مرگ خانم وستاوی

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
مرگ خانم وستاوی (nbookcity.com)

دانلود کتاب مرگ خانم وستاوی

کتاب مرگ خانم وستاوی رمان مهیج دیگری است از روث ور؛ نویسنده ای که عده‌ای به او لقب آگاتا کریستی زمانه را داده‌اند.

روث ور زاده سال ۱۹۷۷ میلادی؛ پدیدآور، رمان‌ نویس، نویسنده، آموزگار، پیشخدمت، و کتاب فروش اهل بریتانیا است. عمده شهرت وی به سبب خلق رمان‌های هیجانی و روانشناسی است. کتاب‌های مشهور وی عبارت هستند از:

در کتاب های جنایی او، سبک نوشتن ور با سبک آگاتا کریستی مقایسه می شود. شخصیت های اصلی ور معمولا زنان عادی هستند که خود را در شرایط خطرناک شامل جنایت، پیدا می کنند. تمامی علاقمندان به داستان‌های انگلیسی از مطالعه کتاب پیش رو لذت خواهند برد.

خلاصه کتاب

کتاب مرگ خانم وستاوی اولین بار در سال 2018 به انتشار رسید. «هال» نامه ای را دریافت می کند که به او خبر می دهد پدربزرگش «هستر وست اوی» از دنیا رفته و «هال»، صاحب ارث و میراث او شده است: خانم وستاوی عزیز، این نامه را به‌ دستور موکلم، مادربزرگتان هریت مری وستاوی از عمارت تریپاسن در سن‌پیران می‌نویسم. خانم وستاوی در روز 22 نوامبر در خانه‌شان فوت شدند. متوجه‌ام که این خبر ممکن است موجب غافلگیری‌تان شود. لطفاً تسلیت صمیمانه من را بپذیرید.

«هال» می داند که اشتباهی رخ داده؛ پدربزرگ او «ماریون وست اوی» نام داشت و حدود دو دهه پیش درگذشت. اما او که پول زیادی را به افرادی خطرناک بدهکار است، تصمیم می گیرد از مهارت هایش در فالگیری استفاده کند تا در زمانی کوتاه، پولی قابل توجه را به دست آورد. ارثیه باورنکردنی مادربزرگ هال شاید دعای مستجاب شدۀ او برای تغییر زندگی‌اش بود. هال به خوبی می‌دانست که در کف‌بینی و مسائلی از این دست، ماهر است؛ اما هیچ‌گاه پیش‌بینی‌اش را نمی‌کرد که رسیدن به چنین ثروتی، آن هم از طریق ماوراءالطبیعه، دردسرهای عجیب و غیرمنتظره‌ و حتی خطر جانش را نیز در پی داشته باشد…

ولی وقتی او به عمارت خانوادگی رو به زوال «وست اوی ها» در «کورن وال» می رسد، درمی یابد که نه ارث و نه خود خانواده چیزی نیستند که او فکرش را می کرد. علاوه بر این، «هال» به تدریج به این موضوع فکر می کند که شاید دعوت از او، صرفا یک تصادف نبوده است. آیا «هال» خانواده ی «وست اوی» را به بازی گرفته یا این که خودش، فقط مهره ای در یک بازی بزرگتر است؟ کتاب مرگ خانم وستاوی رمانی با تعلیقی بسیار زبردستانه که حال‌ و هوای ربه کا از دافنه دو موریه را دارد.

بخشی از متن کتاب

وقتی هال دنبال چیزی میگشت که بگوید سکوت در ماشین برقرار شد، چیزی که سؤالاتی را عقب بیندازد که اگر اجازه می داد این سکوت بیش از حد ادامه پیدا کند، حتما پرسیده می شدند. صدای مادرش را در گوشش شنید: اختیار بحث رو به دست بگیر. حتما خودت پشت فرمون باش، نه مشتری. ناگهان حس دلتنگی مانند سیلی کوبنده به او دست داد که درباره گذشته مادرش بداند، درباره ارتباط او با این مکان. چه حسی داشته است که وقتی عموزادة يتيمشان بوده به آنجا بیاید؟

آیا مادرش همان حس سرکوبی ای را پیدا کرده بود که از را توصیف کرده بود، که خود هال حس کرده بود؟ چه مدت آنجا مانده بود؟ یک هفته؟ یک ماه؟ یک سال؟ ای کاش می شد از ازرا بپرسد. او حتما زمانی مادرش را می شناخت. آن عکس، که در جیب پشتی هال گرم بود، مدرک همین بود، مدرک این که همدیگر را دیده بودند، با هم حرف زده بودند. هال در آخر همان طور که تقلا میکرد حرفی بزند گفت:

«ما… ماشینت. تازه متوجه شدم که فرمونش سمت چپه. خارج زندگی میکنی؟»  ازرا گفت: «آره.» لحظه ای انگار بی میل بود چیز بیشتری بگوید، اما بعد اضافه کرد: «من جنوب فرانسه زندگی میکنم، نزدیک نیس. اونجا یه گالری عکاسی کوچیک دارم.» هال گفت: «چه خوب.» و حسادت درون صدایش به هیچ وجه ساختگی نبود. یه بار نیس رفتم، اردوی مدرسه بود. خیلی خوشگل بود.» ازرا مختصر گفت: «جای قشنگیه، آره.» هال گفت: «خیلی وقته اونجا زندگی کردی؟» ازرا گفت: «حدود بیست سالی میشه.»

نقد کتاب مرگ خانم وستاوی

کتاب مرگ خانم وستاوی روایت گر داستان دختری تنها و جوان به نام هال است، کسی که در خانه ای کوچک و با امکاناتی نه چندان زیاد زندگی می کند؛ او با وجود اینکه سال هاست پدربزرگ و مادربزرگش را از دست داده است، با نامه ای مواجه می شود که در آن درباره ی ارثیه ای که پس از مرگ مادربزرگش هریت قرار است نصیبش شود صحبت شده است.

هال می داند که نامه برای او نیست اما اگر از مهارتی که به خاطر کارش کسب کرده استفاده کند می تواند زندگی اش را حسابی تغییر دهد، هرچند خودش را در معرض خطری بزرگ هم قرار می دهد. خطر از دست دادن همین زندگی ساده و سختی که دارد…

کتاب مرگ خانم وستاوی با اتمسفری تأثیرگذار، و با پیچ و خم هایی بسیار به دوست‌داران رمان‌های معمایی و پرهیجان پیشنهاد می‌شود.

تعداد بازدید: 416 بار

Ruth%20Ware%20 %D8%B1%D9%88%D8%AB%20%D9%88%D8%B1

عنوان کتاب: مرگ خانم وستاوی

نامزد دریافت جایزه ی بهترین داستان معمایی و تریلر گودریدز سال 2018

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

نویسنده: روث ور

مترجم: زهرا هدایتی

تعداد صفحات کتاب: 467 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 75.75 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در بخش‌هاي مختلف اين كتاب تلاش شده است به خواننده راهكارهای مختلفی مانند جلب اطمينان، رها كردن هدف، مهارت فروش، تصميم‌ گيری به موقع، عبور از موانع سخت و ... ارائه شود. نام مارک کور...
بروزرسانی: 11 ماه قبل
تعداد بازدید: 123
کتاب کاش حرفی بزنی مجموعه‌ای از اشعار شاعر به‌نام معاصر مصطفی رحماندوست است. درون‌مایه این اشعار عشق و دوستی عواطف دوران نوجوانی است که حاوی احساسات لطیف و دوستانه و ناب است. همچنین یادآور و تداعی‌ کننده...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 322

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *