بالا بردن اعتماد به نفس

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
بالا بردن اعتماد به نفس (nbookcity.com)

دانلود کتاب بالا بردن اعتماد به نفس

کتاب بالا بردن اعتماد به نفس اثری ساده اما پر محتواست و به کودکان کمک می کند تا جایگاه و ارزش خودشان را متوجه شوند.

کتاب حاضر با عنوان فرعی: راهنمای کودک برای داشتن اعتماد به نفس اثر کریستین آدامز و رابر جی. بوچ و به تصویرگری آر. دبلیو. الی یکی از مجلدات مجموعه‌ی راهنمای مهارت‌های زندگی با محوریت موضوع اعتماد به نفس در کودکان است.

خلاصه کتاب

متخصصان معتقدند اعتماد به‌ نفس یک کودک، مهم‌ترین عامل موفقیت یا شکست او در سال‌های آتی است. اما چطور می‌توانیم به او اعتمادبه‌نفس «بدهیم؟» در حقیقت، اعتماد به‌ نفس یک گرد جادویی نیست که ما بتوانیم بر سر و صورت کودک بپاشیم. این خصیصه ربطی به استعداد، نبوغ یا زیبایی او ندارد و درواقع مربوط به «داشته‌ها» نیست.

ایجاد اعتمادبه‌نفس در کودکان، به این معناست که به آن‌ها کمک کنیم خودشان باشند. باید به آن‌ها نشان بدهیم به صرف بودنشان، عزیز و دوست‌داشتنی هستند. باید آن‌ها را یاری کنیم تا نقش و جایگاه خاص خود را در جهان پیدا کنند. با کمک کتاب بالا بردن اعتماد به نفس، شما به کودکانی که در زندگی‌تان هستند می‌آموزید که باارزش، دوست‌ داشتنی، عالی و بی‌نظیر هستند.

بخشی از متن کتاب

با دیگران دوست باش: وقتی با دیگران دوست باشی، می توانی در آنها حس خوبی ایجاد کنی، سعی کن چیزهای خوب را با دیگران شریک شوی. اگر یکی از بچه ها را می بینی که دارد دوچرخه سواری یاد می گیرد، تشویقش کن و بگو: «کار تو عالی است!» نام اطرافیانت را به خاطر بسپار و هروقت آنها را دیدی سلام کن. دیگران خیلی خوشحال می شوند اگر به آنها بگویی «لطفا»، «ممنونم» یا «معذرت می خواهم.» اگر سر کلاس قوانین را رعایت کنی، به معلمت حس خوبی میدهی. هرروز سعی کن کاری دوستانه برای دیگران انجام بدهی. مثلا اگر دیدی یکی از همکلاسیهایت در روز جشن تنها نشسته است، از او بخواه که به جمع شما بپیوندد.

بهترین دوست خودت باش: اگر خوب از خودت مراقبت کنی، می توانی بهترین دوست خودت باشی. می توانی غذاهای سالم بخوری و وارد بازی های خطرناک نشوی، می توانی موقع دوچرخه سواری، کلاه ایمنی سرت بگذاری. می توانی از کارهای بد یا مکان های نادرست، دوری کنی. زمانی که بهترین دوست خودت باشی، به صداهای منفی درون سرت اهمیت نمیدهی. همسان صداها که می گویند: «من از پس این کار برنمی آیم چون به اندازه کافی خوب نیستم.» در عوض توبه خودت میگویی: «من می توانم انجامش بدهم. لااقل تلاشم را می کنم یا از دیگران کمک می گیرم.»

بهترینی که می توانی، باش: بعضی وقت ها ممکن است از خودت راضی و خوشحال نباشی. حتی ممکن است دلت بخواهد جای کس دیگری باشی شاید دلت می خواهد می توانستی به خوبی هریسون فوتبال بازی کنی، به قشنگی کاتلین آواز بخوانی یا ریاضیات به خوبی بن باشد. شاید حس می کنی مادر و پدرت می خواهند تو در کار خاصی بهترین باشی، اما فکر می کنی که نمی توانی. هیچ کس در همه کارهای بهترین نیست. بعضی بچه ها ریاضیشان خوب است، اما نمی توانند فوتبال بازی کنند. بعضی ها فوتبال بازی می کنند اما آوازشان خوب نیست. کسانی هم صدای قشنگی دارند اما ریاضی شان تعریفی ندارد. تو استعدادهای ویژه ای داری که خدا در وجودت گذاشته است.

نقد کتاب بالا بردن اعتماد به نفس

اگر می‌خواهیم در بالا بردن اعتماد به نفس کودک به او کمک کنیم، در واقع باید به او کمک کنیم که خودش باشد. یعنی باید به او نشان دهیم بدون قیدوشرط دوست داشته می‌شود و وجودش مهم است. مطالب و تصاویر این کتاب، به کودک کمک می‌کند تا ارزش خود را بشناسد و تصور سالم و درستی از خودش پیدا کند.

هر کودکی در جهان، خاص، بااستعداد و شگفت‌انگیز است و باید از بودن در جایگاه خود، خوشحال باشد. این کتاب به صورتی شاد و صمیمی، این شناخت را در کودکان ایجاد می‌کند.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 544 بار

Christine%20A.%20Adams%20 %DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86%20%D8%A7%DB%8C%20%D8%A2%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%B2

عنوان کتاب: بالا بردن اعتماد به نفس

راهنمای کودک برای داشتن اعتماد به نفس

نویسنده: کریستین ای آدامز

مترجم: برزو سریزدی

تعداد صفحات کتاب: 36 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.44 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

با مطالعه کتاب قدرت تمرکز و به کار بردن استراتژی‌های پیشنهاد شده نه‌ تنها در اهداف مالی و شخصی خود پیشرفت خواهید کرد بلکه بیش از آنچه که انتظار دارید فراتر خواهید رفت. به خصوص وقتی که چگونه تمرکز کردن...
بروزرسانی: 3 ماه قبل
تعداد بازدید: 1827
کتاب رازهایی درباره زندگی‌ که هر زنی باید بداند نوشته‌ی باربارا دی آنجلیس است که در دسته کتاب‌های راه و رسم زندگی و روانشناسی زنان قرار می‌گیرد. نویسنده در این کتاب ده اصل و راز را برای تکامل احساسی و معنوی به زنان ارائه میده و به آن‌ها می‌گوید که می‌توان با تمام مشکلات و دغدغه‌ها...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1886

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *