دستی میان دشنه و دل

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
دستی میان دشنه و دل (nbookcity.com)

دانلود کتاب دستی میان دشنه و دل

یکی دیگر از آثار ماندگار خسرو گلسرخی کتاب دستی میان دشنه و دل می باشد. این کتاب به کوشش کاوه گوهرین گردآوری شده است و حاوی نوشته های پراکنده نویسنده می باشد.

اگر قبلا کتاب حماسه گلسرخی را خوانده باشید با روحیات و طرز فکر این نویسنده همیشه ماندگار آشنایی دارید. نویسنده ای که در میدان چیتگر تهران در برابر جوخه اعدام ایستاد. همچنین کتاب بیشه بیدار نیز یکی دیگر از نوشته های گلسرخی می باشد که قبلا به صورت رایگان در اختیار کاربران عزیز قرار گرفته است و حاوی شعرهای آزادی خواه و درخور مطالعه می باشد.

مجموعه نوشته‌های پراکنده از زبان گردآورنده

از نظر من مقالات و ترجمه های خسرو گلسرخی بیشتر رنگ و بوی سیاسی دارند و این زاده ایدئولوژی زدگی خسرو گلسرخی است. اما در آن میان می توان آثاری یافت که قابل اعتنا باشند و از نظر ارزش ادبی قابلیت کنکاش داشته باشند. خسرو انسانی جست وجوگر و پویا بود. او پس از پایان تحصیلات در قم و ادامه تحصیل در تهران با پشتکار خود زبان فرانسه را از دایی اش علی وحید آموخت و علاقه اش به زبان فرانسه سبب شد که بسیاری مقاله و شعر ترجمه کند که من همه آنها در را مجموعه مقالاتش گرد آورده ام. برای نمونه ترجمه او از یک مقاله «لوسین گلدمن» نظریه پرداز رومانی الاصل فرانسوی سبب شد که جامعه ادبی ایران برای نخستین بار با «گلدمن» آشنا شود.

بخشی از سخنان گلسرخی در دفاعیه خود

هنگامی که مارکس می‌گوید: «در یک جامعه طبقاتی ثروت در سویی انباشته می‌شود و فقر و گرسنگی و فلاکت در سویی دیگر در حالیکه مولد ثروت طبقه محروم است.» و مولا علی می‌گوید: «قصری بر پا نمی‌شود مگر آنکه هزاران نفر فقیر گردند.» در این دو گفته نزدیکی بسیاری وجود دارد و در این تاریخ می‌توان از مولا علی به عنوان نخستین سوسیالیست جهان نام برد و از سلمان پارسی‌ها و اباذر غفاری‌ها. – در ایران انسان را به خاطر داشتن فکر و اندیشیدن محاکمه می‌کنند. این نوع برخورد با یک جوان یادآور انکیزیسیون و تفتیش عقاید قرون وسطایی است.»

کاربران عزیز می توانند کتاب دستی میان دشنه و دل را به صورت رایگان دانلود و مطالعه نمایند.

تعداد بازدید: 361 بار

Khosrow Golsorkhi %D8%AE%D8%B3%D8%B1%D9%88 %DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%B1%D8%AE%DB%8C 2

عنوان کتاب: دستی میان دشنه و دل

نوشته های پراکنده

نویسنده: خسرو گلسرخی

به کوشش کاوه گوهرین

تعداد صفحات کتاب: 289 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.93 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

کتاب بیشه بیدار اثر خسرو گلسرخی است؛ در این مجموعه؛ علاوه بر برگزیده شعرها و مقاله‌های خسرو گلسرخی، متن وصیت‌نامه او نیز چاپ شده است. این دفتر به یاد طنین پر شکوه اعتراض که امروز در گوش ما است گردآوری شده است.
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1352

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *