بالاتر از طنز

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
بالاتر از طنز (nbookcity.com)

دانلود کتاب بالاتر از طنز

نویسنده در مقدمه کتاب بالاتر از طنز گفته است: زمانی که دانستم زندگی تلخ است، شوخ طبعی پیشه کردم. دانستم جاودانه نیستم پس بدون توقع مهربانی کردم. دانستم دنیا دار مکافات است پس به آزار کسی کوشش نکردم و در آخر دانستم که مرگ خبر نمی کند، پس زندگی کردم. باور کنید اگر مضمون این کتاب طنز نبود؛ صادقانه در هر صفحه می نوشتم که تا چه اندازه سختی، شب بیداری و تلخی روزگار را چشیدم تا این کتاب به مرحله ی چاپ برسد.

به قول زنده یاد حسین پناهی «چه اوقات تلخی که برمن گذشت… گواه دل ریش من ماه بود…» به هر حال امیدوارم شما عزیزان از خواندن کتاب بالاتر از طنز لذت ببرید و لبخند بزنید؛ که همین لبخند و شادمانی شما برای آسایش روحی و زدودن خستگی زحمات این بنده حقیر کافیست.

خلاصه کتاب

کتاب بالاتر از طنز تجربه چند سال تلاش و تحقیق احمد حسینی در حوزه طنزنویسی است. این کتاب با طنزی بسیار قوی به بیان مسائل و مشکلات اجتماعی و … به صورت داستان‌های کوتاه و شعر پرداخته است. طنز و فکاهی قرار گرفته در داستان، می تواند لحظات شیرینی را برای شما عزیزان رقم بزند بنابراین خواندن این کتاب را به طنزدوستان عزیز توصیه می کنیم.

بخشی از متن کتاب

زن و مرد جوانی با هم زندگی می کردند… مرد دائما غر می زد و گله می کرد که چرا هرچقدر کار می کند پولی برای پس انداز باقی نمی ماند و همیشه اول ماه پادشاه هستند و آخر ماه گدا! اما همسرش که زن فهمیده ای بود بعد از اینکه چند عدد دمپایی به سمت شوهرش پرتاب کرد! با جیغی نیمه بلند گفت: تو روزی دو پاکت سیگار می کشی اگه ترک کنی همش میشه پس انداز تازه سلامتیت هم حفظ میشه…خلاصه چند روز این بحث به درازا انجامید و بالاخره زن توانست شوهرش را مجبور به ترک سیگار بکند. با شگردی جدیدتر!

مرد سیگار را ترک کرد و طبق فرمایش همسرش به مغازه رفت و یک قلک بزرگ خرید که خیلی هم بزرگ بود! او برای اینکه دیگر هوس سیگار نکند به مدت یک سال هرروز پول دو بسته سیگارش را در قلک می انداخت… با این کار هم روحیه خودش بهتر می شد و هم فکر سیگار از سرش بیرون میرفت و خیالش هم راحت بود حداقل پس اندازی برایش می ماند… بیش از یک سال از این ماجرا گذشت. همسرش مدتی بود با گله و شکایت می گفت: پوسیدیم توی خانه و یک مسافرت مارا نبردی… مثل شوهر مرضیه که هر هفته برای گردش یا کنار پرزین می روند یا زرد عليا… اصلا در این یک سال ما را یک على پهونده هم نبردی.

بعد از این صحبتها شوهر ناچار شد که برای تأمین هزینه سفر دست به دامن قلک بشود، برای همین مرد قلک بزرگش را شکاند… چیزی که می دیدند باورکردنی نبود، حدود ده میلیون پول نقد در قلک بود….زن از شدت ذوق و شوق چند روز گریه کرد و مرد هم واقعا خیلی متعجب و خوشحال شد که هم می تواند مشکلات مالی اش را حل کند و هم اینکه به یک مسافرت توپ بروند… اما این مرد در یک حرکت پیش بینی نشده، کل مبلغ ده میلیون تومان پول را یکجا «سیگار» خرید… و درواقع هم خودش را بیچاره کرد هم گند زد به داستان آموزنده ی ما… یکی نیست به این بگه: آخه مردتیکه بی شعور تو که قصد نداشتی سیگار رو ترک کنی چه مرضی داشتی داستان مارو خراب کردی… خدا ذلیلت کنه بشر… راستی ! همسرش بعد از این قضیه طلاق گرفت.

نقد کتاب بالاتر از طنز

کتاب حاضر اثری از سید احمد حسینی احمدفدااله معروف به احمد سید است که توسط نشر متخصصان به چاپ رسیده است. ایرانیان از دیرباز در طنز و فکاهی ید طولایی داشته اند. شاعران و نویسندگان بزرگ ایرانی مانند سعدی و یا ملک الشعرای بهار از زبان طنز برای بیان سخت ترین مطالب و مفاهیم استفاده کرده اند و نمونه های بسیار موفقی را به نگارش در آورده اند. کتاب بالاتر از طنز به بیان موضوعات اجتماعی با زبان طنز و شوخی می پردازد. می توان این کتاب را حاصل تجربه نویسنده دانست که خواسته آنها را با کتاب خوانان به اشتراک بگذارد، از این رو برای تاثیر بیشتر به زبان طنز نگارش کرده است.

تعداد بازدید: 459 بار

%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B7%D9%86%D8%B2%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: بالاتر از طنز

نویسنده:  سیداحمد حسینی احمدفداله

تعداد صفحات کتاب: 108 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.4 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در کتاب مت هیگ می‌توانید اطلاعات زیادی درباره انواع آفت‌های زندگی مدرن از قبیل از کار افتادیگ، معضلات سلامت روانی، اضطراب‌های اینترنتی، واهمه های تلفنی، تنهایی مزمن، اختلالات تغذیه، اعتیاد به اینترنت...
بروزرسانی: 2 روز قبل
تعداد بازدید: 637
کتاب تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه به قلم جان مورفی در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط مؤسسه مالی نیویورک منتشر شد. این کتاب بیش از ۵ سال عنوان پرفروش‌ترین منبع آموزشی چاپی در زمینه سرمایه‌گذاری را به خود...
بروزرسانی: 2 روز قبل
تعداد بازدید: 40999

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *