هر اتفاقی دلیلی دارد

آخرین ویرایش: 11 ماه قبل
هر اتفاقی دلیلی دارد و دروغ های دیگری که دوست داشته ام (nbookcity.com)

معرفی کتاب هر اتفاقی دلیلی دارد

تا به حال شده در زندگی‌ تان اتفاقی برایتان بیفتد که سخت درگیر آن شوید؟ مثلا ناگهان متوجه شوید که سرطان دارید! آیا باید بپذیرید که نمی‌توانید تغییری ایجاد کنید و باید درد را تحمل کنید؟ آیا می‌شود این مساله را رها کرد؟ کتاب هر اتفاقی دلیلی دارد و دروغ‌ های دیگری که دوست داشته‌ ام  شرح حالی شگفت‌ انگیز است که باید در قفسه‌ی هر کتابخانه‌ای باشد، چون این کتاب فوق‌العاده هست! یک زن سی و پنج ساله ی عادی با زندگی خوب و آرامی بود… تا این که دکترها تشخیص دادند که به سرطان روده ی بزرگ مبتلا شده است.

کیت باولر در کتاب هر اتفاقی دلیلی دارد، مخاطبین را به درون زندگی خود می برد و تأملات و برداشت های تأثیرگذار و ارزشمندش درباره ی ایمان، دوستی، عشق و مرگ را با آن ها سهیم می شود. او که تلاش می کند از زمان باقیمانده ی خود در کنار پسر و همسرش بیشترین استفاده را ببرد، درمی یابد که باید عادت خود در فکر کردن به «آخر ماجرا» را کنار بگذارد و فقط به «قدم بعدی» بیندیشد. باولر می خواهد بفهمد چرا از دست دادن کنترل چیزی که از ابتدا نیز در کنترل ما نبوده، اینقدر برای خودش و به طور کلی انسان ها سخت است. باولر درنهایت این حقیقت را درک می کند که زندگی بدون او نیز ادامه خواهد داشت.

چکیده کتاب

کیت باولر در کتاب هر اتفاقی دلیلی دارد شرح حال بیماری‌اش درد و رنج آن و این که چگونه این بیماری سبب شد تا شروع به تحقیق در باورها و اعتقادات مردم امریکا کند را برای ما روایت کرده است. این کتاب تمامی پرسش‌ها و پاسخ‌‌های باولر را درباره معنویات دربردارد. کیت سرطان دارد و زیاد زنده نخواهد ماند اما با این همه شوق زندگی به طور غریزی و بی‌‌آنکه او بداند، درونش جریان دارد و او را به پیش می‌برد و البته برای او سوالاتی هم ایجاد شده است.این که آیا واقعا خدا عادل است؟ این که اعتقاد مردم به منش و روشی به اسم کیش رفاه که در حال حاضر در آمریکا و جهان در حال تبلیغ است چیزی بیهوده است؟ و پرسش‌های اساسی دیگر درباره خدا، ایمان و سرنوشت.

بخشی از متن کتاب

من فکر می‌کردم سوگواری، نگاه کردن به گذشته است: مردان پیری که بار پشیمانی‌های‌شان را بر دوش می‌کشند یا جوانانی که به آن‌چه باید می‌داشتند، فکر می‌کنند. حالا می‌بینم نگاهی گذرا از میان اشک‌ها به آینده‌ای تحمل‌ناپذیر است. جهان را نمی‌توان تنها با نیروی عشق بازساخت. دنیای بی‌رحم خواستار تسلیم به امری ناممکن است: جدایی، شکستگی، پایانی بی‌پایان. گاهی بدی‌ها و شروع‌های اشتباه و روابط در هم شکسته را ترک می‌کنیم. من در زندگی‌ام به دنبال چیزهایی گشته‌ام که پیشرفت‌شان دهم، گناهانی که از آن‌ها توبه کنم، چیزهایی که به خدا بدهم تا بگویم: «اینک همه‌چیز را دادم.» اما وقتی خانواده‌ام را رها می‌کنم، موضوع کاملاً فرق دارد:

سه حلقه‌ی یک زنجیر. من حق واگذاشتنش را ندارم. وقتی لحظه‌ای کنار گهواره‌ی پسرمان می‌ایستم، می‌توانم عطش را در چشمان همسرم ببینم. طوری به من نگاه می‌کند که گویی دارم در پس‌زمینه‌ای خاکستری محو می‌شوم. به او چشم می‌دوزم؛ چراکه این تنها کاری است که از دستم برمی‌آید. می‌توانم با آن مرد ملایم باشم، لحن صدایم را نرم نگه دارم و وقتی خوابش می‌برد، پتو را دور بازوی عضلانی برهنه‌اش بپیچم. می‌توانم تلاش کنم ارتباطی برقرار کنم. می‌دانم، می‌دانم. آب بالا می‌آید و خاکریزها ممکن است بشکنند و همه‌ی ما را از میان ببرند. اما تا آن‌گاه، من این‌جایم. دست نخواهم کشید.

نقد و بررسی کتاب هر اتفاقی دلیلی دارد

کتابی که در پیش و رو دارید کتابی است درباره ی گذشته ها و آینده ها و این که مردم چگونه در میانه ی درد، تصمیم شان را درباره ی این سوال ابدی می گیرند: چرا؟ چرا این اتفاق دارد برای من پیش می آید؟ کجا می توانستم به گونه ای دیگر عمل کنم؟ آیا واقعا هر اتفاقی دلیلی دارد؟ اگر بپذیرم آن چه در حال وقوع است، چیزی ات که نمی توانم تغییرش دهم، آیا می توانم بیاموزم چگونه رهایش کنم؟…. کیت باولر تحقیقات گسترده ای را راجع به قوانین مختلف نموده و در نهایت راه حلی را ارائه می دهد که می تواند به یکایک ما کمک بسزایی کند.

کیت باولر زنی ۳۵ ساله، متفکر و خوشبخت است؛ به قول خودش در درس و کار، ازدواج و فرزندانی سالم موفق بوده است اما ناگهان با مسائله‌ای دردناک و سنگین در زندگی‌اش رو‌به‌رو می‌شود. او به دکترهای زیادی مراجعه می‌کند و متوجه می‌شود که دچار بیماری سرطان شده است و زمان زیادی برای زندگی ندارد. او سعی می‌کند دلیل این مساله را بیابد و در این میان با واقعیات زیادی روبرو می‌شود. خواندن این کتاب را از دست ندهید، چون کیت باولر الهام‌ بخش شما خواهد بود.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

تعداد بازدید: 746 بار

Kate%20Bowler%20 کیت%20باولر

عنوان کتاب: هر اتفاقی دلیلی دارد

و دروغ های دیگری که دوست داشته ام

نویسنده: کیت باولر

مترجم: حسین طبیبی

تعداد صفحات کتاب: 182 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9.8 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

این پست صرفا جهت معرفی کتاب به خوانندگان می باشد.

نوشته‌های مشابه

رولف دوبلی نویسنده، کارآفرین و رمان نویس مشهور سوئیسی است  که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۶ در لوتسرن سوئیس متولد شد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بالایی دست یافت. وی پس از نوشتن...
بروزرسانی: 1 روز قبل
تعداد بازدید: 35128
بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 7 روز قبل
تعداد بازدید: 113

2 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر می شه لطفا کتاب های میشل دومونتین را هم به سایتتون اضافه کنید از جمله کتاب در باب دوستی و کتاب در باب خلوت گزینی

    1. سلام، وقت شما هم بخیر
      ممنون از حضور و پیشنهاد شما، حتما بررسی میشه و در صورت امکان به کتابهای سایت افزوده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *