کمتر گند بزن

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
کمتر گند بزن (nbookcity.com)

دانلود کتاب کمتر گند بزن

کتاب کمتر گند بزن روی اهرم‌ها و شاخص‌ های مربوط به عمیق‌ ترین ساز و کارهای نیمه‌ خودآگاهی شما دست می گذارد.

نویسنده به شما قدرت می‌دهد تا منفی ‌ترین فکرها و رفتارهای خود را تفسیر کرده و شروع به تغییر دادن آن‌ها کنید. به ‌این ‌ترتیب شما می‌توانید زندگی‌ مورد علاقه‌تان را برای خود بسازید؛ همان زندگی‌ای که همیشه می‌خواستید اما دقیقا نمی‌دانستید چطور به آن برسید. شما در زندگی روزمره اغلب احوالات و عواطف زمزمه‌های درونی‌تان را تجربه می‌کنید و هیچ کاری برای اینکه بدانید این عواطف واقعا چه چیز می‌گویند، انجام نمی‌دهید.

کتاب کمتر گند بزن که پروژه کتاب «خودت را به فنا نده» را به سطوح بالاتری می‌رساند، به شما کمک می‌کند تا بدانید چرا با خودتان حرف می‌زنید و موضوع مهم‌تر اینکه چه چیزی مسبب این صحبت‌هاست. اگر کاری را نباید انجام دهید را انجامش می‌دهید و یا از کاری که باید بکنید سر باز زده‌اید، مشکل از خودتخریبی‌تان است، کاری که از آن خسته شده‌اید. دلیل این کار چه ملالت‌بار شدن زندگی باشد، چه پیدا نکردن شریکی درست، چه سخت‌ بودن پس‌انداز یا دست ‌یافتن به سلامتی مورد نظرتان، فرقی نمی‌کند.

برای داشتن یک زندگی فوق‌العاده‌ و غیرمعمول، تنها با بکارگیری روش‌های معمولی و پیش ‌پا افتاده نمی‌توانید به آن برسید.

در فصل سوم این کتاب می خوانیم:

این چیزیست که ما آن را زندگی می نامیم. خواستن چیزهای جدید، اعتیاد به داشته های قدیمی؟ ایده نوشتن این کتاب از یک پرسش ساده از خودم شروع شد. چرا؟ چرا زندگی ام این گونه است؟ وقتی به زندگی ام نگاهی انداختم، می توانستم ببینم که در بعضی از قسمت ها در مسیری قرار گرفته بودم که اصلا احساس خوبی به آن نداشتم. به نظر می رسید که بدون توجه به نوع نگاهم، همیشه یک چاره ناپذیری در مورد برخی از قسمت های زندگی ام وجود داشت، شکم گنده ام، شرایط مالی ام، روابط خاصم. منظورم این است که طی این سال ها این همه کار کوفتی برای رشد خودم انجام دادم، ولی چرا هنوز هم حساب بانکی ام بی اعتبار است؟

محض رضای خدا! بالگرد، جت، زیردریایی تونی رابینزم کجاست؟ چطور در این حوزه های زندگی ام تفاوتی ایجاد نکرده ام؟ اینطور نیست که نتوانم پول دربیاورم، نه! فقط میخواهم بدانم که چطور همیشه اینقدر برای درآوردن پول تلاش کردم؟ این طور نیست که ندانم چطور بدنم را به فرم ایده ئال برسانم، بلکه چرا همیشه زودگذر و موقتی ست؟ اهمیتی ندارد چقدر تلاش کرده ام، من دائما در این چرخه های پیروزی شکست، پیروزی شکست خواهم بود و در پایان تمام اینها، بازهم برمی گردم به همان خانه اول. زمان هایی بوده که حقیقتا در پس آن یویوی واقعی زندگی بوده ام.

اصلا فرقی نمی کرد که می دانستم در چرخ های مشابه قرار گرفته ام و همان اشتباه ها را تکرارمی کنم. درست مثل تو، من هم یک احمق کله پوک نیستم؛ می توانم بفهمم چه چیز اشتباه است. با این حال، اهمیتی نداشت که چقدر سخت تلاش می کنم، باز هم در نهایت مجبور می شدم همان کار مزخرف همیشگی را انجام دهم، و مسلما قدرتی برای متوقف کردنش نداشتم! چه…؟ می دانستم دلم می خواهد چه کار کنم، اما در انجام کارها طبق روال گذشته گیر کرده ام، بازگشت به رفتارهای قدیمی، ویران و مخرب گذشته. ممکن است بخواهی اینجا نفسی بکشی و سؤال هایی را از خودت بپرسی. چرا این کارها را انجام میدهی؟

دوباره، به فراتر از جواب معمولی ای که به خودت میدهی، برو. بیندیش. اگر به همین روش به زندگی ادامه میدهی، تمام اینها به کجا ختم می شود؟ واقعا منظورم ختم شدن است؟ نه بعضی از این مفاهیم نامعلوم از آینده ات، بلکه نگاهی سخیف به مقصدی که رفتار و اعمال فعلی ات تو را به آنجا می برند. خوب است؟ ممکن است جواب دادن به این سؤال ها برایت سخت باشد، اما این از آن دسته کاوش هاست که تو را از تله خرابکاری خودت خلاص خواهد کرد. پیش تر اشاره کردم که خودتخریبی همیشه مسائل خیلی بزرگ و شدیدی نیستند که با انجامشان زندگی مان را درب و داغان می کنیم.

درک این نکته مهم است که میلیون ها مسیر کوچک وجود دارد که ما هر روز زندگی مان را با آنها خراب می کنیم. قبل از اینکه کاری در قبالشان انجام دهی، باید متوجه شوی که مشکلی وجود دارد، البته فهمیدن این موضوع هم حائز اهمیت است که خودتخریبی می تواند به رفتارهای خیلی مخرب هم منتهی شود. خودتخریبی می تواند ازدواج ها را متلاشی سازد، خانواده ها را از هم بپاشاند، افراد را به سمت مواد مخدر قوی، الكل، قمار و اعتیاد به رابطه جنسی، خیانت و انواع و اقسام رفتارهای مخربی بکشاند که یک زندگی خوب و شایسته را به لجن می کشند …

جملات برگزیده کتاب کمتر گند بزن:

  • آزادی یعنی عکس‌العمل ما در برابر حوادث زندگی.
  • هر انسان به‌ مثابه انبوهی از انسان‌ها متولد می‌شود و فقط به‌ عنوان یک انسان از دنیا می‌رود.
  • هر انسانی محدوده‌های حوزۀ بصری خود را به محدوده‌های دنیا ارجاع می‌دهد. این خطای عقل است.
  • هیچ راه محترمانه‌ای برای گفتن این مسئله به مردم وجود ندارد که زندگی‌شان را وقف یک توهم کرده‌اند.
  • تازمانی که ناخودآگاه را به خودآگاه تبدیل نکنی، همان زندگی‌ات را اداره خواهد کرد و تو آن را سرنوشت می‌خوانی.
  • ما چیزی هستیم که وانمود می‌کنیم هستیم، پس باید در مورد چیزی که برای بودنش تظاهر می‌کنیم مراقب باشیم.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 1,815 بار

Gary John Bishop %DA%AF%D8%B1%DB%8C %D8%AC%D8%A7%D9%86 %D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D9%BE 1

عنوان کتاب: کمتر گند بزن

دست از تخریب خودت بردار و زندگی‌ات را پس بگیر

نویسنده: گری جان بیشاپ

مترجم: حسین گازر

تعداد صفحات کتاب: 134 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 12.6 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

استیو هاروی در کتاب پرش تعریف می‌کند که چگونه زمانی در فقر به سر می‌برد و با چالش‌های فراوانی مواجه بود و چه کرد تا به موفقیت دست‌یافت. وی کمدین موفقی است که جوایز بسیاری دریافت کرده، در مقام نویسنده نیز به موفقیتی چشمگیر دست‌یافته و کتاب‌هایش پرفروش و برگزیده‌...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1157
بیش‌ یادگیری: راهبرد فراگیری مهارت‌ها و دانش به صورت خودگردان و فشرده است بیش‌یادگیری یک راهبرد است. یک راهبرد تنها راه‌حل موجود برای یک مشکل معین نیست، ولی ممکن است راه‌حل...
بروزرسانی: 4 هفته قبل
تعداد بازدید: 946

2 پاسخ

  1. چقدر این کتاب عالی و مفید بود، شاید رفتارهایی که من قبلا انجام میدادم و هرگز متوجه آن نمیشدم امروز متوجه شدم، حقیقتش امروز متوجه پیامدهای اشتباه گذشته شدم و بازتاب‌های ضروری که باعث نشانه‌های معکوس داخل زندگی من میشد، بعد خواندن این کتاب به اونا واقعا پی بردم، عجیب تر اینکه قبلا باورم نمیشد که روزی این نگاه به زندگی اینگونه تغییر کنه و تجربه بزرگی برام داشته باشه، واقعا مفید و دلچسب بود، خودم شخصا این کتاب به همه دوستان توصیه و جالب میدونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *