فلسفه ی تنهایی

قیمت اصلی 39.000 تومان بود.قیمت فعلی 35.000 تومان است.

تجربه و هنر زندگی

نویسنده:

مترجم: خشایار دیهیمی

تعداد صفحات کتاب: 176 صفحه

حجم فایل: 18.04 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

کتاب فلسفه ی تنهایی pdf

دانلود کتاب فلسفه ی تنهایی pdf

کتاب فلسفه ی تنهایی هم مانند سایر کارهای نویسنده، از منظر فلسفی و البته با زبانی نسبتاً ساده نوشته شده و لارس اسوندسن در آن کوشیده است، جنبه‌های مختلف تنهایی را بررسی کند.

بد نیست این را هم بگوییم که با وجود سادگی و روان بودن متن – نسبت به پیچیدگی فلسفی موضوع تنهایی – همچنان این کتاب را نمی‌توانید پیوسته و به سرعت بخوانید. به‌نظر می‌رسد که خواندن آرام هر فصل، و اختصاص زمان به فکر کردن درباره‌ی آن، در مورد این کتاب می‌تواند اثربخش‌تر باشد.

هر جا انسان ها حضور داشته باشند، تنهایی نیز هست. کتاب فلسفه ی تنهایی با استفاده از آخرین تحقیقات در فلسفه، روانشناسی و علوم اجتماعی، به کاوش در انواع مختلف تنهایی می پردازد و عوامل اجتماعی و روانشناسانه ای را بررسی می کند که باعث می شوند افراد به سوی تنهایی و انزوا حرکت کنند. اسوندسن در این اثر، نگاهی به اهمیت دوستی و عشق می اندازد و نشان می دهد که تنهایی چگونه می تواند بر کیفیت زندگی، و سلامت روحی و جسمانی ما تأثیرگذار باشد. او همچنین بیان می کند که مشکل اصلی جامعه ی مدرن، همه گیر شدن تنهایی نیست بلکه کمبود «خلوت» در زندگی انسان ها است.

کتاب فلسفه ی تنهایی، همچنین به ما یادآور می شود که تنهایی می تواند وجوه ژرفی از شخصیت ما و جایگاهمان در جهان را برای ما آشکار سازد. نویسنده می گوید: هیچ لازم نیست که حس تنهایی را من توصیف کنم. از همان کودکی با تنهایی آشنایید، از آن روزی که یکهو متوجه شدید همه همبازی دارند جز شما؛ از همان سرِ شبی که می‌خواستید با کسی بگذرانید ولی تنها ماندید؛ از آن مهمانی که حتی یک نفر آشنا نبود و دورتان پُر بوده از آدمهایی که داشتند با هم اختلاط میکردند…

از آن شبی که کنار عشقتان گذراندید و خیلی خوب می‌دانستید که دیگر همه چیز بین‌تان تمام شده است؛ و از آن لحظه‌ای که تنها ماندید در آپارتمان خالی وقتی که او برای همیشه رفته بود. همیشه باید بابتِ عشق بهایی پرداخت، و تنهایی بخشی از آن است. هر آدمی که عاشق باشد، یا به کسی فکر کند، در غیابِ آن فرد، وقتی که چه جسمانی چه عاطفی ترک می‌شود، حتماً تنهایی را تجربه خواهد کرد…

نقد کتاب فلسفه ی تنهایی pdf

تنهایی چیست؟ چه کسانی به آن مبتلا می‌شوند؟ چرا حس تنهایی بروز پیدا می‌کند و پدیدار می‌شود جا خوش می‌کند و بعد ناپدید می‌شود؟ آیا تنهایی به همان ترسناکی و دردآوری است که رسانه‌ها نشان می‌دهند؟ احساس تنهایی که وحشتناک و دردناک است، با خود تنهایی متفاوت است؟ یا می‌توان آن را و شناخت آن را دلچسب دانست؟ از این جهت که ما را به شناخت از خودمان برساند و به ما کمک کند تا به جایگاه خودمان در جهان هستی پی ببریم؟ لارس اسونسن در کتاب فلسفه ی تنهایی درباره این مفاهیم صحبت می‌کند.

او تنهایی و تفسیر غلطی را که از آن داشته است، اینطور تعبیر می‌کند که «تقریبآ هرآنچه گمان می‌بردم درباره تنهایی می‌دانم خلاف از آب درآمد. گمان می‌بردم مردها تنهاتر از زن‌ها هستند، گمان می‌بردم آدم‌هایی که احساس تنهایی می‌کنند منزوی‌تر از بقیه آدم‌ها هستند. فکر می‌کردم رسانه‌های اجتماعی چون جایگزین معاشرت‌های عادی شده‌اند آدم‌ها را تنهاتر کرده‌اند. و البته فکر می‌کردم احساس تنهایی را، با آنکه پدیده‌ای ذهنی است، در بستر محیط اجتماعی بهتر می‌توان درک کرد تا با پرداختن به خصلت‌های فردی. علاوه بر این، فکر می‌کردم این افزایش ربط مستقیمی به فردگرایی مدرن متأخر دارد و در جوامع فردگرا نرخ تنهایی بالاتر از جوامع جمع‌گرا است.»

اما پس از اینکه به این پژوهش مشغول شد، تنهایی به مفهوم دیگری بدل شد که البته نتیجه‌اش را می‌توان در کتاب فلسفه ی تنهایی خواند. در حقیقت هرچند احساس تنهایی می‌تواند به مساله‌ای حاد و جدی بدل شود که تاثیرات بسیاری بر زندگی افراد دارد، اما در عین حال تنهایی به خودی خود می‌تواند باعث شود تا به درک و دریافت جدیدی از جهان برسیم. این کتاب به شما نشان می‌دهد که امروزه مردم در هر جایی که حضور دارند، تنهایی نیز حس می‌شود؛ فرقی ندارد که شما در مکانی ساکت یا آرام باشید یا در یک فضای شلوغ و پر سروصدا. در هر صورت این احساس عمیق انسانی جنبه‌های مثبت و منفی دارد که این کتاب ارزشمند به خوبی آن را شرح داده است.

لارس اسونسن با بهره گیری از آخرین تحقیقات در زمینه فلسفه، روانشناسی و علوم اجتماعی به ریشه و فلسفه تنهایی پرداخته و ویژگی‌های روانشناختی و اجتماعی آن را بررسی می‌کند. همچنین او به اهمیت دوستی و عشق می‌پردازد و از تاثیر تنهایی بر روی کیفیت زندگی انسان‌ها و سلامت جسمی و روانی‌شان می‌گوید.

حتی نویسنده در کتاب فلسفه ی تنهایی استدلال می‌کند؛ مشکل اصلی جامعه مدرن امروزی، تنهایی بیش از حد انسان‌ها نیست بلکه مسئله نبود خلوت بسیار کم آدم‌ها با خودشان است؛ اینکه لحظاتی مخصوص برای خود داشته باشند و بتوانند به چیزهای عمیق‌تری همچون معنای زندگی فکر کنند.

علاقه‌مندان به مطالعات فلسفی و مطالعات مربوط به زندگی را به خواندن کتاب فلسفه ی تنهایی pdf دعوت می‌کنیم.

آنچه خواندید...

کد کتاب: 1207 نویسنده:

محصولات مرتبط

سایر کتاب‌های پیشنهادی...

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فلسفه ی تنهایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *