بی گناه

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
بی گناه (nbookcity.com)

دانلود کتاب بی گناه

ساده نویسی دیوید بالداچی در کنار قدرت تخیل او سبب شده داستان کتاب بی گناه جذابیت بیشتری پیدا کند.

رمان‌های جنایی در سال‌های اخیر، توجه مخاطبین زیادی را به خود جلب کرده است. این سبک از داستان با هیجان و کشش زیادی همراه است و مخاطب را به آسانی با خود همراه می‌کند. یکی از نکاتی که در این ژانر باید به آن توجه کرد، قدرت تخیل و خیالپردازی نویسنده در طراحی شخصیت‌های جذاب و وقایع مختلف است. شخصیت‌ها و اتفاق‌های رمان حاضر کاملا تخیلی هستند و همگی ساخته و پرداخته‌ی ذهن قوی نویسنده است.

دیوید بالداچی با شخصیت پردازی قوی داستانی پر تنش و جذاب خلق کرده و با اتصال نقاط بحرانی و حساس به داستان یک اثر پیچیده و پر از علامت سوال را به نگارش درآورده است. اگرچه کتاب‌های بالداچی در ژانر جنایی و پلیسی دسته‌بندی می‌شود اما لحن و نوشته‌های او ساده و گیراست و می‌تواند ساعت‌ها خواننده را پای کتاب میخکوب کند. کتاب خواندنی پیش رو در 97 فصل کوتاه نوشته شده است. این گذر سریع از فصلی به فصل بعد، ریتم تند و پرهیجانی به کتاب بخشیده است.

خلاصه کتاب

دیوید بالداچی در کتاب بی گناه به دنبال سوژه‌ای رفته که برای عکاسان، نویسندگان، کارگردانان و دیگر هنرمندان از جذابیت زیادی برخوردار است. تا حدی که می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین موضوعات سیاست خارجی آمریکا دانست. شخصیت اصلی رمان حاضر، یک آدمکش حرفه‌ای و سرگذشت او است. این آدمکش  از سوی یک سازمان مامور می‌شود تا افراد مختلفی را در سراسر جهان به قتل برساند.

اما پس از مدتی با سازمان به اختلاف می‌خورد و ماجرای اصلی از اینجا آغاز می‌گردد. اختلاف میان این آدمکش و سازمان ماجراهای اصلی رمان را شکل می‌دهند و سازمان تصمیم می‌گیرد این آدمکش را از سر راه بردارد و به زندگی او پایان دهد. دیوید بالداچی این کتاب را در سال 2012 منتشر کرد.

خواننده با مطالعه‌ی کتاب‌ بی گناه به کشورهای زیادی نظیر اسکاتلند، اسپانیا و عربستان سفر می‌کند. قسمت اعظم کتاب به مسائل خاورمیانه و مسائل محرمانه و پیچیده‌ی سیاسی اختصاص دارد. کتاب پیش رو رمانی پرتنش است و حوادث زیادی در آن اتفاق می‌افتد. بالداچی در حال حاضر یکی از مطرح‌ترین نویسندگان آمریکایی است و اغلب آثارش در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های این کشور قرار می‌گیرند.

بخشی از متن کتاب

رابی پس از پیاده کردن جولی، در دل ترافیک حدود ۲۵ دقیقه دیرتر به دانلی رسید. اجساد را برده بودند، اما منطقه پر از خودروی پلیس بود. کنار خیابان خودروی فرماندهی اف بی آی به چشم می خورد. به احتمال زیاد از شب گذشته آنجا بودند. گزارشگران متعددی حضور داشتند. روزنامه نگارها دسته دسته ایستاده بودند. رابی با نشان دادن پلاک و کارت شناسایی از میان همه مانع ها و راهبندهای پلیس عبور کرد. گزارشگرها با صدای بلند از او سؤال می کردند. ونس جلوی رستوران رابی را ملاقات کرد.

شتاب زده و آشفته به نظر می رسید. رابی نمی توانست ملامتش کند. حق داشت. رابی پرسید: «به همه چیز تسلط داری؟» کاری نکن که سرت داد بکشم.» رابی به دنبال ونس وارد دانلی شد. کارشناسان فدرال و مأموران اف بی آی با لباس های سرمه ای با جدیت مشغول کار بودند. « آخرین آمار تلفات را دارید؟» دو تن از مجروحان دیشب در بیمارستان مردند. با این حساب جمع کشته شده ها به شش نفر رسید. ممکن است باز هم کسانی را از دست بدهیم.» تو گفتی دی اچ اس و امپی دی موی دماغت شده اند؟»

راستش را بخواهی دخالتشان فروکش کرده. کاسه کوزه شان را جمع کرده اند و رفته اند.» «خبر خوبیه.» ونس به رابی نگاه کرد. «تو در این زمینه کاری کردی؟» رابی دستش را بالا برد. «اگه اف بی آی نتواند با آن عظمتش کاری بکند، واحد خدمات پژوهش های جنایی چه کاری از عهده اش ساخته است.» بله، همینطوره.» به نظر می رسید که ونس متقاعد نشده است. دیگه چه خبر؟» خودروی اس یو وی را در فاصله یک مایلی اینجا پیدا کردیم. حق با تو بود.

به طور کامل ضدگلوله بود.» «صاحبش چه کسی بود؟» دولت آمریکا» رابی با خودش گفت با این حساب من درست می گفتم. بلومن اشتباه می کرد، اما اطلاع از این موضوع به جای اینکه حال او را بهتر کند، بدتر کرد. کدام واحد؟» خدمات محرمانه.» رابی به ونس نگاه کرد. از یکی از پارکینگ های آنان بیرون آورده شده بود.» چه جوری؟ این پارکینگ ها در همه مدت ۲۴ ساعت و در هفت روز هفته محافظت می شوند.»

نقد کتاب بی گناه

کتاب بی گناه در دسته‌ی کتاب‌های رمان و داستان‌های آمریکایی قرن بیستم قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی بزرگسال مناسب است. مهدی قراچه‌داغی، مترجم این اثر توانایی نویسنده را در خیال‌ پردازی از نقاط قوت رمانش دانست و گفت: این نویسنده با تخیل خود مسایلی را که وجود ندارند به هم متصل و با این روش داستانی جذاب را خلق می‌کند.

درونمایه‌ی اغلب داستان‌های بالداچی، جنایی و پلیسی است. آثار او بارها در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های ایالات متحده قرار گرفته و توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است.

اگر به رمان های جنایی علاقه دارید، کتاب بی گناه دیوید بالداچی برای شما لذت بخش خواهد بود.

کتاب های پیشنهادی

تعداد بازدید: 369 بار

David%20Baldacci%20 %D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%D8%AF%20%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%A7%DA%86%DB%8C

عنوان کتاب: بی گناه

نویسنده: دیوید بالداچی

مترجم: مهدی قراچه داغی

تعداد صفحات کتاب: 270 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 8.44 مگابایت

نوع فایل: PDF (ZIP)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

حتی اگر برای یک بار سعی‌ کرده‌ باشید که یک کار جدید و خلاقانه انجام دهید، حتما با چالش‌های عنوان‌ شده در این کتاب یا حداقل تعدادی از آن‌ها برخورد کرده‌اید. مطالعه‌ٔ کتاب پروازهای خلاقیت...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 257
استیو هاروی در کتاب پرش تعریف می‌کند که چگونه زمانی در فقر به سر می‌برد و با چالش‌های فراوانی مواجه بود و چه کرد تا به موفقیت دست‌یافت. وی کمدین موفقی است که جوایز بسیاری دریافت کرده، در مقام نویسنده نیز به موفقیتی چشمگیر دست‌یافته و کتاب‌هایش پرفروش و برگزیده‌...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 1157

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *