هشتتان را از گرو نه درآورید

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
هشتتان را از گرو نه درآورید (nbookcity.com)

دانلود کتاب هشتتان را از گرو نه درآورید

نویسندگان بسیاری در صدد برآمده‌اند تا به مردم درباره موفقیت مالی و ثروتمند شدن بیاموزند اما بی‌شک رابرت کیوساکی بزرگ‌ترین مربی امور مالی تاریخ است. در کتاب هشتتان را از گرو نه درآورید، رابرت کیوساکی از نُه گام طلایی صحبت می کند. هر کس که بخواهد به زندگی مالی‌اش سر و سامان ببخشد و مسیر ثروت و تنعم را طی کند باید از این دستورالعمل نُه گانه استفاده کند. رابرت کیوساکی دقیقاً همین مسیر را طی کرده است؛ و نیز تمام کسانی که که وی را به عنوان یک معلم و الگو انتخاب کرده‌اند.

چکیده کتاب

ما در طول کتاب هشتتان را از گرو نه درآورید همواره با یک پدر پولدار و یک پدر بی‌پول در حال مکالمه‌ایم. پدر پولدار عقایدی را عنوان می‌کند که کاملا متضاد با نظرات پدر بی‌پول است. هدف او از بیان نظرات این دو، این است که به طور غیرمستقیم به ما بفهماند که دیدگاه اکثریت مردم (پدر بی‌پول) در جهان چگونه است و تفاوت آن‌ها را با اقلیت بسیار موفق و ثروتمند جامعه (پدر پولدار)، عنوان کند. مهم‌ترین نکاتی که او بر آن‌ها تاکید می‌کند، قدرت ذهن و گفتار و هرگز ناامید نشدن است. نویسنده عقیده دارد که این دو مورد، وجه افتراقی اساسی بین افراد ثروتمند و افراد بی پول است.

به عقیده‌ی او، این جمله که پول از پول به دست می‌آید، اشتباه محض است. نظر او این است که برای دیدن گذشته، حال و آینده‌ی هر کس، به صحبت‌هایش گوش کنید، این حرف کاملا منطقی و تضمینی است، چون برای پول درآوردن، نیاز به واژه‌هاست و واژه‌ها از چنان قدرتی برخوردارند که ما حتی فکرش را هم نمی‌کنیم! مورد بعدی ناامیدی و ترسی است که متعاقب آن پدید می‌آید. ناامیدی و ترس بزرگ‌ترین موانع موفقیت و ثروتمند شدن هستند. به قول کیوساکی «تفاوت اصلی ثروتمندان و فقرا در نحوه‌ی اداره‌ی ترسشان است!» افرادی که در زندگی‌شان ریسک نمی‌کنند و وحشت از دست دادن پول دارند، هیچ وقت نمی‌توانند به فردی ثروتمند تبدیل شوند، زیرا وقتی شما از سرمایه‌گذاری به دلیل ترس از دست دادن سرمایه‌تان ترس دارید، هیچ‌گاه از محدوده‌ی امن و سفید خود خارج نمی‌شوید، پس این گونه است که نباید هم انتظار ارتقای شغلی و مالی از خود وزندگی‌تان داشته باشید؛ پس منتظر درجا زدن خود و یا عقب‌گردتان باشید. خواندن کتاب های رابرت کیوساکی از نظر بنده برای همه ایرانیان ضروری است!

معرفی رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی، نویسنده “پدر پولدار پدر فقیر” – پرفروش ترین نویسنده فرانسوی که بیش از شش سال است که در لیست پرفروش های نیویورک تایمز قرار دارد، سرمایه گذار، کارآفرین و مربی است که دیدگاه هایش در مورد پول و سرمایه گذاری با دانش معمول جور در نمی آید. او تقریبا به صورت تک نفره، راه ده ها میلیون نفر در سراسر جهان را که به پول فکر می کردند تغییر داد و به چالش کشید: در ارتباط با نقطه نظر او درباره ی یک توصیه ی قدیمی- شغل خوب  پیدا کن، پولت را پس انداز کن، بدهکار نباش، برای بلند مدت سرمایه گذاری کن، و متنوع باش- که معتقد است توصیه ی نادرستی می باشد. رابرت کیوساکی به دلیل گفتگوی مستقیم، بی احترامی و شجاعت دارای شهرت می باشد. پدر پولدار پدر فقیر، در لیست هر چهار هفته نامه به عنوان کتابی به صورت طولانی مدت پرفروش بوده است.

گامهای ذکر شده در کتاب

  • ذهنی ثروتمند داشته باش.
  • ثروتمندانه حرف بزن.
  • هدفگذاری مالی داشته باش.
  • به یادگیری مادام‌العمر متعهد باش.
  • آزادی را بر امنیت ترجیح بده.
  • از شکست نردبان موفقیت بساز.
  • در دانشگاه اشتباهات ثبت‌نام کن.
  • ادامه دادن را ادامه بده.
  • مهارت‌های کارآفرینی را بیاموز و یک کسب و کار برای خودت راه بینداز.
  • هوش مالی‌ات را ارتقا بده

بخشی از متن هشتتان را از گرو نه درآورید

پدر پولدار اغلب می‌گفت: «پول به همان شکلی خواهد بود که شما می‌خواهید.» منظور او این بود که پول زاییده‌ی اذهان و افکار ماست. اگر کسی بگوید: «پول درآوردن سخت است»، این کار به احتمال برای او سخت خواهد بود. اگر کسی بگوید: «من هرگز پولدار نخواهم شد»، یا «پولدار شدن واقعاً سخت است»، این امر به احتمال به حقیقت خواهد پیوست. اگر کسی بگوید: «تنها راه ثروتمند شدن، سخت کار کردن است»، پس او احتمالاً سخت کار خواهد کرد. اگر کسی بگوید: «اگر پول زیادی داشتم، آن را در بانک می‌گذاشتم، چون نمی‌دانستم با آن چه کنم»، آن گاه این امر درخصوص آن فرد درست به همان شکل اتفاق می‌افتد. اگر بدانید چه تعداد از مردم به همین شکل می‌اندیشند و عمل می‌کنند، متعجب می‌شوید. و اگر کسی بگوید: «سرمایه‌گذاری خطرپذیر است»، پس همین طور است. همان طور که پدر پولدار می‌گفت: «پول به همان شکل که آن را بخواهی خواهد بود.»پدر پولدار به من هشدار داد که آمادگی ذهنی لازم برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار خبره، شباهت زیادی به آمادگی ذهنی برای صعود به اورست، یا آمادگی برای گذراندن دوره‌ی کشیشی دارد. او شوخی می‌کرد، با این حال داشت مرا متوجه این نکته می‌کرد که آمادگی برای چنین فرآیندی نباید ساده انگاشته شود.
او به من می‌گفت: «تو آغازی همچون خود من داری. تو با هیچ شروع می‌کنی. تنها چیزی که داری، امید و رؤیای به دست آوردن ثروت عظیم است. با این که بسیاری از مردم این رؤیا را دارند، فقط عده‌ی اندکی به آن دست می‌یابند. به شدت فکر کن و خودت را به لحاظ ذهنی آماده کن، زیرا می‌خواهی سرمایه‌گذاری را به روشی بیاموزی که عده‌ی خیلی اندکی از مردم اجازه دارند به آن شکل سرمایه گذاری کنند. تو دنیای سرمایه‌گذاری را از درون آن خواهی دید نه از بیرون آن. مسیرهای خیلی آسان تر و راه‌های راحت تری برای سرمایه‌گذاری وجود دارند. بنابراین، به آن فکر کن و اگر تصمیم تو این است که این مسیر را برای زندگی‌ات برگزینی، خودت را آماده کن.بهترین توصیه‌ی من به شما این است که هر روز آماده شوید که بزرگ‌تر از کوچکی‌تان شوید. به عقیده‌ی من، دلیل این که اغلب مردم آرزوهایشان را کنار می‌گذارند یا از آن‌ها سرخورده می‌شوند این است که آن آدم کوچکی که در درون هر یک از ماست، بر آدمی که بزرگ‌تر است غلبه می‌کند.

نقد و بررسی کتاب

اگر ما در ذهنمان و در گفتار روزانه‌مان فردی ثروتمند باشیم، پس در آینده‌مان هم به شخصی ثروتمند تبدیل می‌شویم. باید فرهنگ لغات مالی‌مان را ارتقا دهیم. دیده‌ایم که برخی به کرات از این جمله استفاده می‌کنند که پول خوشبختی نمی‌آورد. خیلی‌هایمان بعد از شنیدن این جمله پوزخند زده‌ایم و یا از شدت عصبانیت دندان‌هایمان را برهم فشرده‌ایم که آخر این چه حرف نابجایی است؟ اما این حرف کاملا درست است! برای تصدیق این موضوع به یکی از جملات ناب ارنست همینگوی استناد می‌کنیم که می‌گوید: «پول هیچ‌وقت نمی‌تواند شما را خوشبخت کند، ولی بی‌پولی قطعا شما را بدبخت می‌کند!». کتاب هشتتان را از گرو نه درآورید، همان کتابی است که شما را به ثروتمند شدن نزدیک می‌کند.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 612 بار

Robert%20Kiyosaki%20 %D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA%20%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DA%A9%DB%8C 7

عنوان کتاب: هشتتان را از گرو نه درآورید

ده گام طلایی برای خداحافظی با بی‌پولی و رسیدن به ثروت سرنوشت ساز

نویسنده: رابرت تی کیوساکی

مترجم: مسعود لعلی

تعداد صفحات کتاب: 93 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 4.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

استفاده از نظرات رابرت و کیم کیوساکی می‌تواند به کسب استقلال مالی و اقتصادی ما کمک کند. خرید دارایی‌ های مختلف و به خصوص ملک می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رفاه و امنیت استقلال مالی را ایجاد کند...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 238
رابرت کیوساکی در کتاب رازهای ناگفته مالیات می‌خواهد شما بدانید که می‌توانید از کد مالیاتی نیز به نفع خود استفاده کنید تا به شما در پول درآوردن کمک کند؛ یا حداقل، بار مالیاتی شما را تا حد زیادی کاهش دهد. تنها چیزی که باید بدانید قوانین و نحوه بازی با آنها است. کیوساکی می‌گوید...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 591

4 پاسخ

  1. ببخشيد خارج شدم مجددا وارد شدم البته چندبار لينك دانلود عمل كرد

    1. اگه صفحه رو رفرش میکردین مشکلتون حل میشد. در صورتی که در دانلود کتابی به مشکل خوردین بفرمایین تا لینک مستقیمشو براتون ایمیل کنیم.

  2. سلام لينك دانلود كتاب هشتتان را از گروه 9 درآوريد فعال نيست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *