از عشق و شیاطین دیگر

آخرین ویرایش: 3 سال قبل
از عشق و شیاطین دیگر (nbookcity.com)

دانلود کتاب از عشق و شیاطین دیگر

کتاب از عشق و شیاطین دیگر نوشته گابریل گارسیا مارکز است. مارکز این کتاب را برای نخستین بار در سال 1994 منتشر کرد. این کتاب به اعتراف گارسیا مارکز برگردان یک افسانهی قدیمی است که مادربزرگ گابریل برای او بازگو میکرده است.

گابریل گارسیا مارکز در این کتاب با بهره‌گیری از روشهای نگارشی خاصی، و المانهای رئالیسم جادویی توانسته است داستان فوق‌العاده‌ای را خلق کند. کتاب از عشق و شیاطین دیگر را یکی از مشهورترین رمانهای سبک رئالیسم جادویی می‌دانند. در سال 2009 بر اساس سفارش بی‌بی‌سی اجرای اپرایی دوپرده‌ای از این کتاب به روی صحنه رفت که از هر دو اجرا استقبال بی‌نظیری شد. موفقیت انکارناپذیر این اجراها سبب شد تا در سال 2009 فیلمی در کلمبیا بر اساس کتاب از عشق و شیاطین دیگر ساخته شد. کتاب از عشق تا شیاطین دیگر مارکز ارزش خواندن چند‌باره را دارد و این دیگر ویژگی آثار اوست. معدود نویسندگانی هستند که مردم سرزمینشان چنان شیفته باشند که مصرانه خواهان کاندیداتوری‌شان برای ریاست جمهوری باشند و مارکز از جمله این نویسندگان است. مارکز واقع گرایی است که در نوشته هایش نه با خود ونه دیگری تعارف ندارد. عریان و بی پیرایه می نویسد.توصیفات بی نظیر و تصویر پردازی بی نقصش به عمق داستان میکشاندت و با شخصیت های داستان عجین می کندت به گونه ای که تا پسین  انتها درگیر می مانی. مارکز کلمبییایی هوشمند است و توانمندانه مجذوب نگاهت می دارد.

بخشی از متن کتاب

سگی هار دختر نوجوانی را گاز می‌گیرد. مارکی کاسالدوئرو تنها دخترش را به اصرار اسقف به کلیسا می‌سپارد. ولی وهم حلول شیطان در جسم و روح دخترک، کلیسا را وا می‌دارد کشیش 36 ساله‌ای را مامور شیطان ستیزی از او نماید.

آغاز کتاب

روز ۲۶ اکتبر ۱۹۴۹ روزى نبود که با اخبار مهم به همراه باشد. استاد کلمنته مانوئل زابالا  سردبیر روزنامه، که اولین فعالیت نویسندگى‌ام را به عنوان گزارشگر، پیش او طى کردم، با دو سه پیشنهاد ساده کنفرانس صبحگاهى را به اتمام رساند. به هیچ یک از دبیران وظیفه خاصى محول نکرد. دقایقى بعد مطلع شد که قصد دارند مقبره‌هاى معبد سابق سانتاکلارا را نبش کنند، و سردبیر بدون کم‌ترین انتظار و چشم داشتنى به من مأموریت داد : «برو سرى به آن جا بزن و ببین نظرت چیست.» از صد سال پیش معبد تاریخى کلاریسینى‌ها  به جاى بیمارستان مورد استفاده قرار مى‌گرفت و اکنون قرار بود فروخته شود و به جایش هتلى پنج ستاره بنا گردد. اتاق جانبى و ارزشمند عبادتگاه به خاطر ریزش سقف آجرى درگذر زمان، تقریبآ بدون حفاظ به حال خود رها شده بود. ولى هنوز هم سه نسل از اسقف‌ها، راهبه‌ها و سایر برگزیدگان در سرداب‌هاى آن مدفون بودند. اولین اقدام این بود که گورها را تخلیه کنند، و استخوان‌هاى مردگان را که کسانى ادعایى نسبت به آن‌ها داشتند، در اختیارشان قرار دهند، و باقى استخوان‌ها را در گورى دسته جمعى به خاک بسپارند. حفارى غیر مسئولانه با گورها باعث حیرتم شد. کارگران گورها را با تیشه و کلنگ نبش مى‌کردند، تابوت‌هاى متعفن را بیرون مى‌کشیدند و با اولین تکان تار و پودشان از هم مى‌گسیخت و استخوان‌هایشان از کالبد لباس‌هاى گرد گرفته و موهاى ژولیده جدا مى‌شد. هر چه مقام مردگان ممتازتر بود، به همان نسبت کار روى آن‌ها دشوارتر بود، چون مجبور بودند باقیمانده استخوان‌ها را بیرون بیاورند و درون تابوت را خوب وارسى کنند، تا سنگ‌هاى قیمتى، طلا و زینت آلات را کشف کنند. استاد بنا در فواصل معین تاریخ سنگ نوشته‌ها را در دفترچه‌اى مى‌نوشت و روى هر کدام کاغذى با درج نام مرده مى‌گذاشت تا اشتباهى رخ ندهد. اولین چیزى که پس از ورود من به معبد جلب نظر مى‌کرد،
ردیف بلندو بالاى توده‌ى استخوان‌ها بود که در اثر تابش آفتاب داغ اکتبر از حفره‌هاى سقف، دوباره گرم شده بودند.
و هویت هر یک از آن‌ها از یادداشتى شناخته مى‌شد که بامداد بر تکه کاغذى نوشته شده بود.

مروری بر کتاب گابریل گارسیا مارکز

گابریل خوزه گارسیا مارکِز (۱۹۲۷ – ۲۰۱۴)، نویسنده کلمبیایی برنده نوبل ادبیات است.
کتاب « از عشق و شیاطین دیگر » ماجرای سییروا ماریا دختری است که با بی توجهی والدینش مواجه شده و در کنار خدمتکاران با آداب رسوم آفریقایی بزرگ می‌شود تا جایی که زبان آنها را هم یاد می‌گیرد. روزی به همراه یکی از خدمتکاران در بازار بود که سگ هاری او را گاز می‌گیرد. این خبر به گوش اسقف منطقه می‌رسد و او مدعی می‌شود که روح این دختر در تسخیر شیطان قرار گرفته است. داستان درباره دختری دوازده‌ساله به نام سییروا ماریا است که در خانواده‌ای نجیب‌زاده به دنیا آمده اما در سایه بی‌توجهی پدر و مادرش، مابین برده‌ها بزرگ و توسط آنان تربیت می‌شود: «حرکاتش آن قدر یواشکی بود که به موجودی نامرئی می‌مانست. مادرش که از طبیعت عجیب او می‌ترسید برای اینکه در تاریکی خانه غافلگیر نشود، به دور مچش یک زنگوله آویزان کرده بود.» بر اثر یک اتفاق ماریا بیمار می‌شود و حالات عجیبی پیدا می‌کند و کار درمان او به یک کشیش سپرده می‌شود و درنهایت ماجرایی عاشقانه شروع می‌گردد: «به او گفت که عشق یک عاطفه غیرطبیعی است و دو غریبه را به یک وابستگی ناسالم و مبتذل محکوم می‌کند و اینکه هرچه قدر شدیدتر باشد موقتی‌تر است» روایت شیرین و قلم توانای مارکز در پردازش شخصیت‌ها و روابط بین آن‌ها بی‌نظیر است. در دنیای کتاب صوتی «از عشق و شیاطین دیگر» اتفاقات عجیب‌و‌غریب و آدم‌های عجیب‌وغریب می‌بینیم اما به‌راحتی آن‌ها را باور می‌کنیم. آدم‌های درون داستان همگی به‌نوعی زخم‌خورده هستند و ماهیتی اغراق‌شده دارند اما این اغراق، لذت مخاطب را از جاری شدن احساساتی قوی‌تر در مواجه با قصه افزایش می‌دهد.

تعداد بازدید: 2,243 بار

Gabriel%20Garc%C3%ADa%20M%C3%A1rquez%20 %DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%84%20%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B2 6

عنوان کتاب: از عشق و شیاطین دیگر

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

مترجم: جاهد جهانشاهی

تعداد صفحات کتاب: 194 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 9.77 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

گابریل گارسیا ماکز پس از نوشتن مقاله‌ای در مخالفت با دولت کلمبیا به اروپا تبعید شد. وقتی که کتاب غیر داستانی سفر مخفیانه میگل لیتین به شیلی را در سال ۱۹۸۶ نوشت، حکومت دیکتاتوری ژنرال پینوشه ۱۵ هزار نسخه از آن را در آتش سوزاند. او به نوشتن آثاری که گرایش به جناح چپ سیاست در آن مشهود بود ادامه داد. او با فرانسوا میتران رییس جمهور سوسیالیست فرانسه در دهه ۱۹۸۰ دوستی نزدیکی داشت و مدتها نیز از دوستان نزدیک و حتی نماینده فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا، بود.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام
کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

یکی از کتاب‌های مهم «گابریل گارسیا مارکز» است. او مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. کتاب عشق در زمان وبا یکی از عاشقانه های معروف جهان رمان است. فلورنتینو، جوانی لاغر‌اندام...
بروزرسانی: 2 ماه قبل
تعداد بازدید: 8839
کتاب سفر خوش آقای رییس جمهور چهارمین مجموعه ‌داستان گابریل گارسیا مارکز است که بد بیاری های مردم آمریکای لاتین در مکانهایی دوردست از جمله اروپا به تصویر می‌کشد. او با الهام از روزنامه ‌نگاری با گذری از نئورئالیسم به نئورئالیسم جادویی خاطرات خود را به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد.
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 1534

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *