عملی کردن دانسته ها

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
عملی کردن دانسته ها (nbookcity.com)

دانلود کتاب عملی کردن دانسته ها

در کتاب عملی کردن دانسته ها به طور کلی با دو دسته راهکار اصلی سر و کار داریم: راهکار اصلی اول، رفع موانع و نواقص است؛ و راهکار دوم، اصلاح عملکرد و جایگزین سازی عملکرد صحیح است. بخشی از راهکارهایی که در این کتاب می‌آموزیم، به رفع برخی موانع و نواقص تمرکز دارد. مثلاً یکی از موانعی که بر سر بکارگیری دانسته‌های ما قرار دارد، و باید آن را از سر راه برداریم، فیلترهای منفی ذهنی است. همچنین یکی از نواقصی که باید جبران کنیم، عدم پیگیری است. باید پیگیری را به فرایند آموزش خود بیافزاییم، چه در نقش یک آموزش گیرنده و چه در نقش یک آموزش دهنده.

یعنی تثبیت و بکارگیری دانسته‌های خود یا آموزش گیرنده هایی را که با ما کار می‌کنند، پیگیری کنیم.

چکیده کتاب

کتاب عملی کردن دانسته ها نوشته‌ی مشترک «کن بلانچارد»، «پاول ج. میر» و «دیک روت» می‌تواند با در اختیار گذاشتن ابزارهای ساده، به فاصله میان دانش و تجربه پایان بخشد و در عوض، به دانش و اطلاعات مخاطب بیفزاید. در توضیح پشت جلد آمده است: «ما بخش کوچکی از آنچه فقط یک بار خوانده یا شنیده‌ایم را به خاطر می‌سپاریم بنابراین باید کم‌ کم و همیشگی بیاموزیم نه تندتند و یک مرحله‌ای. بهترین شیوه یادگیری اطلاعات جدید، آموختن آن به دیگران است.

بخشی از متن

روزی روزگاری نویسنده موفقی بود که درباره حقایق ساده چیز می نوشت. کتابهای او به خودش و دیگران کمک می کرد مردم را به شیوه های موثرتری هدایت کنند.هر کس کتابهای او را می خواند، عاشق داستان ها و پیام هایش می شد. میلیون ها نسخه از کتابها به فروش رفت. با این وجود هنوز مشکلی وجود داشت که نویسنده را ناراحت می کرد. معمولا وقتی این مشکل، خود را نشان می داد که کسی می گفت: «من تمام کتابهای شما را خوانده ام و واقعا عاشقشان هستم. »

نویسنده همیشه یاد گرفته بود که فراگیری صحیح، به ایجاد تغییر در عملکرد انسان می انجامد. در واقع، او عقیده داشت که آموختن سفری است از دانش به سوی عمل. بنابراین اگر شخصی که کار او را می ستود، نظری در باره ایده مشخص و مورد علاقه خود می داد، او معمولا می پرسید: «چگونه دانستن این موضوع باعث تغییر رفتارت شد؟ برای اکثر مردم پاسخ به این سوال مشکل بود. برای همین هم غاليا موضوع را با صحبت در باره ایده ای دیگر یا کتابی دیگر تغییر مسیر می دادند.

چنین تقابل هایی موجب شد نویسنده نتیجه بگیرد که خلا بین آنچه مردم می دانند و آنچه بدان عمل می کنند چشمگیر است. یعنی فاصله میان اطلاعاتی که از طریق کنایا، حخبتها، فیلم های ویدئویی و سمینارها کسب کرده اند با اینکه چه مقدار از آن دانش و اطلاعات را به کار می بندند. او دریافت که امروزه با تکنولوژی باورنکردنی که دسترسی آسان به اطلاعات را برای همه امکان پذیر کرده است این امر کاملا طبیعی است و تعجبی ندارد. او نتیجه گرفت که مردم تمایل دارند زمان قابل توجه بیشتری را به کسب اطلاعات جدید اختصاص دهند به عوض اینکه به پرورش عملکردهای خود برای پیاده کردن این یافته های جدید در زندگی روزانه شان اختصاص دهند…

نقد و بررسی کتاب عملی کردن دانسته ها

بدون تردید یکی از خلاقانه‌ ترین ایده‌های کتاب عملی کردن دانسته ها که بعد از خواندن در ذهن خواننده‌ی آن ادامه پیدا می‌کند، این است که هر فردی با توجه به رشته، شغل و تخصص خود پیدا کند چگونه می‌تواند به طور مضاعف از دانسته‌هایش در زندگی واقعی استفاده کند. شکل زندگی متفاوت و تجربیات گوناگونی که هر یک از ما داریم، به اضافه‌ی وجوه مشترک و پر از شباهت زندگی همه‌ی انسانها، زمینه‌ی جالبی برای اندیشیدن به این ایده و یافتن پاسخ برای این پرسش است.

ما به عنوان یک مخاطب ایده‌ی اصلی این کتاب تا آخرین روز عمر این مجال را داریم که در هر دو نقش اصلی آموزش گیرنده و آموزش دهنده، و همچنین نقش‌های دیگری که در زندگی ایفا می‌کنیم، راه‌های خلاقانه‌ای برای بکارگیری دانسته‌هایمان کشف کنیم. مثلاً بکارگیری دانسته‌هایمان در دو نقش خریدار و فروشنده، کارمند و مدیر، دانشجو و استاد راهنما، کارگر و کارفرما، فرزند و والدین، و … . از این جهت ما می‌توانیم علاوه بر استفاده از آموزه‌های این کتاب، راه هایی فرعی و شخصی برای بکارگیری بهتر دانسته‌هایمان کشف کنیم.

شاید به این کتاب ها نیز علاقمند باشید:

  1. نقد ادبی جلد اول
  2. مدیر یک دقیقه ای
  3. کار نیک، نام نیک
  4. درختچه ختمی
  5. آموزش افزایش بازدید سایت

تعداد بازدید: 3,690 بار

Ken%20Blanchard%20 %DA%A9%D9%86%20%D8%A8%D9%84%D8%A7%D9%86%DA%86%D8%A7%D8%B1%D8%AF

عنوان کتاب: عملی کردن دانسته ها

نویسنده: کن بلانچارد

مترجم: مامک بهادرزاده

تعداد صفحات کتاب: 95 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.18 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

در حکومت کنترلگر کتاب بخشنده، حتی حرف‌ها هم باید طبق اصول و قواعد بیان شود. مردم باید از جملاتی قراردادی استفاده کنند و حتی برای بیان احساساتشان از همان جملاتی استفاده کنند که برایشان در نظر گرفته است...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1577
در داستان مری آشپزی می آموزد میخوانیم: مادربزرگ مری، به مناسبت روز تولد مری، یک کتاب آشپزی که در آن طرز پخت انواع خوراکی های خوشمزه نوشته شده بود برایش فرستاد. مری خیلی دلش می خواست هرچه زودتر شروع به آشپزی کند. خوشبختانه تعطیلات تابستان بود و...
بروزرسانی: 6 ماه قبل
تعداد بازدید: 1115

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *