ایزاک نیوتن و قوانين حرکت

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
ایزاک نیوتن و قوانين حرکت (nbookcity.com)

دانلود کتاب ایزاک نیوتن و قوانين حرکت

کتاب ایزاک نیوتن و قوانين حرکت جلد سوم مجموعه کتاب های کمیک استریپ مخترعان و کاشفان است.

که داستان زندگی ایزاک نیوتن فیزیکدان و اخترشناس انگلیسی و وضع قوانین حرکت و گرانش توسط او را روایت می کند. این کتاب جذاب و کتاب‌های دیگر این مجموعه برای افزایش اطلاعات تاریخی و علمی نوجوانان نوشته شده‌اند.

بخشی از متن کتاب

قانون اول: یک جسم در حال سکون یا حرکت مستقیم خطی باقی می ماند مگر اینکه نیرویی بر آن وارد شود. قانون دوم: نسبت تغییر در شتاب یک جسم بستگی به جرم آن جسم و نیروی وارد بر آن جسم دارد. قانون سوم: نیروها به صورت جفت وارد می شوند. وقتی یک جسم فشاری به جسم دیگر وارد می کند جسم دوم هم به همان مقدار به جسم اول نیرو وارد می کند.

ایزاک نیوتن در ۲۵ دسامبر ۱۶۴۲ به دنیا آمد. نیوتن یک نوع تلسکوپ جدید را اختراع کرد. در تلسکوپ انعکاسی نیوتن برای آوردن نور اشیا در فاصله دور به کانون از آیینه ها به جای لنزها استفاده شده است. اخترشناسان هنوز از این نوع تلسکوپ استفاده می کنند. نیوتن برای شرح قوانین حرکت ریاضیات جدیدی به نام حساب اختراع کرد. حساب به شما این امکان را می دهد که طول، مساحت و حجم یک جسم را محاسبه کرده همچنین چگونگی تغییر وضعیت و شتاب جسم را در هر لحظه بدست آورید.

در سال ۱۶۹۶ دانشگاه ترینیتی را ترک کرد تا رئیس ضرابخانه سلطنتی بریتانیا در لندن شود. نیوتن وظیفه پول سازی خود را خیلی جدی گرفت. او سازمان را خیلی کارآمدتر کرد. اما در سال ۱۷۰۵ ملکه آن، نیوتن را شوالیه خواند و لقب سر ایزاک نیوتن را به او داد. شوالیه شدن در انگلستان یک افتخار است و به قهرمانان ملی داده می شود. ادموند هالی ستاره شناسی بود که بازگشت ستاره دنباله دار را کشف و پیش بینی کرد. این ستاره دنباله دار بعدها به نام ستاره دنباله دار هالی شناخته شد.

اكتشافات نیوتن ریشه در کار دانشمندان بزرگ قبل از او داشت. کوپرنیک، گالیه و کپلر دانشمندانی بودند که پایه ایده های نیوتن را مهیا کردند. نیوتن یک بار نوشت: “اگر من بیشتر از دیگران دیدم به خاطر این بود که روی شانه های بزرگان ایستادم.” نیوتن یک واحد اندازه گیری علمی دارد که از نام او گرفته شده است. واحدی که برای اندازه گیری نیرو استفاده می شود نیوتن نامیده می شود.

نقد کتاب ایزاک نیوتن و قوانين حرکت

ایزاک نیوتن یکی از تأثیرگذارترین دانشمندان علوم مدرن و فیزیک کلاسیک در سال 1642 در انگلستان به دنیا آمد. او عضو کالج معروف ترینیتی انگلیس و همچنین دومین استاد کرسی ریاضیات لوکاسی در دانشگاه کمبریج بود. او مطالعاتی هم در زمینه ستاره‌شناسی، طیف نور و ساختارهای تشکیل‌ دهنده آن انجام داد. در سال 1705، ملکه انگلستان لقب شوالیه را به نیوتن اعطا کرد و او سِر (Sir) نامیده شد.

ایزاک نیوتن سرانجام در سال 1727 در خواب درگذشت.

تعداد بازدید: 437 بار

Isaac%20Newton%20 %D8%A2%DB%8C%D8%B2%D8%A7%DA%A9%20%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%AA%D9%86

عنوان کتاب: ایزاک نیوتن و قوانين حرکت

نویسنده: آندرا جیانوپولوس

مترجم: کتایون محمدی

تعداد صفحات کتاب : 34 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 13.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در دنیای امروز معنای ثروت تغییر کرده است و دیگر داشتن هواپیمای اقتصادی و کشتی خصوصی به معنای ثروت نیست. در دنیای امروز کسی ثروتمند است که بتواند تصمیم بگیرد و بر اطرافیانش یا به قول گادین روی قبیله‌اش تاثیر بگذارد...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 278
موریس کارم در شعرهایش از طبیعت، عشق، مادرش، حیوانات، زندگی روزمره و لحظه‌های کودکی حرف می‌زند. زبان اشعارش بسیار ساده است و تاحدی این سادگی مدیون معلم بودن او است او به خوبی می توانست زیبایی‌های...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 253

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *