مدیریت راهبردی در هنر

آخرین ویرایش: 4 هفته قبل
مدیریت راهبردی در هنر (nbookcity.com)

دانلود کتاب مدیریت راهبردی در هنر

کتاب مدیریت راهبردی در هنر اثر  لیدیا واربنوا است. 

مباحث نظری مربوط به فرهنگ و هنر، در کشور ما نوپا است؛ به ویژه مدیریت سازمان های هنری که بیشتر سلیقه ای و به دور از راهبردهای سازمان یافته و فکر شده است، تا جایی که موفقیت و عدم موفقیت یک نهاد و دستگاه هنری یا فرهنگی، به تفکر مدیران آن سازمان و یا نحوه عملکرد مدیران میانی آن مرتبط است نه پیروی از اصول مدیریتی و سازمانی شناخته شده.

فرهنگ، هنر و سرگرمی، فرمهای سازمان یافته و نهادینه شده مختلفی دارد. روش ها و فرایندهای مدیریتی بسته به عملکرد و شیوه هایی که سازمان ها بر مبنای آن ساختاربندی شده اند، متفاوت هستند. اساسا این عوامل با ساختار مالی، ساختار سازمانی، اهداف، رسالت و وضعیت حقوقی آنها سازمانها مرتبط هستند.

در این میان، برنامه ریزی تابعی اساسی و مهم در عملکرد مدیریت تلقی می شود و چارچوبی روش شناختی و دستورالعملی گام به گام برای اجرای دقیق سندی راهبردی در بخش های فرهنگی و هنری یک سازمان طی یک بازه زمانی بلندمدت ارایه می دهد.

خلاصه کتاب

کتاب حاضر در رابطه با اهمیت نوآوری و کارآفرینی در هنر است که رخساره خلیل زاده و ماهان تیرماهی آن را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند. کتاب مدیریت راهبردی در هنر اثر لیدیا واربنوا به مدیریت راهبردی یک سازمان هنری در قالب فرایندی برای مدیریت و کنترل تغییرات می‌ پردازد که به‌ واسطه عملکردهای کارآفرینانه و تفکر نوآورانه و به‌ منظور دستیابی به اهداف بلندمدت در سیستم بازِ تعاملی موجود میان سازمان و محیط آن صورت می‌ گیرد.

از طرفی برنامه‌ ریزی را تابعی اساسی و مهم در عملکرد مدیریت تلقی می‌ کند و چارچوبی روش‌ شناختی و دستورالعملی گام به گام برای اجرای دقیق سندی راهبردی در بخش‌های فرهنگی و هنری یک سازمان طی یک بازه زمانی بلندمدت ارائه می‌ دهد. کتاب حاضر، بر اهمیت نوآوری و کارآفرینی در هنر،  که دو بردارِ اساسی و مهم در فرایند مدیریت راهبردی محسوب می‌شوند، تاکید دارد.

بخشی از متن کتاب

بازاریابی، تاریخچه ای طولانی در تئوری و مدیریت تجاری دارد. این یک رشته نسبتأ نوپا (در مقایسه با سایر رشته های اقتصادی، حسابداری و تجاری است که در اویل سال های ۱۹۰۰ میلادی ظهور کرد. بازاریابی از شناسایی استراتژی ها و تاکتیک ها برای فروش محصولات بیشتر (پیش از دهه ۵۰ میلادی و حوالی آن)، به تدریج در دهه های اخیر در قالب یک فلسفه و کنش توسعه یافت و بر این باور است که درک و شناخت نیازهای مشتری ها و تقویت روابط بلندمدت و اعتماد متقابل کلیدهای اصلی برای موفقیت محسوب می شود.

ابزارها و استراتژی های بازاریابی که از بخش تجاری و بازرگانی و حوالی دهة ۶۰ و ۷۰ میلادی آغاز شده است، به سایر حوزه ها مانند خدمات و زیرساخت ها، بخش غیر انتفاعی و کمی بعد، بخش فرهنگ و هنر هم بسط پیدا کرد. این حقیقت مشهودتر شده است که ابزارهای بازاریابی نه تنها در معاملات خرید و فروش قابل کاربرد است بلکه حول كل مجموعه ارتباطات دایم بین یک سازمان و فضای خارجی قرار دارد.

بنابر این بازاریابی در قالب یک مفهوم، به شکلی برابر در حوزه های غیر تجاری مانند آموزش، مراقبت پزشکی و سایر شاخه های بخش های عمومی و غیر انتفاعی، مؤثر واقع شده است. خاستگاه کاربرد بازاریابی برای سازمانهای غیر انتفاعی، مقاله ای است که کوتلر و سیدنی لوی (۱۹۶۹)، کو تلر و جرالد زایمان (۱۹۷۱) و بنسون شاپیرو (۱۹۹۳) تألیف کردند. در اواخر دهه ۸۰ میلادی و اوایل دهه ۹۰، ابزارهای بازاریابی، از بخش عمومی و غیر انتفاعی به فعالیت سازمان ها ورود کرد.

نقد کتاب مدیریت راهبردی در هنر

این که یک سازمان یا نهاد فرهنگی – هنری چگونه از منابع خود استفاده و در جامعه نقش آفرینی یا آن را تبدیل به ارزش افزوده می کند، نقش مدیران هنری در رویارویی با مقوله هنر چیست و یا این که انگیزه کار آفرینان رشته های مختلف هنری را با چه رویکرد شناختی یا حتی روان شناختی تقویت می کند، همه و همه نیاز به مبانی راهبردی ویژه ای دارد که عدم توجه به آن می تواند خسارتهای مادی و معنوی متعددی را متوجه عرصه های فرهنگ و هنر کشور کند. خواندن کتاب مدیریت راهبردی در هنر را به همه هنر دوستان عزیز توصیه می کنیم.

تعداد بازدید: 167 بار

%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%87%D9%86%D8%B1%20 nbookcity.com 1

عنوان کتاب: مدیریت راهبردی در هنر

نویسنده: لیدیا واربنوا

مترجمان: رخساره خلیل زاده و ماهان تیرماهی

تعداد صفحات کتاب: 511 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 39.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

نوشته‌های مشابه

یک برنامه بدون شرمساری برای رسیدن به اهداف جدیدترین اثر ریچل هالیس، نویسندۀ کتاب پرفروش خودت باش دختر، شما را در راه رسیدن به رویایتان و موفقیت‌هایی که قرار است در زندگی کسب کنید، یاری می‌کند...
بروزرسانی: 11 ساعت قبل
تعداد بازدید: 14866
ریچل هالیس در کتاب خود، به ما می‌گوید که باید از باور کردن دروغ‌هایی که درباره‌مان گفته می‌شود دست برداریم تا تبدیل به همان کسی شویم که واقعاً هستیم. این کتاب می‌تواند زندگی زنان و دختران را تغییر دهد...
بروزرسانی: 12 ساعت قبل
تعداد بازدید: 27835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *