یادمان می تراود مهتاب

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
می تراود مهتاب یادمان نیما یوشیج (nbookcity.com)

دانلود کتاب یادمان می تراود مهتاب

در کتاب یادمان می تراود مهتاب شش مقاله در جهت شناخت بیشتر نیما یوشیج گرد آوری شده است. این کتاب اگر نیما شناسی نباشد، گام های نخستینی است که در این راه برداشته شده.

دگرگونی های شعر پیش از نیما از مرتضی ذبیحی، نگاهی به افسانه نیما سعید قاضی سعیدی، تحول نیمایی در شعر از عباس آذر پی، نیما و دیگران مجتبی مسعودی، نیما، نوآوری و سنت سعید شیری، درآمدی بر چند و چون تأثیرپذیری نیما از شعر نو اروپا به قلم موسی اکرمی مقالات این یادنامه را تشکیل می دهد. این مقالات را مجتبی مسعودی گرد آورده و در سال 1373 به طبع رسانده است.

از زبان گردآوردگان 

زمستان ۷۱ به پیشنهاد یکی از دوستان، گروهی از اهل قلم اراک تصمیم گرفتیم به مناسبت هفتادمین سال انتشار «افسانه، مراسم یادبودی در یکی از دانشگاههای اراک برگزار کنیم – البته این امر بی سابقه هم نبود که همین گروه قبلا مراسمی به یاد بود و بزرگداشت فردوسی و نظامی برگزار کرده بود – هر کدام مطالبی تهیه کردیم و خود را آماده برگزاری مراسم که خبر رسید دانشگاه یاد شده به دلایلی نمی تواند سالن در اختیار ما بگذارد.

استاد ارجمند جناب آقای محمدرضا محتاط – که از خادمین راستین فرهنگ و ادب ایران هستند و در اراک چهرانی شناخته شده و صاحب نام – پیشنهاد کردند حال که چنین است مطالب آماده شده را به صورت کتاب در اختیار علاقمندان قرار دهیم که برد وسیع تری هم داشته باشد. خود ایشان نیز دست به کار شدند و با زحمت و تلاش فراوان کارهای حروف چینی و فیلم و زینک را به عهده گرفته است.

شعر می تراود مهتاب

مي تراود مهتاب / مي درخشد شب تاب /  نيست يك دم شكند خواب به چشم كس و ليك / غم اين خفته ي چند / خواب در چشم ترم مي شكند / نگران با من استاده سحر / صبح مي خواهد از من / كز مبارك دم او آورم اين قوم به جان باخته را / بلكه خبر

 در جگر ليكن خاري / از ره اين سفرم مي شكند / نازك آراي تن ساق گلي /  كه به جانش كشتم/  و به جان دادمش آب / اي دريغا به برم مي شكند/ دست ها مي سايم / تا دري بگشايم/  بر عبث مي پايم /  كه به در كس آيد / در و ديوار به هم ريخته شان / بر سرم مي شكند / مي تراود مهتاب / مي درخشد شب تاب / مانده پاي آبله از راه دراز / بر دم دهكده مردي تنها / كوله بارش بر دوش / دست او بر در،مي گويد با خود: غم اين خفته ي چند / خواب در چشم ترم مي شكند.

تعداد بازدید: 728 بار

Nima Yooshij %D9%86%DB%8C%D9%85%D8%A7 %DB%8C%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AC 1

عنوان کتاب: می تراود مهتاب (یادمان نیما یوشیج)

نوشته جمعی از نویسندگان

به کوشش مجتبی مسعودی

تعداد صفحات کتاب: 258 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.25 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف جدیدترین اثر ریچل هالیس، نویسندۀ کتاب پرفروش خودت باش دختر، شما را در راه رسیدن به رویایتان و موفقیت‌هایی که قرار است در زندگی کسب کنید، یاری می‌کند...
بروزرسانی: 7 ساعت قبل
تعداد بازدید: 14866
ریچل هالیس در کتاب خود، به ما می‌گوید که باید از باور کردن دروغ‌هایی که درباره‌مان گفته می‌شود دست برداریم تا تبدیل به همان کسی شویم که واقعاً هستیم. این کتاب می‌تواند زندگی زنان و دختران را تغییر دهد...
بروزرسانی: 8 ساعت قبل
تعداد بازدید: 27835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *