آن زندگی را انتخاب کنید که می خواهید

آخرین ویرایش: 2 هفته قبل
آن زندگی را انتخاب کنید که می خواهید (nbookcity.com)

دانلود کتاب آن زندگی را انتخاب کنید که می خواهید

دکتر تال بن شاهار در کتاب آن زندگی را انتخاب کنید که می خواهید مسیر هوشیارانه‌ای را به سوی شادی به شما نشان خواهد داد.

هیچ‌ کس دوست ندارد شکست بخورد اما بین بیزاری از شکست و ترس از آن تفاوت وجود دارد. بیزاری از شکست موجب می‌شود کاری بکنیم و برای رسیدن به موفقیت بیشتر تلاش نماییم اما ترس از شکست ما را ناتوان می‌کند و باعث می‌شود شکست را با چنان شدتی از خود دور نماییم که دیگر نتوانیم برای رشد و پیشرفت ریسک کنیم.

دکتر تال بن شاهار یک نویسنده و استاد دانشگاه است. کلاس های او با موضوعات «روان شناسی مثبت نگر» و «روان شناسی رهبری» در میان شلوغ ترین دوره ها، با حضور ۱۴۰۰ دانش جو در هر ترم – تقریبا ۲۰ درصد از کل دانشجویان دوره لیسانس – در هاروارد بود.

سخنان تال بن شاهار

نویسنده کتاب آن زندگی را انتخاب کنید که می خواهید گفته است: بیش از یک دهه، درباره روان شناسی مثبت نگر نوشته ام و تدریس کرده ام. ایده هایی از «دانش شادی» را به دانشجویان، افراد در معرض خطر، مدیران اجرایی شرکت ها و رهبران دولت ها ارائه کرده ام. 

از وقتی که در این مسیر قدم گذاشته ام، برگرداندن تحقیقات صرفا علمی علوم اجتماعی به ایده هایی در دسترس و قابل اجرا که بتواند به شکوفایی افراد ، سازمان ها و جوامع کمک کند، هدف کوشش های من بوده است.

کتاب حاضر سه نوع انتخاب را در بر می گیرد:

  1. انتخاب هایی که تقریبا در هر لحظه داریم از قبیل این که آیا لبخند بزنیم یا نفسی عمیق بکشیم.
  2. انتخاب هایی که پس از پیشامدهای ویژه داریم، مانند این که چگونه به شکست واکنش نشان دهیم یا انتخاب کنیم که از یک همکار برای کاری که به خوبی انجام داده تعریف کنیم.
  3. انتخاب هایی که مربوط به تصمیم گیری های مهم زندگی است، مانند مسیری که تصمیم می گیریم تا به عنوان شغل و حرفه دنبال کنیم یا این که انتخاب می کنیم تا به دیگران کمک و با آن ها هم کاری کنیم . این کتاب بیش تر بر روی دو نوع اول انتخاب متمرکز می شود ، اگر چه تعداد کمی از نوع سوم در سرتاسر کتاب پراکنده شده است.

بخشی از متن

ما با تغییر وضعیت دائمی بین خالی کردن و پرکردن دوباره ذخیره انرژی مان زندگی را سپری می کنیم. برای مثال، ما منابع را در طول روز مصرف می کنیم و سپس در هنگام خواب انرژی ذخیره می کنیم؛ کالری ها را در فعالیت های مختلف مان مصرف می کنیم و سپس غذا می خوریم تا آنچه را مصرف کرده ایم دوباره به دست آوریم.

ما همچنین این چرخه خالی-پر را در زندگی احساسی و معنوی مان تجربه می کنیم. فعالیت هایی وجود دارد که به ما در دوباره شارژ کردن باتری های احساسی و معنوی‌مان کمک می‌کند.

(مانند گوش دادن به موسیقی که دوست داریم، سپری کردن اوقات با عزیزان مان، یا مرخصی گرفتن) و فعالیتها و موقعیت هایی که انرژی ما را خالی می کند (از قبیل لحظات پرتنش، خشمگین شدن، یا کار کردن شبانه روزی بدون استراحت)

چرخه خالی-پر، طبیعی و اجتناب ناپذیر است. ولی، در دنیای مدرن ما – که تکنولوژی ما را از چرخه های طبیعی دور کرده است – باید برای یافتن توازن درست، بین «پرکننده ها» و «خالی کننده ها» گوش به زنگ باشیم. (ص119 کتاب آن زندگی را انتخاب کنید که می خواهید)

هنگامی که غذا و خواب به اندازه کافی به ما نرسد یا هنگامی که بیش از اندازه بخوابیم یا بیشتر از آنچه لازم داریم غذا بخوریم، به بهترین حالت عمل نمی کنیم؛ به طور مشابه، هنگامی که در یک حالت نامتوازن احساسی یا معنوی هستیم، از لحاظ روان شناسی به بهترین حالت عمل نخواهیم کرد.

مباحثهای دیرپا در روان شناسی میان آنهایی که باور دارند که شخصیت ما ثابت است، جزئی تغییر ناپذیر از آن که هستیم، و آنهایی که به شخصیت قابل انعطاف، همواره در حال تغییر با توجه به موقعیت، باور دارند، وجود دارد. پژوهش به وسیله پروفسور بر این لیتل راهی طولانی در وفق دادن دو دیدگاه به ظاهر متضاد پیموده است. 

به عقیده لیتل، ما یک «سرشت نخستین» داریم، سرشتی که فطری است. هم زمان اگر موقعیتی که خود را در آن می یابیم ایجاب کند، می توانیم «خارج از سرشت مان» هم رفتار کنیم؛ که این به گونه ای است که از اساس با سرشت نخستین ما متفاوت است.

برای نمونه، یک درون گرا در مقابل یک جمع می تواند سرزنده و با نشاط باشد (مانند یک برون گرا)، و یک برون گرا درحال مطالعه برای امتحان میتواند بی صدا در اتاقش بنشیندو مطالعه کند(مانند یک درون گرا).

کتاب های پیشنهادی

کتاب آن زندگی را انتخاب کنید که می خواهید

عنوان کتاب: آن زندگی را انتخاب کنید که می خواهید

مسیر هوشیارانه به سوی شادی

نویسنده: تال بن شاهار

مترجم: شهر کتاب

تعداد صفحات کتاب: 234 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 1.14 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

آنچه خواندید...

نوشته‌های مشابه

کتاب عملی کردن دانسته ها نوشته‌ی مشترک «کن بلانچارد»، «پاول ج. میر» و «دیک روت» می‌تواند با در اختیار گذاشتن ابزارهای ساده، به فاصله میان دانش و تجربه پایان بخشد و در عوض، به دانش و اطلاعات مخاطب بیفزاید. در توضیح پشت جلد آمده است: ما بخش کوچکی از...
بروزرسانی: 2 سال قبل
تعداد بازدید: 3691
باربارا دی آنجليس در کتاب چطور به اینجا رسیدم ؟ راه های غلبه بر نا امیدی و شکست را بررسی کرده و به ما نشان می دهد هر شخص دارای استعدادهای خاصی است و باید به بهترین شکل از آنها استفاده کند و با خودباوری روحی و معنوی و یافتن دوباره ی دریچه های امید در زندگی...
بروزرسانی: 2 هفته قبل
تعداد بازدید: 1372

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *