چگونه خود با عظمتی بسازیم

آخرین ویرایش: 3 هفته قبل
چگونه خود با عظمتی بسازیم (nbookcity.com)

دانلود کتاب چگونه خود با عظمتی بسازیم

کتاب چگونه خود با عظمتی بسازیم؟ همانند دعایی است پاسخ داده شده، که نه تنها به زیبایی و هوشمندی نوشته شده، بلکه کامل و بی نقص است.

اثری که مسیری به یک زندگی فوق العاده با انتخاب های فوق العاده‌ از طریق قدرت شگفت انگیز دعای اصیل امکان پذیر می سازد. برای اکثریت ما پذیرش این که انسان ضعیفی هستیم، راحت تر از این است که بپذیریم انسان با عظمتی هستیم.

همین احساس ضعف باعث می­ شود خود را دچار آن زندگی­ کنیم که آن را دوست نداریم و با آن احساس خوبی نداریم. در این کتاب عمیقا درمی­ یابیم تنها یک مانع مهم و اساسی برای دسترسی ما به عظمت و خواسته­ هایمان وجود دارد و این کتاب در تلاش است به شما بیاموزد با شناخت این مانع و برداشتن آن به عظمت خود برسید.

خلاصه کتاب

تاکید دبی فورد بر معنویت به گونه‌ای کاملا متفاوت با بسیاری از دینداران خشک و زاهدنما و ارتباط وی‍ژه ه‌ی او با خدا همیشه خوانندگانش را مجذوب خود می کنده. دیدگاه او یک دیدگاه عرفانی و نزدیک به تعلیمات مولوی است. با خوندن کتاب چگونه خود با عظمتی بسازیم می فهمیم بشر همواره حتی در عصر ارتباطات و دیجیتال و عصر سفر به کهکهشان‌ها بی‌ نیاز از معنویت نیست و توکل به خدا و اندیشه‌ی داشتن او در کنار خود مایه‌ی آرامش روح و فرار از احساس ‍پوچی است. در این کتاب، دبی فورد شما را دعوت می کند تا به‌وسیله‌ی نوازش‌های ذهنی، به یک تجربه‌ی معنوی دست یابید که عظمت و شکوه درونیتان را آشکار می سازد.

این نوازش‌ ها شامل پذیرش، سپاسگزاری و صحبت با خداوند است، که در جهت یافتن آرامش درونی گام‌ هایی سازنده برمی‌دارند. دبی فورد، نویسنده، معلم و سخنران آمریکایی، در کتاب، تجربه های تلخ و شیرینی را از گذشته‌ی خود شرح می دهد. دعا‌های آورده شده در این کتاب، مانند اشعار لطیفی هستند که حتی خواندن آن‌ها احساس تقدس و پاکی را در وجود مخاطب بر می‌انگیزد.

اما کتاب چگونه خود با عظمتی بسازیم تنها به بررسی وجود یا قدرت‌های خداوند نپرداخته؛ بلکه با استفاده از تجربیات نویسنده، راهی را به شما نشان می دهد که چگونگی دستیابی به تجربه‌ای معنوی و آشنایی با عظمت درونی را مشخص میکند. توضیح و توصیف تجربه‌های معنوی نیازمند وجود شخصی است که خود این راه را رفته باشد. می توان گفت دبی فورد نمونه‌ای مناسب، برای بیان چنین تجربه‌هایی است. اگر از آن دسته افرادی هستید که به کتاب‌های معنوی علاقه دارند، کتاب خاضر را به شما پیشنهاد می کنیم و چنانچه به‌ دنبال راهی برای کشف مرز‌های وجودی خود می گردید، آموزه‌های این کتاب مانند یک راهنمای روحانی، شما را تا پایان سفر درونی خود همراهی خواهد کرد.

بخشی از متن کتاب

در چهارمین مرکز ترک اعتیادم بودم و روز دهم از یک برنامه بیست و هشت روزه بود. بیش از پانزده سال بود که اعتیاد داشتم با تمام آن نا امنی‌ها و تنفر از خود که منجر به آن اعتیاد شده بود. از این مرکز بیرون می‌آمدم و به مرکز دیگری می‌رفتم و به نظر می‌ رسید نمی‌توانم دوره را به پایان برسانم. حدود روز دهم، کم کم احساس قدرت، اراده و امید می‌کردم و متقاعد می‌ شدم که «به آن رسیده‌ام». نمی‌دانم فکر می‌کردم به چه چیزی رسیده‌ام، اما دردی که مرا به آن مرکز درمانی کشانده بود معمولاً در این مرحله کمرنگ می‌شد و جای آن را نیازی نومیدانه به فرار می‌گرفت. اما در این روز خاص با حساسیتی عجیب آگاه بودم که «فرار از زندان» مرا به کجا خواهد برد.

هیچ چیز پنهان و ناشناخته نبود زیرا پیش از این بسیار اتفاق افتاده بود. من با زرنگی از مرکز درمانی فرار می‌کردم با این ادعا که شفا یافته‌ام و به روشن‌بینی و آزادی از اعتیادهایم دست یافته‌ام – و سپس، چند ساعت یا چند روز بعد به همان چرخه معیوب باز می‌گشتم و بدنم را از مواد پر می‌کردم به امید رسیدن به لحظه‌ای احساس خوب – و به درون اعماق جهنم و ناامیدی فرو می‌رفتم. در آن صبح خاص به لطف خدا سرانجام قادر شدم ببینم مسیر فرار مرا به کجا می‌رساند. و بدون سایه‌ای از تردید می‌دانستم که نمی‌توانم یک بار دیگر آن را تکرار کنم. می‌دانستم که اگر فرار کنم یا سر جای اولم باز می‌گردم یا از آن هم بدتر، می‌میرم. حتی با این آگاهی باز هم وجودم از میل و انگیزه به فرار پر شد.

صداهای درون سرم بلندتر و بلندتر شده بودند: فرار کن، دبی، فرار کن! از اینجا برو! تو از آن‌ها نیستی. تو نیازی به این کار نداری. می‌توانی تنهایی از پس آن برآیی! ساعت‌ها توجهم را به این صدای درونی معطوف کردم و گوش دادم. می‌خواستم باورش کنم. می‌خواستم حقیقت داشته باشد. اما واقعیت تلخ این بود که این صدا پیش از این، مرا بارها درمانده کرده بود. بنابراین، برای اولین بار تصمیم گرفتم در برابر وسوسه‌های این صدا مقاومت کنم و انتخاب کردم که حداقل این امکان را بررسی کنم که شاید نیرویی در درونم باشد که بتواند مرا تسکین دهد که در جایی که قادر به کمک به خودم نبودم، به من کمک کند.

نقد کتاب چگونه خود با عظمتی بسازیم

بر هر کس واجب است این کتاب را بخواند. کتاب چگونه خود با عظمتی بسازیم بیان مسائل معنوی در دنیای امروزی از زبان بانویی است که تاریکی ها و روشنی ها را به تمامیت زیسته و هر آنچه بیان می کند تئوری و فلسفه نیست بلکه تجربه زیست شده ایشان است. با خواندن این کتاب بهتر می فهمیم تعادلی که رابرت جانسون در کتاب راهبری با شهود درونی ازش سخن می گفت یعنی چه ؟ با خواندن این کتاب بهتر می توانیم ببینیم که سرگردانی و غوطه ور شدن در دنیای زیرین و سکنی گزیدن در منزل افسردگی کجا برایمان خاتمه یافت.

با خواندن این اثر عمیقا درک خواهید کرد که فقط یک مانع مهم و اساسی برای دسترسی شما به اهدافتان وجود دارد و آن باور شماست. دبی فورد با بیان سرگذشت خود، در تلاش است تا شما را به خود برترتان برساند. او در این اثر تامل‌برانگیز و الهام‌ بخش چگونگی رهایی از ضعف و تاریکی، درک عظمت و بزرگی خویش و در نهایت دستیابی به احساس شادی و رضایت را با بهره از تقدس، خدایی بودن و دعا آموزش می دهد.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 2,861 بار

Debbie%20Ford%20 %D8%AF%D8%A8%DB%8C%20%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF 8

عنوان کتاب: چگونه خود با عظمتی بسازیم

نویسنده: دبی فورد

مترجم: مرضیه مروتی

تعداد صفحات کتاب: 157 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9.56 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

این کتاب شامل فعالیت‌هایی است که بچه‌ها را کاملاً سرگرم می‌کند، دقیقاً همان‌طور که بازی‌ها این کار را می‌کنند. کودکان در حال بازی، دنیای اطراف‌شان را فراموش می‌کنند. وقتی کاملاً جذب بازی شدند...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 719
کتاب حاضر به شما اجازه می‌دهد که به عنوان یک آفریننده از قدرت ذهن و اندیشه‌های خود استفاده کنید تا واقعیتی بسازید که می‌خواهید. در حقیقت تمام پدیده‌ها که ذرات مادی هستند از نیرو...
بروزرسانی: 3 هفته قبل
تعداد بازدید: 2547

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *