بازگشت هرمان بروخ

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
بازگشت هرمان بروخ (nbookcity.com)

دانلود کتاب بازگشت هرمان بروخ

کتاب بازگشت اثر هرمان بروخ حاوی داستان های کوتاهی ست از این نویسنده سرشناس.

بروخ خود فلسفه‌دان بود و از نسل اکسپرسیونیست‌های آلمانی و مانند هم‌ نسلانش متأثر از اندیشه‌های فریدریش نیچه. افزون بر این، نشانه‌هایی از نظریه‌های روان‌کاوانه زیگموند فروید و کارل گوستاو یونگ و همچنین اندیشه های هستی شناسانه مارتین هایدگر را به وضوح در آثارش می توان دید.

خلاصه کتاب

کتاب بازگشت هرمان بروخ شامل ۵ داستان کوتاه است به نام های: اندکی سرخوردگی، ابر در حال گذر، شبی پر از هراس، بازگشت، سطح دریا  و با توجه به اهمیت داستان «بازگشت» برای بروخ عنوان کتاب را داستان چهارم تصاحب کرده است. وجه مشترک داستان ها گذر یا ورود شخصیت ها به جایی ست که شاید خیلی از ما ساده از کنارش بگذریم و در این حین تحولی ست که اتفاق می افتد.

بخشی از متن کتاب

مسلما اکنون رهگذران دیگری نیز در پیاده رو ظاهر شدند. اما دوشیزه تنها آن بیگانه ی کند رویی را مد نظر داشت که از کاخ به سمت پایین می آمد، یا درست تر گفته باشیم، گام برمی داشت، و دقيقة همین گام برداشتنش او را با کاخ، او را با نمای مجلل انتهایی آن روبرو که انتظار دیدنش را داشت، در رابطه ای که موقتا توضیح ناپذیر بود، و شاید هرگز روشن نمی شد، قرار می داد. نه این که گمان دوشیزه بر این بود که در هیئت شخص نزدیک شونده با یکی از کارکنان پیشین دربار روبروست، یا با یکی از افسرانی که پیش از جنگ، بدان هنگام که خود او هنوز نابالغ بود، می شد به آنها به کرات و هربار با اشتیاقی تازه، اینجا، برخورد.

چنین آرزوهایی را دوشیزه که مسلما جوان به نظر می رسید، اما رفتار متینی داشت، مدت ها پیش از سر به در کرده بود، آری، تا آنجا که ممکن بود، از لوح خاطر خود زدوده بود، از این گذشته، تا آنجا که به یاد می آورد، می دانست که هر آنچه در آن زمان با کاخ در رابطه قرار می گرفت، نه تاثیری محتاطانه، که بیشتر جسورانه یا دست کم شکیل بر جای گذاشته بود، – آری به راستی که این گونه نبود، بیشتر چنان بود که انگار خشت های سبک و در حال گذر ابر، پاره هایی از ابر متراکم هنوز ناپیدایی بودند، و انگار نزدیک شدن مطلقا آرام این انسان خبر از آرامشی می داد که در نمای خارجی گسترده ی کاخ مستتر بود.

آن کس که چنین خیالاتی در سر می پرورد، باید به شهر و سبک ساختمان هایش سخت وابسته باشد. اگر چنین باشد و شخص هم وابسته باشد، آنگاه چنین خیالاتی جوی طبیعی می سازند و شخص حتی متوجه شان هم نمی شود. برای دوشیزه که از زمان کودکی اش در این شهر زندگی کرده بود، کاخ به دلایل عدیده ای ارزشمند بود و مهم. البته سبک معماری جزو دلايل ضمنی بود، و بدین خاطر او نمی دانست چرا، هنگامی که بالاخره نگاهش به نگاه مرد افتاد، سرخورده شد. این که مرد به هیچ وجه آن گونه آهسته راه نمی رفت…

نقد کتاب بازگشت هرمان بروخ

به باور نویسنده کتاب بازگشت، هرمان بروخ، آنگاه که گستره خِرد محدود می شود و معنویت از گستره آن برون رانده می‌شود، ما تنها با “خِردهایی تکه‌ تکه شده” روبرو می شویم. در این وضعیت است که عقلانیت‌های متفاوت تلاش می کنند، در محدوده اعتباری خود، مطلقیت انعطاف‌ ناپذیرشان را به کرسی بنشانند.

تعداد بازدید: 246 بار

Hermann%20Broch%20 %D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%AE

عنوان کتاب: بازگشت

مجموعه داستان

نویسنده: هرمان بروخ

مترجم: ناصر منوچهری

تعداد صفحات کتاب: 122 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 2.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

مجموعه بانو در آینه با 22 داستان تمام داستان‌هاى کوتاه ویرجینیا وولف را دربرمى‌گیرد که تعدادى از آن‌ها در اولین مجموعه داستانى‌اش با عنوان «دوشنبه یا سه شنبه» در زمان حیات خود نویسنده به چاپ رسید و برخى دیگر در کتاب کوچکى با نام«خانه‌ى اشباح» که توسط لئونارد وولف پس از مرگ ویرجینیا...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 706
مردان بی زن نام کتابی‌ است مشتمل بر مجموعه‌ ای از داستان‌های کوتاه که ارنست همینگوی، نویسندهٔ اهل ایالات متحده آمریکا، در سال ۱۹۲۷ میلادی منتشر کرد. این کتاب شامل ۱۴ داستان کوتاه است که ۱۰ داستان آن قبل از انتشار کتاب در مجلات مختلف به چاپ رسیده بود.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1563

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *