سفر خوش آقای رییس جمهور

آخرین ویرایش: 1 سال قبل
سفر خوش آقای رییس جمهور (nbookcity.com)

دانلود کتاب سفر خوش آقای رییس جمهور

کتاب سفر خوش آقای رییس جمهور چهارمین مجموعه ‌داستان است که بد بیاری های مردم آمریکای لاتین در مکانهایی دوردست از جمله اروپا به تصویر می‌کشد.

او با الهام از روزنامه ‌نگاری با گذری از نئورئالیسم به نئورئالیسم جادویی خاطرات خود را به رشته‌ی تحریر درمی‌آورد. این داستان‌ها قطعاتی از خاطرات نویسنده‌اند. این مجموعه که با محتوای سیاسی و اجتماعی نوشته شده عناوینی از این دست را شامل می‌شود’ : سفر خوش آقای رئیس جمهور , موش, تامین امنیت , وام خشکسالی, سگ باوفا, دوچرخه ابو زمزم, شکوفه های تابوت, خاطرات یک شتر مرغ, مرد قناس, مترسک, نمایش مرگ و حیات وحش.

بخش های زیبایی از کتاب

از وقتی سانسور برقرار شده روزنامه ها فقط درباره اروپا می نویسن . بهترین کار اینه که اروپایی ها بلند شن بیان این جا ، ما هم پاشیم بریم اونجا . به این ترتیب هر کس می دونه تو کشورش چی می گذره. در روستا تختی پیدا نکردند که او را رویش بخوابانند؛ و میزی پیدا نشد که در مراسم شب زنده داری تاب سنگینی او را داشته باشد نه شلوار مهمانی بلند قد ترین مرد اندازه‌اش بود، نه پیراهن‌های روز تعطیل چاق ترین مرد و نه کفش‌های مردی که پایش از همه بزرگتر بود. زن‌ها که مسحور بزرگی و زیبایی او شده بودند، تصمیم گرفتند از پارچه یک بادبان بزرگ برایش شلوار بدوزند و با پیراهن کتان عروسی یکی از زن‌ها پیراهن درست کنند تا هنگام مرگ نیز وقار‌ش حفظ شود.

فقط آمدم که تلفن کنم

«او دختری بیست و هفت ساله، اهل مکزیک، زیبا و با فکر بود. چند سال پیش به عنوان یک خواننده در یک سالن موسیقی کار می‌کرد که از بابت آن اندک شهرتی کسب کرده بود. با یک شعبده‌باز ازدواج کرده بود و حالا هم برای پس از دیدن چندتن از اقوامش در ساراگوسار نزد همسرش برمی‌گشت. ساعتی ایستاد و در نهایت ناامیدی از اتومبیل‌ها و کامیون‌هایی درخواست کمک کرد که با سرعت فریاد از برابرش می‌گذشتند. تا اینکه سرانجام راننده‌ی یک اتوبوس قراضه دلش به حال او سوخت و سوارش کرد. اما به او گفت که زیاد دورتر نمی‌رود.

ماریا پاسخ داد: «مهم نیست. همین قدر که به یک باجه‌ی تلفن برسم، کافی است.»

راست می‌گفت.

کافی بود که خودش را به یک تلفن برساندو به همسرش بگوید که تا قبل ازساعت هفت به خانه نمی‌رسد.

پالتویی دانشجویی بر تن داشت و با کفش‌هایی که بیشتر مناسب پوشیدن در کنار دریا در ماه آوریل بودند، به پرنده‌ای می‌مانست که بال و پرش خیس شده باشد. از این اتفاق آنقدر گیج شده بود که فراموش کرد سوییچ اتومبیلش را بردارد. زنی که کنار راننده نشسته بود، ظاهری نظامی، اما رفتاری دلنشین و ملایم داشت. حوله و پتویی به ماریا داد و کنار خودش جایی برای او باز کرد تا بنشیند. ماریا کمی خودش را خشک کرد و بعد کنار آن زن نشست. در حالی که پتو را به دور خودش پیچیده بود، سعی کرد سیگاری روشن کند، اما کبریتش هم خیس شده بود. زن، بسته‌ای کبریت به او داد و بعد از او خواست تا از سیگارهایش که هنوز خشک بودند، یکی هم به او بدهد.»

مطالعه این کتاب را به تمام طرفداران گارسیا مارکز توصیه می کنیم.

تعداد بازدید: 1,516 بار

Gabriel%20Garc%C3%ADa%20M%C3%A1rquez%20 %DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%84%20%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%A7%20%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B2 14

عنوان کتاب: سفر خوش آقای رییس جمهور

مجموعه داستان های کوتاه

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

مترجم: احمد گلشیری

تعداد صفحات کتاب: 345 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 7.64 مگابایت

نوع فایل: PDF

منبع: شهر کتاب

دکمه دانلود قابل مشاهده برای کاربران ویژه

گابریل گارسیا ماکز پس از نوشتن مقاله‌ای در مخالفت با دولت کلمبیا به اروپا تبعید شد. وقتی که کتاب غیر داستانی سفر مخفیانه میگل لیتین به شیلی را در سال ۱۹۸۶ نوشت، حکومت دیکتاتوری ژنرال پینوشه ۱۵ هزار نسخه از آن را در آتش سوزاند. او به نوشتن آثاری که گرایش به جناح چپ سیاست در آن مشهود بود ادامه داد. او با فرانسوا میتران رییس جمهور سوسیالیست فرانسه در دهه ۱۹۸۰ دوستی نزدیکی داشت و مدتها نیز از دوستان نزدیک و حتی نماینده فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا، بود.

از این قسمت می توانید دسته بندی یا نویسنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و به همه کتاب های منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشید و یا اسم کتاب مورد نظر خود را وارد کنید.

انتخاب دسته بندی

کاربران عزیز در صورت تمایل می توانید با کلیک روی آیکون های زیر ما را در اینستاگرام دنبال کنید. همچنین با عضویت در کانال رسمی شهرکتاب می توانید به همه مطالب سایت در تلگرام دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام
کانال تلگرام

نوشته‌های مشابه

قهرمان کتاب سفر به انتهای شب به شکل ساده لوحانه ای سعی دارد خودش را اسیر دشمن کند تا از شرایط سخت و امرشنوی شانه خالی کند. این یک کمدی داخل یک تراژدی است. به او میخندی ولی نمی توانی صددرصد بگویی اگر جای او بودی این کار را نمی کردی!...
بروزرسانی: 12 ماه قبل
تعداد بازدید: 2002
به طور کلی گشتاپو و کریپو با نام‌های زیپو و پلیس امنیت معروف شدند. با این حال تا حد زیادی تفاوت قائل شدن برای این سازمان‌ها معنایی ندارد؛ چرا که محققان دادگاه نورنبرگ دریافتند افرادی که...
بروزرسانی: 1 سال قبل
تعداد بازدید: 461

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *