ده قدم تا نشاط

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ده قدم تا نشاط (nbookcity.com)

دانلود کتاب ده قدم تا نشاط

کتاب ده قدم تا نشاط اثریست در حوزه خودپروری که توسط دیوید برنز، نویسنده سرشناس و مطرح کتاب های روانشناسی به نگارش در آمده است.

شیوه های مورد استفاده در این کتاب متکی به شناخت درمانی است. (شناخت) در واقع معنای اندیشه را می رساند. شناخت درمانی مبتنی بر این باور است که اندیشه ها و نگرش هایتان تاثیر قدرتمندی بر روحیه ی شما دارند. وقتی روحیتان ضعیف است و احساس افسردگی می کنید، تقریبا همیشه پیام های منفی را به خود مخابره می کنید و نسبت به امور نگاه بدبینانه دارید. آنچه متوجه نیستید این است که همین افکار منفی در واقع مسبب روحیه ی بد شما هستند.

وقتی این افکار منفی را تغییر می دهید، احساستان همراه با آن تغییر می کند. این کتاب به ده مرحله تقسیم شده است. در هر مرحله با مطالب ویژه و شیوه هایی آشنا می شوید که به کمک آن می توانید از احساس تنهایی، افسردگی، احساس گناه و خود کم بینی نجات پیدا کنید. تمرینات نوشته شده در کتاب، به شما کمک می کند تا بر این روش ها مسلط گردید، به طوری که بتوانید آنها را به سود خود در خدمت بگیرید.

خلاصه کتاب

هدف‌های کتاب ده قدم تا نشاط هم عملی و هم معنوی است. در زمینه عملی می‌خواهد در زندگی خود به نشاط بیشتری برسید. می‌خواهد به احساس خلاقیت بیشتری برسید، می‌خواهد اثر بخش‌تر شوید و به دیگران نزدیک‌تر شوید. می‌خواهد خود را باور کنید و بار دیگر به این نتیجه برسید که زندگی می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد.

دیوید برنز می گوید: در جریان کار و در حالی که سعی می‌کنم چشم‌انداز شما را از جهان تغییر دهم، از شما می‌خواهم باورها و ارزش‌های خود را مورد وارسی قرار دهید. برای شما مهم چیست؟ زندگی‌تان چه معنا و مفهومی را می‌رساند؟ چه احساسی دارید اگر به عزت‌نفس برسید و خود را موجود ارزشمندی به حساب آورید؟ چگونه می‌توانید به این هدف برسید؟ در کتاب ده قدم تا نشاط با مطالب پربار و آزمون های روانشناسی ای سر و کار دارید که قاعدتا باید شناخت کامل تری از خودتان را با آنها کسب کنید.

بخشی از متن کتاب

باور مخرب، باوری است که شما را در معرض نوسانات دردناک روحی آسیب پذیر ساخته، به روابط شخصی شما با دیگران آسیب می زند. در ادامه مطلب به ده باور مخرب اشاره خواهیم کرد. باور مخرب متفاوت از افکار منفی است. افکار منفی زمانی بروز می کنند که احساس بدی دارید، اما باورهای مخرب نگرشی هستند که همیشه با شما هستند. این باورها بخشی از فلسفه شخصی شما به شمار می آیند و نظام ارزشی شما را می سازند. در حالی که بعضی از نگرشها کاملا سالم هستند، بعضی دیگر می توانند شما را به دردسر بیندازند. برای مثال، فرض کنیم شما این باور را داشته باشید:

«برای اینکه شخص ارزشمندی باشم باید در زندگی موفق شوم.» بسیاری از مردم جامعه ما چنین باوری دارند. این باور به سالهای گذشته و به مکتب کالوینیسم برمی گردد. موضوع از این قرار است که اگر تنبل و غیرمولد باشید بی ارزش هستید و مردم به شما به دیده تحقیر نگاه می کنند. برعکس اگر سخت کوش باشید و تولید کنید انسانی خوب و ارزشمند به حساب می آیید. آیا شما چنین نگرشی دارید؟ آیا شما عزت نفس خود را مبتنی بر کار، هوش، فراست و با موفقیتهایتان می دانید؟ این ذهنیت منافعی از آن خود دارد. اگر زیاد کار کنید و پرتلاش باشید از دستاوردهای تلاشتان بهره مند می شوید.

هرچه موفق تر باشید احتمالا احساس ارزشمندی بیشتری می کنید. اما خطراتی نیز در کار است. اگر شکست بخورید ممکن است افسرده شوید و احساس بی ارزش بودن بکنید. اگر در حد انتظارتان موفق نشوید ممکن است خود را حقیر بپندارید و نسبت به کسانی که موفق تر بوده اند حسادت کنید. اغلب این نگرشها در اصل شمشیر دولبه اند. یک سمت سالم و سمت دیگر مخرب. بعضيها عزت نفس خود را بیشتر به روابط شخصی منوط می کنند تا به کار. فرض کنیم شما بر این باورید که:

برای اینکه ارزشمند باشم دیگران باید مرا دوست بدارند.» این باور در جامعه ما نیز به شدت رواج دارد. بسیاری از خوانندگان این کتاب – از جمله شما ممکن است بر این باور باشند که اگر مورد انتقاد واقع شوند، اگر کسی به آنها محبت نکند، اگر تنها شوند، نشانه آن است که کمتر ارزشمند هستند و در نتیجه محکومند که ناخشنود باشند. برعکس اگر دوستان فراوان داشته باشند و با اشخاصی که آنها را دوست دارند روابط حسنه ایجاد کنند، ممکن است خود را شاد و ارزشمند بدانند. آیا چنین ذهنیتی دارید؟ آیا مبنای عزت نفس خود را مبتنی بر روابط با دیگران می گذارید؟ این باور امتیازات فراوان دارد. اگر بر این باور باشید به روابط خود با دیگران بها می دهید…

نقد کتاب ده قدم تا نشاط

کتاب ده قدم تا نشاط راهنمای فنون رهایی از افسردگی و تقویت عزت نفس است. مطالب این کتاب در صورتی که آنها را درک کنید و به کار گیرید معجزه خواهد کرد. برای مثال فقط اندکی به معنی این جمله فکر کنید: احساس شما بیش از آنکه با حوادث زندگی شما رابطه داشته باشد با برداشت شما از این حوادث در ارتباط است. با این علم و اطلاع می توانید اندیشه و همراه با آن احساستان را تغییر دهید…

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی با نشاط پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 843 بار

David%20D.%20Burns%20 %D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%B2 2

عنوان کتاب: ده قدم تا نشاط

فنون رهایی از افسردگی و تقویت عزت نفس

نویسنده: دیوید برنز

مترجم: مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات کتاب: 345 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 20.08 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

حتما برایتان اتفاق افتاده که خبر پیشرفت و موفقیت نزدیکان خود مانند همکار ، برادر ، دوست و … را شنیده باشید . یکی از این نمونه ها را به یاد بیاورید و علت موفقیت آن فرد را همان گونه که هنگام شنیدن خبر ، آن را تجزیه و تحلیل کردید بررسی کنید
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 850
آیا باید با طالبان مذاکره کنیم؟ یا با ایران؟ یا کره‌ی شمالی؟ گروه های تروریستی‌ای که گروگان گرفته‌اند چطور؟ در بحث های خصوصی ممکن است با شیاطین خودتان روبرو شوید. یک شریک تجاری به...
بروزرسانی: 9 ماه قبل
تعداد بازدید: 393

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *