در اولین نگاه

آخرین ویرایش: 2 سال قبل
در اولین نگاه (nbookcity.com)

دانلود کتاب در اولین نگاه

نیکلاس اسپارکس تاکنون ۱۸ داستان نوشته که ۱۱ فیلم از روی آنها ساخته شده و تقریباً همگی، فیلم‌ هایی بسیار پرفروش بوده‌اند و مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند. کتاب در اولین نگاه، رمانی عاشقانه و بسیار معروف از این نویسنده است که در ادامه رمان قبلی اش یعنی کتاب باورم کن به نگارش در آمده است.

مسیحیت، عشق، تراژدی و ایمان از مهم‌ترین دغدغه‌های رمان‌ نویسی اسپارکس است و در اغلب رمان‌هایش رگه‌هایی از این موضوعات دیده می‌شود. نیکلاس اسپارکس در کودکی تربیتی کاتولیک دیده است و اجدادش از مسیحیان آلمان، چک، انگلیس و ایرلند بودند. وی در سال ۱۹۷۴ به همراه خانواده در کالیفورنیا ساکن شد و در آنجا به مدرسه رفت. سپس در دانشگاه نتردام ادامه تحصیل داد و سپس در سال ۱۹۸۸ فارغ‌ التحصیل شد.

خلاصه کتاب

آیا واقعا عشق در اولین نگاه امکان دارد؟ او در اتاق نشیمن خود نشسته بود و برای بیش از یکصدمین بار بود که این سؤال به ذهنش رسید. در بیرون، مدتی طولانی بود که خورشید زمستانی غروب کرده بود. از پنجره درخشش مه خاکستری رنگ قابل رؤیت بود و علاوه بر ضربه ی ملایم شاخه های درخت به شیشه ی پنجره، همه چیز ساکت و آرام بود. به هر حال او تنها نبود. از روی جای همیشگی اش در روی مبل بلند شد و به انتهای راهرو رفت تا به او سر بزند. همان طور که به او زل زده بود، به فکر افتاد که در کنارش دراز بکشد.

گویی برای بستن چشمانش بهانه ای گیر آورده بود. می توانست استراحت کند، اما دلش نمی خواست خطر کند و خوابش ببرد. در عوض، او را در حال غلتیدن تماشا کرد و ناگهان ذهنش به سوی گذشته پر کشید. دوباره به یاد مسیری افتاد که آنها را به سوی هم در نظر می رسید. اسم او جرمی بود و چهل و دو سال داشت. او پسر پدری ایرلندی و مادری ایتالیایی بود و از طریق مقاله نویسی برای مجلات امرار معاش می کرد. اینها جواب هایی بود که اگر از او سؤال می کردند، می توانست جواب دهد. هر چند اینها حقیقت داشت، او گاهی از خود می پرسید آیا می شد چیز بیشتری به آن اضافه کرد؟

بخشی از متن کتاب

آلوین گفت:  ببین خیلی ساده است، اول یک دختر خوب پیدا می کنی، مدتی با هم قرار می گذارید تا مطمئن شوی که ارزش ها و علائق مشترکی دارید، باید ببینی که با هم تناسب دارید و می توانید تصمیم بگیرید که این زندگی ماست و باید با هم آن را پیش ببریم، مثلاً این که در روزهای تعطیل به دیدن خانواده کدام طرف بروید، این که دوست دارید در آپارتمان زندگی کنید یا در خانه مستقل، دوست دارید سگ نگه دارید یا گربه، صبح ها وقتی هنوز آب داغ داغ است اول نوبت کیست که دوش بگیرد، اگر شما دو تا کاملاً به توافق رسیدید، می توانید ازدواج کنید، تا این جا با من موافقی؟

جرمی گفت: « بله با تو موافقم. » جرمی مارش و آلوین برنشتاین بعدازظهر شنبه سردی در ماه فوریه در آپارتمان « جرمی » در آپروست ساید ایستاده بودند. ساعت ها بود که در حال جمع آوری وسایل بودند و جعبه ها این طرف و آن طرف پخش و پلا بود. بعضی از جعبه ها پر شده بود و کنار در قرار داشت و آماده گذاشتن در کامیون بود. بقیه جعبه ها هم در مراحل بسته بندی بود. کلاً به نظر می رسید که گربه ای وحشی وارد خانه شده و همه چیز را تا جایی که توانسته در هم ریخته و رفته است. « جرمی »باورش نمی شد که در طول سال ها این همه آشغال جمع کرده باشد…

نقد کتاب در اولین نگاه

کارهایی وجود دارند که جرمی مارش مطمئن بود هیچ وقت انجام نخواهد داد: او اطمینان داشت که هیچ وقت نیویورک را ترک نخواهد کرد؛ پس از تحمل سختی های فراوان ازدواجی شکست خورده، دوباره عاشق نخواهد شد و مهمتر از هر چیز، هیچ وقت بچه ای به دنیا نخواهد آورد. اما حالا جرمی در شهری کوچک در کارولینای شمالی زندگی می کند، با عشق زندگی اش، لکسی دارنل، ازدواج کرده و منتظر تولد دخترش است.

اما حالا که که زندگی جرمی به آرامشی نسبی رسیده و سرو سامانی یافته است، پیامی اسرارآمیز، باعث باز شدن دوباره ی زخم هایی قدیمی شده و جرمی و همسرش را وارد گستره ای از اتفاقاتی می کند که برای همیشه زندگی آن ها را تغییر خواهد داد. گرچه کتاب در اولین نگاه، به گونه ای دنباله ی رمان باورم کن است، اما این رمان با داستان فوق العاده جذاب خود، به تنهایی به عنوان یکی از عمیق ترین و تکان دهنده ترین داستان های عاشقانه ی نیکلاس اسپارکس، نام خود را مطرح ساخته است.

تعداد بازدید: 580 بار

Nicholas%20Sparks%20 %D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3%20%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%B3 1

عنوان کتاب: در اولین نگاه

ادامه رمان باورم کن

جز لیست کتابهای پرفروش نیویورک تایمز

نویسنده: نیکلاس اسپارکس

مترجم: نفیسه معتکف

تعداد صفحات کتاب: 373 صفحه

زبان کتاب: فارسی

حجم فایل: 5.3 مگابایت

نوع فایل: PDF (RAR)

منبع: شهرکتاب

نوشته‌های مشابه

رولف دوبلی نویسنده، کارآفرین و رمان نویس مشهور سوئیسی است  که در ۱۵ ژوئیه ۱۹۶۶ در لوتسرن سوئیس متولد شد. او با کتاب هنر شفاف اندیشیدن به شهرت بالایی دست یافت. وی پس از نوشتن...
بروزرسانی: 3 ساعت قبل
تعداد بازدید: 35121
بامدادان در این کتاب با اتکا به منابع تاریخی و با استفاده از روشی تحلیلی، به بررسی روایت های مختلف از پیدایش اسلام می‌پردازد. او در این کتاب به این نتیجه می رسد که روایت های سنتی از پیدایش اسلام...
بروزرسانی: 6 روز قبل
تعداد بازدید: 108

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *