ساکن شدن یک گروه سنت‎ شکن لندنی نزدیک خانه‎ شان، در زندگی آنها سرک می ‎کشند و با شیوه‎ های زندگی جدیدی آشنا می ‎شوند. در این بین لوتی عاشق می ‎شود و این عشقش زندگی بعضی از افراد را تغییر می ‎دهد. در روایت زمان حال داستان که حدود پنجاه سال بعد از اتفاق‎ هایی که گفته شد، روایت می ‎شود، آن خانه ای که گروه سنت ‎شکن در آن زندگی می‎ کردند در حال بازسازی است و یک سری اسرار برملا می‎ شود. مخاطب هم با روایت داستان همراه می‎ شود تا بفهمد که آیا لوتی از گذشته‎ ی خودش فرار کرده است؟

برخی از سایر آثار جوجو مویز

تعداد بازدید: 868 بار

Jojo%20Moyes%20 %D8%AC%D9%88%D8%AC%D9%88%20%D9%85%D9%88%DB%8C%D8%B2 01

عنوان کتاب: رها در باد

نویسنده: جوجو مویز

مترجم: فرشته ایرانلی

تعداد صفحات کتاب: 426 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 26.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

نوشته‌های مشابه

داستان کتاب دختری که رهایش کردی نوشتۀ جوجو مویز، درباره یک نقاشی مربوط به دوران جنگ جهانی اول است. این اثر دو زندگی، دو انسان، دو کشور و دو سرنوشت را به هم ربط داده است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 3015
کتاب هنوز هم من  رمانی عاشقانه از جوجو مویز رمانتیک ‌نویس معروف انگلیسی است. جوجو مویز که با دو کتاب من پیش از تو و پس از تو به شهرت رسید. در سال 2018 با رمان هنوز هم من علاقه مندان به ژانر عاشقانه را خوشحال کرد...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 8993

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *